رمانتیکی و لذتبخش: راز بروز دادن طعم اسموتی انبه و گیلاس با تنوع سرخی و زردی در یک لیوان

  • توسط: admin


اسموتی انبه و گیلاس یک نوشیدنی خوش طعم تابستانی است که برای تهیه آن باید از انبه شیرین و رسیده و گیلاس قرمز استفاده کنید. اگر هم به میوه‌های تازه دسترسی ندارید می‌توانید با استفاده از کمپوت انبه و گیلاس این اسموتی جذاب را آماده کنید. در این مقاله از آدرینبلاگ می‌توانید با ۲ روش طرز تهیه اسموتی انبه و گیلاس به طور کامل آشنا شوید.

طرز تهیه اسموتی انبه و گیلاس ۲ رنگ با کمپوت

آماده کردن این اسموتی حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و مواد اولیه به کار رفته در این اسموتی برای ۲ نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه اسموتی انبه و گیلاس با کمپوت

مواد لازم برای تهیه اسموتی انبه و گیلاس با کمپوت به شرح زیر است:

کمپوت انبه۴۲۰ گرمکمپوت گیلاس۳۷۰ گرمشکر۳ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه کمپوت انبه و گیلاس

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه اسموتی انبه و گیلاس آشنا شوید.

مرحله اول: شکر و کمپوت انبه را میکس کنید

برای شروع باید کمپوت انبه را باز کنید و همراه با آب آن در مخلوط کن بریزید، در ادامه یک قاشق شکر به آن اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید تا مواد به طور کامل با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم: هسته گیلاس‌ها را جدا کنید.

در این مرحله باید گیلاس‌ها را از داخل آب آن بردارید و بعد هسته آن‌ها را به دقت جدا کنید.

مرحله سوم: گیلاس را با شکر میکس کنید

در این مرحله باید گیلاس‌های بدون هسته را همراه با یک قاشق شکر در مخلوط کن بریزید و خوب با هم ترکیب کنید تا شکر به طور کامل با آب گیلاس مخلوط شود. در این مرحله بهتر است از آب کمپوت گیلاس نیز استفاده کنید.

مرحله چهارم: اسموتی را آماده کنید

بعد از میکس کردن میوه‌ها ابتدا باید انبه میکس شده را در لیوان بریزید و بعد گیلاس را به آرامی روی آن بریزید. با این روش می‌توانید یک اسموتی خوشمزه و ۲ رنگ داشته باشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی گیلاس با ماست

طرز تهیه اسموتی انبه و گیلاس با میوه‌های تازه

آماده کردن این اسموتی حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. مواد اولیه به کار رفته در این نوشیدنی برای یک نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه اسموتی انبه و گیلاس

مواد لازم برای تهیه اسموتی انبه و گیلاس به شرح زیر است:

انبه تازه۱ عددگیلاس ۱۰۰ عددیخ خرد شده۵ تکهخامه فرم گرفتهبه مقدار لازم

مراحل تهیه اسموتی انبه و گیلاس با میوه‌های تازه

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن اسموتی انبه و گیلاس آشنا شوید.

مرحله اول: گیلاس را در فریزر قرار دهید

برای شروع باید گیلاس‌ها را بشوید و چند دور آبکشی کنید. در ادامه هسته گیلاس‌ها را جدا کنید و آن را در یک ظرف بریزید و در فریزر قرار دهید تا منجمد شوند.

مرحله دوم: انبه را خرد کنید

برای تهیه این اسموتی به یک عدد انبه یا حدود ۵۰۰ گرم انبه نیاز دارید. انبه را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس میوه را خرد کنید و در یک ظرف بریزید.

مرحله سوم: مواد اسموتی را میکس کنید

در این مرحله باید انبه خرد شده را همراه با گیلاس‌های منجمد شده و یخ در مخلوط کن بریزید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی شکلات تلخ در خانه

مرحله چهارم: اسموتی را سرو کنید

بعد از آماده شدن اسموتی باید آن را در لیوان مورد نظرتان بریزید. سپس می‌توانید روی اسموتی را با خامه فرم گرفته تزیین و سپس آن را سرو کنید.

نکات و فوت و فن‌های تهیه اسموتی انبه و گیلاس

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه اسموتی انبه و گیلاس اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مقدار شکری که به این نوشیدنی اضافه می‌کنید، کاملا ذائقه‌ای است. در صورت تمایل می‌توانید شکر را به طور کامل حذف کنید و این نوشیدنی را به صورت کم شیرین میل کنید.برای شیرین کردن این اسموتی می‌توانید از مقداری عسل به جای شکر استفاده کنید.برای مزه دار کردن این اسموتی می‌توانید از مقداری آب لیمو ترش تازه نیز استفاده کنید.در صورت تمایل می‌توانید قبل از آماده کردن اسموتی، انبه‌ها را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا منجمد شوند.برای این که نوشیدنی شما خنک‌تر شود، می‌توانید مقداری یخ خرد شده به آن اضافه کنید.اگر احساس می‌کنید که غلظت اسموتی زیاد است، می‌توانید از مقداری آب برای رقیق کردن آن استفاده کنید.این نوشیدنی سرشار از فیبر و مواد مغذی مختلف است و از همین رو مصرف آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.برای تهیه این اسموتی به صورت رژیمی باید شکر را به طور کامل حذف کنید و از انبه و گیلاس تازه به جای کمپوت آن استفاده کنید.از آن جایی که ترکیب رنگ زرد و قرمز انبه و گیلاس با هم خوشرنگ نمی‌شود، می‌توانید برای این که اسموتی شما ظاهر زیباتری داشته باشد، هر یک از میوه‌ها را به صورت جداگانه میکس کنید و در لیوان بریزید.بعد از آماده کردن این اسموتی باید بلافاصله آن را سرو کنید.در صورت تمایل می‌توانید این اسموتی را در کنار بستنی سرو و سپس میل کنید.اضافه کردن خامه برای تزیین این نوشیدنی، موجب افزایش کالری‌های آن می‌شود، در صورت تمایل می‌توانید خامه را حذف کنید و اسموتی را یک عدد گیلاس تازه یا مقداری پودر نارگیل تزیین کنید.در برخی رسپی‌ها برای مزه دار کردن این اسموتی از مقداری مغز خرد شده مثل مغز بادام و گردو نیز استفاده می‌شود.

در این مقاله از مجله آشپزی آدرینبه ۲ روش طرز تهیه اسموتی انبه و گیلاس و همه فوت و فن‌های درست کردن این نوشیدنی اشاره شد. اگر تجربه درست کردن این نوشیدنی خوشمزه را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی در میان بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید