سه دستور پخت شگفت‌انگیز سالاد هندوانه با پنیر: لذت سریع و لذیذ!

  • توسط: admin


سالاد هندوانه و پنیر یک سالاد ساده، خوشمزه و خنک برای روزهای گرم تابستانی است که می‌توانید از آن به عنوان میان وعده نیز استفاده کنید. در این مقاله از آدرینبلاگ می‌توانید با طرز تهیه سالاد هندوانه و پنیر به طور کامل آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه سالاد هندوانه و پنیر با خیار

آماده کردن این سالاد خوشمزه حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. برای تهیه سالاد هندوانه و پنیر با خیار به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

هندوانه۱ عددخیار۲ عددگوجه فرنگی۱ عددزیتون سیاه۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دارپنیر فتا۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دارنعنا خشک یا تازه۲ قاشق غذاخوریجعفری خشک یا تازه۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه سس سالاد هندوانه

مواد لازم برای تهیه سس سالاد هندوانه به شرح زیر است:

روغن زیتون۲ قاشق غذاخوریسرکه قرمز یا سرکه بالزامیک۱ قاشق غذاخورینمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

مراحل تهیه سالاد هندوانه و پنیر با خیار

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن سالاد هندوانه و پنیر آشنا شوید.

مرحله اول: مواد سالاد را خرد کنید

برای شروع باید هندوانه را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را به صورت مکعبی کوچک خرد کنید. تخمه‌های هندوانه را جدا کنید و تکه‌های هندوانه خرد شده را در یک ظرف بریزید.

در ادامه خیار را بشویید و بعد به صورت حلقه‌ای یا مکعبی خرد کنید. برای تهیه این سالاد بهتر است از خیار با پوست استفاده کنید. حالا گوجه فرنگی را نیز بشویید و آن را به صورت مکعبی خرد و به سایر مواد اضافه کنید.

مرحله دوم: سالاد را آماده کنید

در این مرحله باید پنیر را به صورت مکعبی خرد کنید و به سالاد اضافه کنید. در ادامه مقداری نعنا و جعفری خشک یا سبزی تازه خرد شده روی سالاد بریزید.

مرحله سوم: سس سالاد را آماده کنید

برای تهیه سس این سالاد باید مقداری روغن زیتون در یک کاسه بریزید و بعد سرکه بالزامیک یا سرکه قرمز را همراه با کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. مواد را هم بزنید و بعد روی سالاد بریزید.

مرحله چهارم: سالاد را سرو کنید

بعد از آماده شدن سالاد می‌توانید برای تزیین آن مقداری هندوانه را با اسکوپ درآورید و روی آن قرار دهید. در ادامه سالاد را با سلفون بپوشانید و آن را در یخچال قرار دهید. حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت صبر کنید تا سالاد شما مزه دار شود و بعد آن را سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد هندوانه یونانی

مواد لازم برای تهیه سالاد هندوانه و پنیر کاتیج

آماده کردن این سالاد حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و مواد اولیه به کار رفته در آن برای ۴ نفر مناسب است.

پیاز قرمز خرد شده۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دارآبلیمو۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دارهندوانه۴ لیوان فرانسوی دسته‌دارپنیر کاتیج خرد شده۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دارسیب زمینی خرد شده۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارفلفل چیلی۱/۲ فلفلگشنیز خرد شده۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دارزیرهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد هندوانه و پنیر کاتیج

برای تهیه این سالاد ابتدا باید پیاز را به صورت خلالی ریز خرد کنید و در آبلیمو قرار دهید تا مزه دار شود. در ادامه هندوانه را به صورت مربعی ریز خرد کنید. سیب زمینی را بپزید و به صورت ریز خرد کنید.

گشنیز تازه را نیز خرد کنید و در یک ظرف بریزید. حالا همه مواد سالاد را در یک ظرف بزرگ با هم ترکیب کنید و گشنیز خرد شده را روی آن بریزید. سالاد شما آماده است و می‌توانید آن را میل کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد هندوانه و پنیر با آووکادو

درست کردن این سالاد حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. مواد لازم برای تهیه سالاد هندوانه با پنیر و آووکادو به شرح زیر است:

پیاز قرمز ۱ عدد متوسطخیار۲ عددپنیر فتا خرد شده۳ قاشق غذاخوریآووکادو۱ تا ۲ عدد متوسطهندوانه۵۰۰ گرمروغن زیتون۲ قاشق غذاخوریآب لیمو ترش تازه۲ تا ۳ قاشق غذاخوریسیر خرد شده۱ حبهنمک دریا۱/۴ قاشق چای‌خورینعنا و ریحان تازه خرد شده۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

طرز تهیه سالاد هندوانه و پنیر با آووکادو

برای تهیه این سالاد ابتدا باید سس آن را آماده کنید. برای تهیه سس باید روغن زیتون را در یک کاسه بریزید و بعد سیر له شده و نمک را اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا سس شما آماده شود.

در ادامه هندوانه را خرد و پوست و تخمه آن را جدا کنید. پوست خیار و پیاز را جدا کنید و هر دو را خرد کنید. ترکیب خیار، پیاز و هندوانه را در یک ظرف مناسب بریزید و بعد نیمی از سس را روی مواد بریزید. پنیر فتای خرد شده را اضافه کنید.

حالا آووکادو را پوست بگیرید و آن را به صورت نگینی یا خلالی برش دهید و روی سالاد بریزید. نعنای خرد شده را اضافه کنید و بعد باقی مانده سس را نیز روی سالاد بریزید.

سالاد را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب مزه دار شود. می‌توانید برای روی این سالاد از مقداری تخمه آفتابگردان و کنجد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد طالبی و سس کنجد

نکات و فوت و فن‌های تهیه سالاد هندوانه و پنیر

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه سالاد هندوانه و پنیر اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه این سالاد می‌توانید به جای گوجه فرنگی خرد شده از گوجه گیلاسی نیز استفاده کنید.برای مغذی شدن و خوشمزه‌تر شدن این سالاد می‌توانید از مقداری مغز خرد شده مثل گردو، مغز بادام، تخمه آفتابگردان و… استفاده کنید.به منظور تهیه این سالاد می‌توانید از پنیر فتا، پنیر لبنه یا پنیر محلی استفاده کنید.در برخی رسپی‌ها برای تهیه این سالاد از برگ‌های تازه و ریز اسفناج نیز استفاده می‌شود.برای تهیه سالاد هندوانه خوشمزه با پنیر و نعنا بهتر است از نعنای تازه استفاده کنید، اما در صورتی که به نعنا تازه دسترسی ندارید، می‌توانید مقداری نعنا خشک روی سالاد بریزید.سالاد هندوانه طبع سردی دارد و از همین رو افراد بلغمی و سرد مزاج نباید در مصرف آن زیاده روی کنند. افراد بلغمی بهتر است از مغزها و سبزیجات گرم در این سالاد استفاده کنند.برای مزه دار کردن این سالاد می‌توانید از سبزیجاتی مثل نعنا، اسفناج، گشنیز، شوید و ریحان خرد شده استفاده کنید.برای خوشمزه‌تر شدن این سالاد می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از مقداری توت فرنگی خرد شده، فلفل سبز خرد شده و هر سبزیجات یا میوه‌ای که دوست دارید استفاده کنید.

در این مقاله به سه روش درست کردن سالاد هندوانه و پنیر اشاره شد. این سالاد طعم لذیذ و متمایزی دارد و می‌توانید از آن به عنوان پیش غذا یا میان وعده در روزهای گرم تابستان استفاده کنید. اگر تجربه درست کردن این سالاد را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را در این مطلب از مجله آشپزی آدرینبا ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید