زخم کاری: داستانی پر از امواج احساسات و بازیگران استثنایی

  • توسط: admin


زخم کاری یک مجموعهٔ نمایش خانگی ایرانی در ژانر درام جنایی به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین مهدویان است که فصل اول آن بر پایهٔ رمان «بیست زخم کاری» نوشتهٔ محمود حسینی‌زاد و نمایشنامه «مکبث» نوشته ویلیام شکسپیر برای سرویس پخش فیلیمو ساخته شده است.

در این مقاله از بخش فرهنگ و هنر مجله آدرینبلاگ، به معرفی سریال “زخم کاری” می‌پردازیم و شما را با خلاصه داستان و بازیگران این سریال آشنا می‌کنیم.

معرفی سریال زخم کاری

سال تولید: ۱۴۰۰ژانر: درام، رازآلود، هیجان انگیزامتیاز (IMDB): ۷.۳پلتفرم پخش: فیلیموتعداد قسمت‌ها: ۳۹ قسمت (۳ فصل)زمان پخش: جمعه‌ها، ساعت ۸ صبحگروه سنی: +۱۵

خلاصه داستان

این سریال داستان مردی به نام «مالک» را روایت می‌کند که دلال یک هولدینگ خانوادگی است که توسط نعمت ریزآبادی اداره می شود. ریزآبادی، مالکی را مامور می کند تا برای قرارداد مهم نفتی با نروژی ها وارد مذاکره شود. نروژی ها بعد از عقد قرارداد می خواهند مبلغ قرارداد که چندین میلیون دلار است را به حساب شرکت واریز کنند.

در این میان، از نظر «سمیرا»، همسر مالک، حقوقی که به مالک پرداخت می‌شود متناسب با میزان کاری که انجام می‌دهد نیست. به‌همین‌خاطر آن‌ها نقشه‌ قتل «حاج عمو»، مدیرعامل هولدینگ را می‌کشند.

فصل اول این مجموعه با میانگین ۲۰ میلیون دقیقه تماشا، پربیننده‌ترین مجموعه شبکه نمایش خانگی است و در بیست و یکمین دوره جشن حافظ نامزد هفت و برنده چهار جایزه از جمله جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی و جایزه بهترین بازیگر زن درام برای آزادی‌ور شد.فصل دوم این سریال با نگاهی به نمایشنامه هملت و طراحی قصه مهدویان نوشته شده است.فصل سوم این سریال اکنون در حال پخش است.

جالب است بدانید که رمان بیست زخم کاری نوشتهٔ محمود حسینی‌زاد در سال ۱۳۸۵ نوشته شد و در سال ۱۳۹۵ به آن مجوز نشر داده شد، اما دقیقاً در زمان آغاز ساخت زخم کاری در آذر و دی ۱۳۹۹ مجوز نشر این کتاب باطل شد و فروش این کتاب ممنوع شد. به همین دلیل نام این کتاب از تیتراژ زخم کاری حذف شده است.

بیشتر بخوانید: گل یا پوچ؛ جدیدترین رئالیتی شو مهران مدیری

معرفی بازیگران

سریال زخم کاری به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های ایرانی، درحال‌حاضر با داستانی جذاب و بازی قوی بازیگران، نظر مخاطبان را به خود جلب کرده است.

جواد عزتی در نقش مالک مالکی

محمدجواد عزتی، بازیگر نقش مالک در سریال زخم کاری یکی از پول‌سازترین بازیگران برجسته سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. او تا کنون چندین جایزه دریافت کرده است و سه بار نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده است.

رعنا آزادی‌ور در نقش سمیرا بخشی

رعنا آزادی‌ور، بازیگر نقش سمیرا در سریال زخم کاری، یکی دیگر از بازیگران توانمندی است که با بازی در این سریال، استعدادش را به نمایش گذاشت و برندهٔ جایزه حافظ بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی شد. (۱۴۰۰)

او فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۸۲ با فیلم مارمولک آغاز کرد و برای بازی در درباره الی (۱۳۸۷) نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشن سینمای ایران شد.

بیشتر بخوانید: ردپای “پوست شیر” در سریال “داریوش”؛ شباهت‌های بین آن‌ها

مرتضی امینی تبار در نقش میثم مالکی

مرتضی امینی‌تبار، بازیگر اصالتاً افغانی، در سال ۱۳۷۸ در شهر قم به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته بازیگری به پایان رساند و در ۲۱ سالگی با بازی در سریال زخم کاری به شهرت دست یافت.

الناز ملک در نقش سیما

الناز ملک، بازیگر جوان و با استعداد ایرانی، در سال ۱۳۷۴ در تهران متولد شد. ملک با بازی در دو فیلم کوتاه به نام ” کافه فراموشی ” و ” چاه سرخ “، توانست وارد عرصه بازیگری تئاتر شود و به‌عنوان بازیگر در دو نمایشنامه ” مکبث ” و ” ایوب‌خان ” موفق‌به نقش آفرینی شود. نقش‌آفرینی او در نقش اصلی آیسان در سریال نمایش خانگی “سقوط” با موضوع داعش، به شهرت بیش‌ازپیش او منجر شد.

کامبیز دیرباز در نقش مسعود طلوعی

کامبیز دیرباز یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده ترین بازیگران مرد ایرانی، است که در ۱۲ شهریور ۱۳۵۴ در تهران متولد شد. او که فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنرهای دانشگاه آزاد اسلامی است، فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۶ با تئاتر سیاوش خوانی آغاز کرد و در سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم دختران انتظار به سینما راه یافت.

دیرباز در کارنامه هنری خود آثاری مانند دوئل (برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر)، اخراجی‌ها (یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران) را دارد.

دیرباز در این سریال، نقش مسعود طلوعی، یک مرد قدرتمند و مرموز را بازی می‌کند که در انتقام از قاتلان خانواده خود، دست‌به کارهای خطرناکی می‌زند. نقش او در سریال زخم کاری، یکی از چالش‌برانگیزترین نقش‌های کارنامه هنری او است.

الهه حصاری در نقش کیمیا

الهه حصاری، بازیگر متولد سال ۱۳۶۹ در تهران، دانش‌آموختهٔ کارشناسی رشتهٔ زبان و ادبیات انگلیسی و کاردانی رشتهٔ تربیت بدنی است. این بازیگر با استعداد اولین تجربه سینمایی خود را در فیلم “تاکسی نارنجی” به کارگردانی وحیدزاده در سال ۱۳۸۷ کسب کرد. او همچنین نقش “برکه” را نیز در مجموعه نمایش خانگی “ممنوعه” ایفا کرده است.

سید جواد هاشمی در نقش دستمالچی

سید جواد هاشمی‌پور اصل (متولد ۱۳۴۴) بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی است که فعالیت گسترده‌ای در آثار وابسته به دفاع مقدس داشته است.

هاشمی فعالیت هنری خود را با بازیگری در تله‌فیلمی آغاز کرد؛ اولین کار تلویزیونی او مجموعه سیمرغ در سال ۱۳۷۰ بود. عمده شهرت او بخاطر شهید شدن در مجموعه کارهایش است که به گفته خودش تاکنون ۳۳ بار در فیلم‌هایش شهید شده است.

سعید چنگیزیان در نقش ناصر ریزآبادی

سعید چنگیزیان، بازیگر ایرانی، (متولد ۱۳۵۶)، فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه سینما و تئاتر است. او فعالیتش در سینما را با فیلم خداحافظ رفیق به کارگردانی بهزاد بهزادپور آغاز کرد.

هانیه توسلی در نقش منصوره ریزآبادی

هانیه توسلی (متولد خرداد ۱۳۵۸) تنها چند سال پس از شروع حرفهٔ بازیگری، تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در شب‌های روشن (۱۳۸۱) از هفتمین جشن خانه سینما دریافت کرد. او همچنین در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۱، برای بازی در فیلمِ دهلیز برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد. او برای فیلم سوءتفاهم (۱۳۹۶) نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.

مهران غفوریان در نقش رضا شفاعت

مهران غفوریان، (متولد ۱۳۵۳ در تهران) بازیگر، کمدین و کارگردان ایرانی است که با بازی در مجموعه لبخند سوم (۱۳۷۳) وارد عرصهٔ بازیگری شد. او رشته تحصیلی خود را در زمینه نقاشی دانشگاهی تکمیل کرده است.

غفوریان در سال ۱۳۸۲ برای بازی در ” زیر آسمان شهر ” برنده جایزه بهترین کارگردان از جشنواره تلویزیونی حافظ شد و در سال ۱۳۹۴ برای بازی در فیلم سینمایی ” نقطه چین ” نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شد.

مهراوه شریفی‌نیا در نقش پانته‌آ

مهراوه شریفی‌نیا (متولد فروردین ۱۳۶۰) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است که در رشته موسیقی کلاسیک از دانشگاه تهران فارغ‌النحصیل شده است. او فعالیت خود را در سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم دزد عروسک‌ها آغاز کرد و با بازی در نقش فریده در سریال روز حسرت (۱۳۸۷) به شهرت رسید.

در ادامه، به معرفی نقش‌های بازیگران دیگر این سریال می‌پردازیم:

رضا بای در نقش دستیار طلوعیسیاوش طهمورث در نقش حاج عموعباس جمشیدی‌فر در نقش اخوانمهدی زمین‌پرداز نجفیمه‌لقا باقری در نقش مهنازامیرحسین هاشمی در نقش کریمامیر دژاکام در نقش محسن فرنهادزادهکاظم هژیرآزاد در نقش احمد مظفرینگار نیکدل در نقش شیدا شفاعتسهند جاهدی در نقش شهریار شفاعتپانته‌آ قدیریان در نقش فرناز طلوعیمنوچهر علیپور در نقش مظفر میرلوحیهادی قمیشی در نقش املشیمائده طهماسبی در نقش سودابهکیومرث مرادی در نقش سماواتسارا حاتمی در نقش مائده ریزآبادیسهیل قنادان در نقش حسام فرنهادزاده

منابع: فیلیمو / انتخاب / ایمنا

من سورین صیادی هستم، از بچگی تقریبا تمام وقت آزادم رو صرف دیدن فیلم و سریال (و گاهاً انیمه) کردم! علاقه‌ام بیشتر سمت اکشن، جنایی و هیجان‌انگیز میره، اما ژانرهای دیگه رو هم دنبال می‌کنم. خیلی خوشحالم که می‌تونم راجع به این لذت زندگی با بقیه حرف بزنم و فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌ام رو باهاتون به اشتراک بذارم!

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید