رشد قابل توجه در مصرف برق: نوآوری و پیشرفت اقتصاد آنلاین

  • توسط: admin


مصرف برق به عنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد کشور، از اهمیت بالایی برخوردار است. اخبار اخیر حاکی از افزایش نگران کننده مصرف برق در ایران است که می‌تواند تبعات جدی برای اقتصاد داشته باشد. این امر می‌تواند منجر به افزایش نرخ برق و هزینه‌های تولید برای کسب و کارها شود، که در نهایت بر این افراد و تولیدکنندگان تأثیر گذار خواهد بود. عوامل مختلفی ممکن است بر افزایش مصرف برق تأثیرگذار باشند از جمله شرایط اقلیمی، رشد اقتصادی، استفاده ناپایدار از منابع انرژی و مشکلات سیستم برق موجود. برای مقابله با این چالش‌ها و پیشگیری از بروز مشکلات بیشتر، لازم است تدابیر مناسبی اتخاذ شود و از منابع انرژی پاک و پایدار استفاده شود.

به گزارش آدرینبه نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی و مطالعات ما سه گزینه احتمالی برای رشد مصرف برق دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به ورود مشترکان جدید صنعتی، کشاورزی و… ٣ هزار و ٥٠٠ مگاوات به مصرف برق کشور افزوده خواهد شد، گفت: بر اساس تجربیات سال گذشته و پیش بینی‌های هواشناسی، احتمالات سه گانه ٣.٥، و ٤.٥ و ٦ درصد برای رشد مصرف برق در نظر گرفته شده است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه پیش بینی‌های هواشناسی از احتمال افزایش ٢ تا ٣ درجه‌ای دمای هوا نسبت به رشد نرمال حکایت دارد، خاطرنشان ساخت: در صورتی که این تغییر دمایی رخ دهد، شاهد رشد ٦ درصد مصرف و رسیدن اوج بار به ٧٧ هزار و ٧٥٠ مگاوات خواهیم بود.

سخنگوی صنعت برق همچنین با اشاره به واردات برق از کشورهای همسایه اظهار داشت: امسال به طور حتم از کشورهای ترکمنستان و ارمنستان تا ٥٠٠ مگاوات واردات برق خواهیم داشت.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید