سرکوره‌های خوشمزه و اصیل مشهدی: راهنمای تهیه ساطری پلو به شیوه‌ی سنتی با توجه به نکات مهم

  • توسط: admin


ساطری پلو یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه خراسان است که با استفاده از مواد اولیه ساده مانند برنج، گوشت چرخ کرده، پیاز، هویج و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. این غذا با مزه خاصی که از ترکیب ادویه‌ها و خوراک‌های مختلف حاصل می‌شود، بسیار خوشمزه و مقوی است. تهیه این غذا نیازمند مراحل ساده‌ای است که با دنبال کردن آنها می‌توانید به راحتی این غذای لذیذ را در منزل تهیه کنید.

برای تهیه ساطری پلو ابتدا باید گوشت را با پیاز و ادویه‌ها مخلوط کرده، سپس آن را به شکل گوشت قلقلی درآورده و سرخ کنید. همچنین هویج‌ها و کشمش را نیز سرخ کنید تا مزه‌ای خوشمزه به غذا اضافه شود. سپس برنج را آبکش کرده و به همراه مواد دیگر به لایه‌های مختلف در قابلمه بریزید و روی آن را با زعفران دم کرده بپوشانید.

ساطری پلو را می‌توان با سالاد شیرازی یا سالاد خیار و گوجه فرنگی تهیه کرده و سرو کرد. این غذا می‌تواند یک گزینه خوب برای ایجاد تنوع در سبد تغذیه خانواده شما باشد. به صورت کلی، ساطری پلو یک غذای مقوی، لذیذ و سنتی است که می‌تواند به عنوان یک وعده اصلی مناسب برای ناهار یا شام مورد استفاده قرار گیرد.

ساطری پلو یک غذای سنتی متعلق به خطه خراسان است که بسیار لذیذ و مقوی است. با تهیه این غذا برای عزیزانتان می‌توانید تنوعی در سبد تغذیه‌ای اعضای خانواده ایجاد کنید. در این قسمت از آدرینبلاگ با طرز تهیه ساطری پلو همراه ما باشید.مواد لازم برای تهیه ساطری پلو:برنجسه پیمانهگوشت چرخ کرده۲۵۰ گرمهویج ۴ عددپیازیک عددکشمش پلویی نصف پیمانهجعفری خرد شده دو قاشق غذاخوریزعفران دم کردهبه میزان دلخواهنمک، فلفل سیاه زردچوبه و روغنبه میزان لازمطرز تهیه ساطری پلواکنون که مواد لازم ساطری پلو را آماده کرده‌اید، با طرز تهیه آن همراه ما باشید.مرحله اول: مزه دار کردن گوشتپیاز را ریز رنده کنید. آب آن را با دست بگیرید. سپس آن را در کاسه‌ای ریخته و گوشت چرخ کرده را اضافه کنید.سپس ادویه‌ها و نمک را افزوده ، جعفری خرد شده را نیز اضافه کنید و حسابی ورز دهید. روی کاسه را با سلفون بپوشانید و بگذارید در یخچال تا مزه‌ها به خورد هم بروند.مرحله دوم: آماده کردن گوشت قلقلیبعد از یک ساعت مایه گوشت را از یخچال خارج کنید. آن را به شکل گوشت قلقلی درآورید و در کمی روغن سرخ کنید. نیازی به سرخ شدن زیاد نیست فقط کافی است رنگ گوشت تغییر کند.بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش لخشک مشهدیمرحله سوم: سرخ کردن هویج و کشمشدر این مرحله هویج‌ها را به صورت خلالی خرد کنید و کمی در روغن داغ تفت دهید. بعد از این که کمی تفت خورد به آن نمک و زعفران دم کرده اضافه کنید. کشمش‌ها را نیز که از قبل کمی گذاشتید خیس بخورد را در همین روغن و به مقدار کم تفت دهید.مرحله چهارم: آبکش کردن برنجدر این مرحله آب جوش را آماده کرده و برنج را به آن بیفزایید و سپس آبکش کنید.مرحله آخر: ریختن لایه‌ای مواد در قابلمهکف قابلمه مورد نظر ته دیگ دلخواه‌تان (نان یا سیب زمینی) را قرار دهید. سپس یک لایه برنج آبکش شده را بریزید. کمی کشمش و هویج سرخ شده و چند عدد گوشت قلقلی و دوباره یک لایه برنج.بیشتر بخوانید: طرز تهیه پلو مخلوط مشهدیاین کار را تا جایی ادامه دهید که مواد تمام شوند در نهایت روی آن را زعفران دم کرده بریزید و اجازه دهید برنج دم بکشد.ساطری پلو را می‌توانید با سالاد شیرازی میل کنید. نوش جان

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید