سریع‌ترین و خوشمزه‌ترین طرز تهیه کیک برنجی شکلاتی برای یک دسر سبک و لذیذ

  • توسط: admin


کیک برنجی شکلاتی، با ترکیب آرد برنج و پودر کاکائو، یک دسر سبک و سالم است. اگر به دنبال یک جایگزین سالم‌تر برای کیک‌های شکلاتی سنتی هستید، کیک برنجی شکلاتی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. این کیک بافت سبک و متفاوتی دارد.

در این مقاله از مجله اینترنتی اکالا، طرز تهیه کیک برنجی شکلاتی را به صورت مرحله به مرحله به همراه تمام نکات مهمی که در زمان پخت این کیک باید بدانید را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم جهت تهیه کیک برنجی شکلاتی

تخم مرغ ۲ عدد آرد برنج ۱ و ۱/۲ پیمانهشکر ۱ پیمانهشیر ۱ پیمانهپودر کاکائو ۱/۳ پیمانهروغن مایع ۱/۲ پیمانهبیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوریوانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوریچیپس شکلاتی به دلخواه

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

 

طرز تهیه کیک برنجی شکلاتی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این کیک ۴۰-۴۵ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده‌ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم‌های بیشتری این کیک جذاب را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این کیک در دسته‌بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی فر و قالب

پیش از شروع تهیه مایه کیک باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

گرم کردن فر پیش از شروع پخت تاثیر بسیار مثبتی در بافت و کیفیت نهایی کیک شما دارد.

قالب کیک را نیز باید در این مرحله با مقداری روغن مایع چرب کنید و کف آن را کاغذ روغنی بیندازید.

شما در تهیه این کیک می‌توانید از قالب‌های گرد، مربع یا مستطیل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: دسرهای خوشمزه‌ای که می‌توان با برنج درست کرد!

مرحله دوم: ترکیب تخم مرغ، شکر و وانیل

تخم مرغ‌های به دمای محیط رسیده را در کاسه مناسبی بشکنید شکر را به آنها اضافه کنید و با دور کند همزن برقی ۱-۲ دقیقه به هم زنید تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود سپس وانیل را به ترکیب فوق اضافه کنید و ۴-۵ دقیقه با دور تند همزن برقی مواد را به خوبی به هم بزنید تا حجیم و کرم رنگ شود.

مرحله سوم: افزودن شیر و روغن مایع

شیر به دمای محیط رسیده و روغن مایع را به مخلوط درون کاسه اضافه کنید و با دور کند همزن برقی کمی به هم زنید تا مواد یک دست شود.

مرحله چهارم: آماده‌سازی و افزودن مواد خشک

آرد برنج، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را از الک ۲-۳ مرتبه رد کنید.

مخلوط خشک الک شده را به تدریج، طی ۲-۳ مرحله به مواد تر اضافه کنید و با لیسک به آرامی و به صورت دورانی به هم بزنید تا مواد یکدست شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کرم کارامل با نان تست؛ دسری سریع و آسان

مرحله پنجم: افزودن شکلات چیپسی

اگر از شکلات چیپسی استفاده می‌کنید در این مرحله باید آن را به مایه کیک آن را اضافه کنید و فقط در حد ترکیب شدن مایه کیک را به هم بزنید.

مرحله ششم: پخت کیک

مایه کیک را در قالب آماده شده بریزید و قالب را ۱-۲ بار به میز کار بکوبید تا هواگیری شود قالب را به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه در فر از قرار دهید.

زمان پخت کیک بسته به اندازه قالب و دمای فر ممکن است کمی متفاوت باشد.

پس از گذشت زمان اعلام شده برای اطمینان از پخت کامل کیک، یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کنید. اگر خلال دندان تمیز بیرون آمد، کیک آماده است و باید کیک را از فر خارج کنید.

کمی زمان بدهید تا کیک کاملا خنک شود سپس آن را برش زنید و به همراه چای یا قهوه نوش جان کنید.

برای تزئین کیک می‌توانید از گاناش شکلاتی، پودر قند یا میوه‌های تازه استفاده کنید.

آرد برنج دارای فیبر بالایی است و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند، این آرد به دلیل داشتن شاخص گلیسمی پایین، باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود. اگر به دنبال کیک و شیرینی‌های سالم هستید به شما توصیه می‌کنیم که از امتحان کردن این کیک جذاب غافل نشوید. امیدواریم که آموزش فوق مورد توجه شما علاقه‌مندان به قرار گرفته باشد.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید