سریع‌ترین روش برای درست کردن دمنوش با فرنچ پرس

  • توسط: admin


فرنچ پرس یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای تهیه دمنوش‌ است. استفاده از فرنچ پرس بسیار آسان بوده و به شما این امکان را می‌دهد تا در کمترین زمان، دمنوشی خوش‌عطر آماده کنید. در این مقاله از مجله اکالا، شما را با طرز تهیه دمنوش با فرنچ پرس آشنا می‌کنیم. اگر به تازگی فرنچ پرس خریداری کرده‌اید یا قصد خرید آن را دارید، این مطلب می‌تواند راهنمای بسیار مفیدی برای شما باشد.

مواد لازم جهت تهیه دمنوش با فرنچ پرس برای ۱ نفر

برای تهیه دمنوش با فرنچ پرس، به مواد زیر نیاز دارید:

گیاه مورد نظر۱ قاشق غذاخوریآب جوشبه مقدار لازم

مراحل تهیه دمنوش با فرنچ پرس

برای تهیه دمنوش با فرنچ پرس، مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: ریختن گیاه و آب جوش درون مخزن فرنچ پرس

برای تهیه یک فنجان دمنوش با فرنچ پرس، ابتدا یک قاشق غذاخوری از گیاه مد نظر خود را درون مخزن فرنچ پرس بریزید. سپس آب جوشیده شده را که کمی از داغی افتاده است، به آرامی به مخزن اضافه کنید و با یک قاشق به خوبی هم بزنید تا گیاه به طور کامل با آب ترکیب شود.

در نهایت، درب فرنچ پرس را ببندید تا دمنوش دم بکشد. در این مرحله، اهرم فرنچ پرس باید بالا باشد.

مرحله دوم: آماده شدن دمنوش

پس از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه، دمنوش شما آماده‌ است. اکنون باید اهرم فرنچ پرس را به سمت پایین فشار دهید تا تفاله‌های گیاه از دمنوش جدا شوند. سپس دمنوش را در فنجان مد نظر خود بریزید و میل کنید. نوش جانتان!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دمنوش پرتقال و زنجبیل

انواع دمنوش‌هایی که می‌توان با فرنچ پرس تهیه کرد

تنوع دمنوش‌هایی که می‌توان با این وسیله تهیه کرد بسیار زیاد است. از دمنوش‌های گیاهی مانند نعناع، بابونه، اسطوخودوس و بادرنجبویه گرفته تا انواع چای سیاه، سبز و سفید، همه و همه را می‌توان با فرنچ پرس درست کرد.

علاوه بر این، علاقه‌مندان به طعم‌های میوه‌ای نیز می‌توانند دمنوش‌هایی با طعم سیب، لیمو و پرتقال را با استفاده از فرنچ پرس تهیه کنند.

نکات مهم در تهیه دمنوش با فرنچ پرس

برای داشتن یک دمنوش خوش‌عطر و طعم با فرنچ پرس، توجه به چند نکته زیر ضروری است:

قبل از دم کردن دمنوش در فرنچ پرس بهتر است فرنچ پرس را با آب جوش پر و سپس خالی کنید.برای تهیه یک دمنوش شفاف بهتر است از فرنچ پرسی با فیلتر باکیفیت و ظرفیت مناسب استفاده کنید. فیلتر باکیفیت مانع از ورود ذرات ریز گیاهان و چای به داخل فنجان می‌شود.دمای ایده‌آل آب برای دم کردن انواع مختلف دمنوش‌ها در فرنچ پرس معمولا بین ۹۰ تا ۹۵ درجه سانتی‌گراد است.یکی از مهم‌ترین نکات در تهیه دمنوش با فرنچ پرس، زمان دم‌ کشیدن دمنوش است. گیاهان باید فرصت کافی داشته باشند تا عصاره و خواص خود را به طور کامل در آب آزاد کنند. بنابراین، پس از ریختن آب جوش در فرنچ پرس صبر کنید تا دم‌کشی به طور کامل انجام شود.

در این بخش از مجله آشپزی آدرینبه آموزش طرز تهیه دمنوش با فرنچ پرس پرداخته‌ایم و نکات کلیدی برای دستیابی به بهترین نتیجه را مورد بررسی قرار داده‌ایم. امیدواریم با بهره‌گیری از این راهنما بتوانید دمنوشی خوش‌رنگ و خوش‌طعم تهیه کرده و از نوشیدن آن لذت ببرید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید