سخنان قصار جف بیزوس سرمایه دار بزرگ {سخنان درباره موفقیت و ثروت}

  • توسط: admin


در این بخش از سایت متن‌ها سخنان قصار جف بیزوس را برای شما دوستان قرار داده‌ایم. جف پرسون بیزوس صاحب رسانه، کارآفرین و سرمایه‌گذار اهل آمریکا در زمینه اینترنت، و نیز رئیس اجرایی هیئت مدیره، مؤسس و مدیرعامل ارشد سابق شرکت آمازون، بزرگ‌ترین شرکت خرده‌فروشی آنلاین در جهان است.

بیزوس با ثروت خالص حدوداً 126میلیارد دلار آمریکا در آوریل 2022، بنا بر میلیاردرهای جهان مجله فوربز و شاخص میلیاردرهای بلومبرگ ال.پی. اولین شخص ثروتمند در جهان بود.

جملات انگیزشی و آموزنده از جف بیزوس

در مورد رضایت‌مندی از خود: “یک شرکت نباید عادت کند که همواره در اوج باشد؛ زیرا درخشش و در اوج بودن، همیشگی نیست.”

ابتکار و نوآوری: “وقتی مجبور باشید از کمترین چیزها بیشترین استفاده را ببرید، اینجاست که نوآوری و ابتکار خودش را نشان می‌دهد. برای رهایی از یک جعبه‌ی تنگ و تاریک، تنها راهی که وجود دارد این است که ابتکار عمل نشان دهی و راهی به سوی بیرون پیدا کنی.”

پیشرفت: “اگر تمام توجه‌ خود را به رقبای خود معطوف کنید، در این صورت باید بنشینید و منتظر بمانید تا اینکه رقبای شما یک حرکتی بکنند؛ اما توجه به نیازهای مشتریان و مشتری‌مداری باعث می‌شود که همواره پیشرو باشید.”

 ارزش‌هایی که باید در شرکت خود ایجاد نمایید: “بخشی از این ارزش‌ها در طول مسیرتان مشخص می‌شوند. درس‌ها و تجربیاتی که در طی فعالیت حرفه‌ای خود کسب می‌کنید، ارزش‌های شرکت شما را تعیین می‌نماید.”

 ایده‌های نو: “گاهی اوقات خوش اقبالی باعث می‌شود که افراد به طور غیر منتظره ایده‌های بکر و نویی را کشف نمایند.”

در مورد منتقدانتان: “اگر نمی‌خواهید مورد انتقاد قرار بگیرید محض رضای خدا، دست به هیچ کار جدیدی نزنید و همچنان به روال گذشته، کارهای خود را انجام دهید.”

در مورد انگیزش: “من قویا معتقدم که نمایندگی‌های یک شرکت نتایج بهتری را بدست می‌آورند. آنها اهمیت بیشتری به کارشان می‌دهند. کاری که آنها انجام می‌دهند صرفا انجام یک وظیفه نیست. در این مورد باید کسب و کاری وجود داشته باشد و این کسب و کار باید معقول و منطقی باشد؛ اما این تنها دلیلی نیست که باعث می‌شود آنها کارشان را خوب انجام بدهند؛ زیرا اهداف و دلایل خاصی به آنها انگیزه می‌دهد تا کارشان را به خوبی انجام دهند.”

انتخاب دوست: “زندگی کوتاه‌تر از آن است که صرف کسانی شود که هیچ تدبیر و درایتی ندارند.”

در مورد اخلاقیات: “چیزی که من را خیلی ناراحت می‌کند این است که وقتی از کنار بانکی عبور می‌کنم تبلیغاتی را ببینم که با استفاده از آن سعی می‌کنند مردم را متقاعد نمایند تا برای هزینه‌های غیر ضروری، خانه‌شان را در رهن بانک قرار دهند و وام بگیرند. این یک ترفند شیطانی است.”

استراتژی: “ما سه ایده‌ی بزرگ در آمازون داشته‌ایم که بعد از گذشت دو دهه همچنان به آن ایده‌ها وفادار مانده‌ایم. این ایده‌های بزرگ دلیل موفقیت ما بوده‌اند؛ مشتری مداری، نوآوری و شکیبایی.”

 رشد و ترقی: “هر کسب و کاری باید همیشه جوان باقی بماند. اگر شما پا به پای نیازهای مشتری پیش بروید مانند وول ورث موفق خواهید بود.”

مطلب مشابه: سخنان قصار ایلان ماسک غول تکنولوژی {متن آموزنده موفقیت و انگیزه بخش}

متن انگیزه دهنده از جف بیزوس

نقطه‌ی اتکا: “اگر سرسخت و سمج نباشید کارها را خیلی زود و در مرحله‌ی آزمایش و تجربه‌اندوزی رها خواهید کرد و اگر فرد انعطاف‌پذیری نباشید در مواجهه با مشکلات، سر خود را به دیوار خواهید کوبید و نخواهید دید که چه راه حل‌های متفاوتی برای حل مشکلتان وجود دارد.”

بازاریابی: “در گذشته ۳۰ درصد از زمان خود را صرف این می‌کردید که کالا و خدماتی درجه یک و بی نظیر را به مشتری ارائه کنید و ۷۰ درصد از زمان‌تان را صرف تبلیغات آن می‌کردید؛ اما در دنیای امروز، باید دقیقا برعکس عمل کنید.”

ما سه ایده بزرگ در آمازون داشتیم که به مدت هجده سال به آن ها پایبند بودیم

و این ایده ها دلیل موفقیت ما محسوب می شوند:

مشتری را در اولویت قرار دهید، نوآوری داشته باشید و صبور باشید!

زیرک بودن یک هدیه است، مهربانی یک انتخاب.

هدایا راحت به دست می آیند، به هر حال آن ها را دریافت می کنیم

اما انتخاب ها می توانند دشوار باشند

من بهترین تصمیماتم در زمینه کسب و کار و زندگی را

با قلب، شهود و شهامت گرفته ام …

نه با تجزیه و تحلیل!

در کشف کردن همیشه سر سختی وجود دارد

وقتی به چیزهایی فکر می کنید که در هشتاد سالگی ممکن است برای آن ها احساس پشیمانی کنید،

این چیزها تقریبا همیشه کارهایی هستند که انجام نداده اید، کارهایی که مورد غفلت واقع شده اند.

به ندرت پیش می آید برای چیزی که انجام داده و شکست خورده اید پشیمان باشید

یکی از مهم ترین تصمیماتی که در زندگی می گیرید

انتخاب جایی است که قرار است وقت و انرژی خود در آن جا صرف کنید

در نهایت ما حاصل انتخاب های خود هستیم پس برای خودتان یک داستان عالی بنویسید

(با انتخاب های درست سرنوشت خوبی برای زندگی خود رقم بزنید)

مطلب مشابه: سخنان فلسفی ناب و سنگین از فلاسفه بزرگ (نقل قول های با معنی فلسفی)

سخنان آموزنده زیبا از جف بیزوس

بهترین نوع سرویس دهی به مشتری این است که

مشتری نیازی به تماس با شما نداشته باشد،

نیازی به صحبت با شما نداشته باشد

اگر می خواهید نوآوری کنید، نباید از اشتباه کردن بترسید.

به نظرم صرفه جویی نیز درست مانند سایر محدودیت ها می تواند نوآوری و ابداع به دنبال داشته باشد.

یکی از راه های خروج از یک جعبه تنگ و کوچک این است که خودتان راهی برای خارج شدن از آن ایجاد کنید

اگر تمرکزتان روی رقبا باشد

همیشه مجبور هستید منتظر بمانید تا ببینید رقیب تان چه کاری انجام می دهد.

در حالی که مشتری مدار بودن باعث می شود پیشگامانه تر عمل کنید.

اگر هر سال تعداد آزمایش های خود را دو برابر کنید

می توانید دو برابر اختراع و نوآوری داشته باشید

قیمت‌گذاری: “دو نوع شرکت وجود دارد. آن‌هایی که تلاش می‌کنند تا هزینه‌ی بیشتری را از مشتری مطالبه کنند و آن‌هایی که تلاش می‌کنند هزینه‌ی کمتری را مطالبه نمایند. آمازون شرکتی است که در گروه دوم قرار می‌گیرد.”

قدرت و اختیار دادن به گروه کاری: “زمانی که گروه کاری من بخواهد کاری را انجام دهد، به آن ها ” نه” نخواهم گفت. اما اگر گروه کاری من نخواهد یک کاری را انجام دهد ممکن است که خواست آن ها را بپذیرم. وقتی چندین راه برای رسیدن به توافق وجود داشته باشد شما می‌توانید ریسک‌پذیری گروه‌تان را بالا ببرید.”

مطلب مشابه: سخنان انگیزشی بزرگان { 50 جمله و نقل قول انگیزه دهنده افراد معروف }

ممکن است بهترین تکنولوژی را در اختیار داشته باشید و شاید بهترین نمونه از کسب و کار را داشته باشید؛ اما اگر روایت و بیان درستی از برند خود نداشته باشید، هیچ فرقی با بقیه نخواهید داشت و توجهی را جلب نخواهید کرد.”

کم کردن ما به التفاوت هزینه‌های تولید و قیمت فروش، عاملی بوده که باعث شده است فرصت‌های زیادی پیش روی آمازون قرار بگیرد.

اگر لجوج نباشید زود از آزمایشات خسته می‌شوید و آنها را متوقف می‌کنید. در عین حال اگر انعطاف پذیر نباشید، در مواجهه با مشکلات، تنها سرتان را به دیوار می‌کوبید و نمی‌توانید راه حل‌های پیش رو را ببینید.

هر برنامه‌ای که در تجارت برای خود طراحی می‌کنید، در مواجهه با واقعیت شکست می‌خورد. واقعیت همواره متفاوت است. برنامه‌ای که طرح ریزی شده و چیزی که در نهایت به واقعیت می‌پیوندد، هرگز یکسان نیستند.

در گذشته، شما 30 درصد از زمان خود را به بهبود خدمات و 70 درصد را به اعلام آن به عموم اختصاص می‌دادید. در جهان جدید، این درصدها برعکس شده‌اند.

ما در مورد کشش قیمتی تحقیق کرده‌ایم و نتیجه همیشه این بوده است که باید قیمت‌ها را افزایش دهیم. اما ما این کار را انجام نمی‌دهیم زیرا عقیده داریم که با پایین نگه داشتن قیمت‌ها می‌توانیم در طول زمان اعتماد مشتری را جلب کنیم و در بلندمدت این موضوع به افزایش جریان نقدینگی منجر می‌شود.

فرایند نوآوری در آمازون ابتدا از مشتری آغاز می‌شود و سپس به عقب می‌رود. رفاه و راحتی مشتری برای فرآیندهای نوآوری در آمازون معیار اصلی است.

مطلب مشابه: جملات انگیزشی زیبا؛ گزیده 60 جمله انگیزه بخش با انرژی و خفن

معمولاً فردی که در تجارت خود در رقابت با دیگران است، صبح زود وقتی دارد دوش می‌گیرد به این فکر می‌کند که چطور می‌تواند در رقابت از رقبای خود سبقت بگیرد. اما در آمازون ما وقتی زیر دوش هستیم به این فکرمی کنیم که چگونه می‌توانیم خدمت جدیدی را عرضه کرده و به مشتری سود برسانیم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید