راهنمای جذاب و کامل برای درمان یبوست نوزاد با استفاده از آلو

  • توسط: admin


یبوست در نوزادان می‌تواند یک مشکل شایع و ناراحت کننده باشد. مدفوع سفت و دفع کم می‌تواند برای نوزادان و همچنین برای والدینشان اذیت کننده باشد. یکی از راه حل‌های طبیعی و ملایم که می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند، استفاده از آلو است که در این مقاله از آدرینبلاگ به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

آلو چگونه به رفع یبوست نوزاد کمک می‌کند؟

آلو به دلیل داشتن فیبر بالا شناخته شده است. فیبر به افزایش حجم مدفوع و نرم شدن آن کمک می‌کند که دفع را آسان تر می‌کند. علاوه بر این، آلو حاوی سوربیتول است، نوعی قند الکلی که به عنوان ملین عمل می‌کند و به جذب آب در روده بزرگ کمک می‌کند. این امر می‌تواند به حرکت مدفوع در روده‌ها و دفع راحت تر آن کمک کند.

چه نوع آلویی برای نوزادان مناسب است؟

بهترین نوع آلو برای نوزادان برای رفع یبوست، آلو بخارا است. آلو بخارا ملایم تر از سایر انواع آلو است و طعم شیرین تری دارد که ممکن است بیشتر مورد علاقه نوزادان باشد.

نحوه استفاده از آلو برای درمان یبوست نوزاد

علل مختلفی برای یبوست در نوزادان وجود دارد که بهتر است ابتدا علت را ریشه یابی سپس درمان آن را آغاز کنید.

به نوزادتان مایعات زیادی بدهید، به خصوص اگر نوزاد از شیر مادر تغذیه می‌کند، اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی شیر مادر دریافت می کند
برخی از داروها می توانند یبوست ایجاد کنند. پس اگر نوزادتان دارویی مصرف می‌کند با پزشک خود در مورد داروهای مصرفی صحبت کنید.

۱- پوره آلو

ساده‌ترین راه برای استفاده از آلو برای نوزادان، تهیه پوره آلو است. برای این کار، چند عدد آلو بخارا را بدون هسته در آب خیس کنید و سپس آنها را با کمی آب در مخلوط کن یا غذاساز پوره کنید. می‌توانید پوره آلو را به تنهایی به نوزادتان بدهید یا آن را با شیر مادر یا شیر خشک مخلوط کنید.

۲- آب آلو

روش دیگر استفاده از آلو برای نوزادان، تهیه آب آلو است. برای این کار، چند عدد آلو بخارا را در آب بجوشانید و سپس صبر کنید تا خنک شود. می‌توانید آب آلو را به تنهایی به نوزادتان بدهید یا آن را با شیر مادر یا شیر خشک مخلوط کنید.

۳- کمپوت آلو

همچنین می توانید از کمپوت آلو بدون شکر برای درمان یبوست نوزاد استفاده کنید. فقط کافی است چند عدد کمپوت آلو را له کنید و به نوزادتان بدهید.

دادن آلو به طور کلی برای رفع یبوست نوزاد ۱۰ ماهه بی خطر است، اما نکاتی وجود دارد که باید قبل از دادن آن به فرزندتان در نظر بگیرید:

در ابتدا، با مقدار کمی آلو شروع کنید و به تدریج در طول چند روز مقدار آن را افزایش دهید تا ببینید نوزادتان چگونه واکنش نشان می دهد. هر غذایی می تواند باعث حساسیت غذایی شود، بنابراین اولین بار که به نوزادتان آلو می دهید، مراقب علائم حساسیت مانند بثورات پوستی، تورم یا مشکل در تنفس باشید.اگر نوزاد شما پس از مصرف آلو دچار اسهال شد، مصرف آن را متوقف کنید و با پزشک مشورت کنید.به خاطر داشته باشید که شیر مادر یا شیر خشک بهترین منبع تغذیه برای نوزادان در ماه های اولیه زندگی است.به طور کلی، معرفی غذاهای جامد به نوزادان باید بعد از ۴ تا ۶ ماهگی شروع شود. با این حال، برخی از متخصصان اطفال ممکن است شروع زودتر آلو را برای نوزادان ۱۰ ماهه که از یبوست رنج می برند، مجاز بدانند.هسته آلو را قبل از دادن به نوزاد جدا کنید. آلو را به قطعات کوچک خرد کنید تا نوزادتان به راحتی آن را ببلعد.ماساژ ملایم شکم نوزاد در جهت عقربه های ساعت می تواند به تحریک روده ها و دفع راحت تر کمک کند.حمام گرم می تواند به آرامش عضلات نوزاد و دفع راحت تر کمک کند.تشویق نوزاد به حرکت و فعالیت می تواند به تحریک روده ها و دفع راحت تر کمک کند.

امیدواریم که مطالعه مقاله فوق برایتان مفید واقع شده باشد و با استفاده از نکات بالا بتوانید به راحتی یبوست نوزادان را در خانه برطرف کنید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید