رخداد تجاری بین المللی: اولین همایش همکاری تجاری ایران، مالزی، سنگاپور و کامبوج

  • توسط: admin


همایش تجاری ایران، مالزی، سنگاپور و کامبوج به عنوان یک فرصت بی‌بدیل برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین این چهار کشور برگزار شد. این همایش فرصتی مناسب برای کسب و کارها و شرکت‌های دو طرفه بود تا بازارهای جدید را شناسایی کرده و روابط جدیدی برقرار کنند. در این همایش، مدیران و کارشناسان تجاری از ایران، مالزی، سنگاپور و کامبوج گرد هم آمده و از فرصت برای مذاکره و انجام معاملات تجاری بهره بردند. این رویداد مهم به منظور ارتقای همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین این چهار کشور برگزار شد و نشان داد که همکاری و تبادل تجاری می‌تواند به توسعه اقتصادی و رشد کسب و کارها کمک کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، نخستین همایش تجاری ایران، مالزی، سنگاپور و کامبوج در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی شده و برآن است تا با گردهم‌آوری فعالین تولید و تجارت این کشورها زیرساخت‌های موجود طرفین را به یک‌دیگر معرفی و خطوط تجاری و ظرفیت‌های جدیدی را ترسیم نماید.

آرمان خالقی، عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در آغاز برنامه ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان خارجی، فعالین و کنشگران اکوسیستم تولید و تجارت و دیگر حضار، خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، ساختار کلی، رسالت و چشم‌انداز آن را برای حضار تشریح نمودند.
ایشان در ادامه خانه‌ی صمت ایران را به مثابه بستری برای اتصال ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های تجاری طرفین دانستند.

پس از آن دلیری، مدیرکل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت آمادگی خود و سازمان را برای در اختیار گذاشتن تمام ظرفیت‌های موجود در راستای افزایش تجارت خارجی اعلام نمودند.

ایشان همچنین با تاکید بر روی ضریب اهمیت بالای جلسات B to B خواستار گفت و گوی مستقیم نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری در راستای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود به یکدیگر شدند.

دبیر دوم سفارت مالزی در ایران به عنوان یکی از میهمانان ویژه این رویداد، یکی از اصلی‌ترین رویکردهای استراتژیک این سفارتخانه را تسهیلگری در ارتباطات تجاری و اقتصادی دانست. ایشان همچنین با تاکید بر توسعه روابط تجاری با توجه به اقتضائات موجود، اظهار داشت که تمامی بخش‌های مربوطه سفارتخانه عزمی جدی در این خصوص داشته و برآنند تا مسائل و چالش‌های موجود را مرتفع نمایند.

سازمان توسعه تجارت کشور مالزی به عنوان یکی از کنشگران پیشرو، راهبردی و با ضریب نفوذ بالا در این رویداد حضور داشت.

نماینده‌ی این سازمان ضمن ارائه‌ی قسمت‌های گوناگون سازمان و چیستی هر یک از آنان بر اثربخش بودن سازمان مربوطه‌ی خود به عنوان حلقه‌ی رابط اکوسیستم تاکید داشته و آمادگی خود را مبنی بر طراحی، ترسیم، ایجاد و افزایش سرعت فرآیندهای تجاری اعلام نمودند.

در پایان تقی‌زاده، نائب رئیس کمیسیون توسعه‌ی تجارت و امور بین‌الملل خانه صنعت، معدن و تجارت به جمع‌بندی صحبت‌های مطرح شده طرفین پرداخته و این کمیسیون را بازوی سیاستگذاری و عملیاتی خانه در امر تجارت خارجی بر شمردند.

گفتنی است در پایان تمامی حاضرین در رویداد در قالب گفت و گوهای دوطرفه (B to B) به صورت تخصصی از ظرفیت‌های یکدیگر آگاه شده‌ و هندسه‌ی ارتباطاتی خود را ترسیم و گسترش دادند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار
نوسان عجیب قیمت نفت
  • ۶ آذر ۱۴۰۳
  • -
  • 1 بازدید
اخبار
همسر اول جومونگ در ۴۳ سالگی
  • ۶ آذر ۱۴۰۳
  • -
  • 1 بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید