سریع و آسان: راه‌های حفظ انگور تازه در طولانی‌مدت برای لذت بردن از آن بهتر

  • توسط: admin


آیا تا به حال برایتان پیش آمده که مقدار زیادی انگور بخرید و قبل از اینکه فرصت کنید همه را مصرف کنید، خراب شوند؟ چاره این مشکل آزاردهنده پیش ماست. در این مقاله از مجله اکالا، چند روش نگهداری انگور تازه برای طولانی‌مدت و سالم ماندن آن را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید تا با چند ترفند ساده، انگورهایتان را برای مدت طولانی تازه و سالم نگه دارید.

ترفندهای نگهداری از انگور تازه در خانه برای تازه و سالم ماندن آن

در ادامه، فوت و فن‌های نگهداری از انگور برای مدت طولانی را شرح می‌دهیم.

استفاده از جاذب اتیلن

یکی از روش‌های موثر برای حفظ تازگی و افزایش ماندگاری انگور، استفاده از جاذب اتیلن است. این ماده با جذب گاز اتیلن که توسط خود انگور تولید می‌شود، از رسیدن بیش از حد میوه و خراب شدن آن جلوگیری می‌کند. برای استفاده از جاذب اتیلن کافی است بسته‌های جاذب را بدون باز کردن درون یخچال و کنار انگور قرار دهید.

استفاده از کیسه‌های پلاستیکی

یکی دیگر از راه‌های نگهداری انگور برای مدت طولانی این است آن‌ها را بدون شستن درون کیسه‌های پلاستیکی قرار دهید و در یخچال بگذارید. توجه داشته باشید که شستن انگور باعث ترک برداشتن و خراب شدن آن‌ها می‌شود. بنابراین، بهتر است هر بار به اندازه مصرف خود انگور را شسته و مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لواشک انگور خانگی در فر

استفاده از ظروف سفالی

یکی از روش‌های موثر برای تازه ماندن انگور به مدت طولانی، نگهداری آن در ظروف سفالی مخصوصی به نام کنگینه است. ریشه این روش که به کشور افغانستان برمی‌گردد، امکان نگهداری انگور تا شش ماه را فراهم می‌کند.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، سه روش نگهداری انگور برای مدت طولانی را شرح دادیم. انتخاب روش مناسب، به مدت زمان مورد نظر شما برای نگهداری از انگور بستگی دارد. اگر می‌خواهید انگورهایتان را برای چندین ماه تازه نگه دارید، روش سوم که در این مقاله معرفی شده است، گزینه‌ای ایده‌آل خواهد بود. اما اگر قصد دارید انگورها را برای چند هفته نگهداری کنید، استفاده از جاذب اتیلن را به شما توصیه می‌کنیم.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید