راهنمای جذاب برای کشف بهترین مواد بازی Silent Hill 2

  • توسط: admin


بازسازی Silent Hill 2 توسط بلوبر تیم با وجود شک و شبهه ابتدایی به بهترین شکل ممکن انجام شد. بازی خیلی سریع مورد استقبال هواداران و منتقدان قرار گرفت و بسیاری معتقدند که نامه‌ای عاشقانه به نسخه اصلی، با نگه داشتن تمام چیز‌هایی که آن را تبدیل به یکی از عناوین به یادماندنی ژانر وحشت کردند، به حساب می‌آید. حالا و با انتشار این اثر در استیم برای کامپیوترهای شخصی، جامعه‌ی مادینگ به سراغ جدید‌ترین شاهکار صنعت گیم آمدند. مادهای ساخته شده برای Silent Hill 2 به هر شکلی که فکر کنید هستند، برخی از آن‌ها تجربه‌ی شما از بازی را بهتر می‌کنند و برخی دیگر المان‌های اصلی آن را به شکلی جالب تکان می‌دهند. دیگر مادها رفرنس‌هایی به باقی آثار معروف ژانر ترسناک و بقا می‌زنند و البته که تعدادی از آن‌ها نیز به طرز عجیبی خنده‌دار هستند. در این مطلب بهترین مادهای بازی Silent Hill 2 را معرفی می‌کنیم. با ویجیاتو همراه باشید.

ماد Silent Hill 2 HD Collection

Silent Hill 2 HD Collection که در سال ۲۰۱۲ ساخته شد قرار بود با بازگرداندن یکی از بهترین بازی‌های کنسول پلی‌استیشن ۲ برای دستگاه‌های مدرن، بازیکنان جدید را به خود جذب کند اما در نهایت، تبدیل به بدترین نسخه‌ی منتشر شده از این شاهکار شد. در میان مشکلات فراوان این ریمستر، مِه شهر مهم‌تر از بقیه بود که چندان به چشم نمی‌آمد و بازتابی مفتضحانه از اتمسفر سایلنت هیل اصلی بود. حالا کاربری با نام FrancisLouis دقیقا همین کار را برای ریمیک سال ۲۰۲۴ انجام داده است.

ریمیک بلوبر تیم، مِه بازسازی شده‌ی فوق‌العاده‌ای را برای محیط سایلنت هیل به وجود آورده که هواداران سرسخت این سری را راضی می‌کند، اما خلاص شدن از دست این وضعیت هوایی، شرایط کاملا متفاوتی را برای بازیکن رقم می‌زند. این کار اتمسفر گیج‌کننده‌ و حس ترسناک ندیدن دو قدم جلوتر را به صورت کامل از بین می‌برد و به همین دلیل می‌تواند ایده‌ای جالب برای ایجاد تجربه‌ای جدید در پلی‌تروی دوم در New Game Plus (قابلیت تجربه دوباره بازی با نگه داشتن آیتم‌های بدست آمده) باشد.

ماد Enhanced Silent Visuals

ریمیک بازی سایلنت هیل ۲ فقط برای کنسول‌های نسل جدید مانند پلی‌استیشن ۵ و کامپیوترهای شخصی منتشر شده که این یعنی در حالت عادی هم از نسخه‌ی سال ۲۰۰۱ به لطف مواردی مانند رِی تریسینگ (Ray Tracing) و گزینه‌های گرافیکی، فرسنگ‌ها بهتر است. اما شاید همچنان بخواهید از لحاظ پرفورمنس کمی تجربه‌ی بهتری داشته باشید و بازی را به بهترین شرایط خود برسانید.

The Enhanced Silent Visuals گرافیک همه چیز را بالا می‌برد تا بتوانید تفاوت‌هایی قابل توجه در کیفیت تصویر و رنگ‌هایی زنده‌تر مشاهده کنید. سازنده‌ی ماد یعنی FrancisLouis در توضیحات آن برخی از افکت‌های تصویری‌ای که غیر فعال می‌کند را نام می‌برد: «تنظیمات ‌Bloom، Depth of Field و البته Lens Flare همگی با این ماد خاموش خواهند شد.»

مادهای Classic Angela و James Sunderland ۲۰۰۱

اگر به شدت حس نوستالژی نسبت به بازی کلاسیک سال ۲۰۰۱ دارید، به سراغ این دو ماد ساخته شده توسط NorskPL بروید که به شما اجازه می‌دهند نه تنها از مدل کارکتر اصلی جیمز ساندرلند، بلکه از طراحی از اصلی آنجلا نیز بهره ببرید. دیدن مدل‌های قدیمی در محیط‌های ارتقا یافته از لحاظ گرافیک همراه با صداپیشگی جدید، ترکیبی از گذشته و حال را با خود می‌آورد.

چهره‌ی آنجلا باید از آنجایی که او تنها ۱۹ سال سن دارد، بسیار جوان‌تر باشد و به همین دلیل طراحی سال ۲۰۲۴ بهتر این مسئله را نشان می‌دهد. اما اگر شما علاقه به چهره‌ی پیرتر و ترسناک‌تر آنجلای اصلی دارید، NorskPL امکان استفاده از آن را فراهم کرده است. چهره جیمز نیز در بازی جدید بسیار طبیعی‌تر به نظر می‌آید، اما چرا ماجراجویی را بار دیگر با نسخه‌ی قدیمی او پیش نبریم؟

ماد Play As RE4R-Leon

لیان را از جست و جوی دردناکش برای یافتن دختر رئیس جمهور در روستاهای اسپانیا جدا کرده و او را به شهر ترسناک سایلنت هیل ببرید. شما کنترل لیان از ریمیک سال ۲۰۲۳ بازی Resident Evil 4 را در دست می‌گیرید و شاهد کراس اوور بزرگی میان سری‌های سایلنت هیل و رزیدنت اویل خواهید بود.

همراه با طراحی جدید جیمز ساندرلند مقایسه‌های فراوانی بین او و لیان کندی از بازسازی رزیدنت اویل ۴، پیش آمد که اگر هر دوی آن‌ها را کنار هم قرار بدید، می‌توانید این شباهت را ببینید. علاوه بر این رزیدنت اویل ۴ ریمیک در زمان انتشار از دید مخاطبان همان سایلنت هیل ۲ جدید به حساب می‌آمد، که همه‌ی این موارد باعث می‌شوند ماد مد نظر، بسیار مناسب باشد.

ماد Classic Health Indicator

یکی از ایرادات کوچکی که می‌توانید از ساخته‌ی بلوبر تیم بگیرید، سیستم Health و رابط کاربری آن است. زمانی که ضربه می‌خورید و شاهد کاهش مداوم نوار سلامتی خود هستید، بازی یک جعبه‌ی قرمز رنگ مستطیلی در گوشه‌های تصویر شما قرار می‌دهد تا افکت خون‌ریزی به وجود آمده را به شکل بیش از حدی اطلاع دهد. خوشبختانه، می‌توانید این ویژگی را خاموش کنید و یا با ماد مذکور آن را به کل تغییر دهید.

ماد Classic Health Indicator توسط SilverEzredes یک صلیب قرمز رنگ در گوشه‌ی پایینی صفحه شما قرار می‌دهد تا به شکلی زیرکانه، مقدار ضربه‌ای که جیمز در مبارزات تحمل کرده را به بازیکن نشان دهد. این بهترین گزینه است زیرا اگر رابط کاربری اصلی را خاموش کنید وضعیت سلامتی جیمز را فقط از خونی که بر روی ژاکت او ریخته شده می‌توانید تشخیص دهید. با این ماد اما روشی ساده دارید که کل صفحه و دید را مسدود نمی‌کند.

ماد Samurai Edge Custom

یک روش جالب دیگر برای داشتن رزیدنت اویل در سایلنت هیل ۲، از طریق Samurai Edge Custom ساخته شده توسط SilverEzredes، است. این ماد به صورت خلاصه، سلاح دستی جیمز را تبدیل به Beretta 92FS یا همان Samurai Edge که اسلحه‌ی به یاد‌ماندنی اعضای گروه S.T.A.R.S از راکون سیتی است، تبدیل می‌کند. این گونه، جیمز هم می‌تواند حس کند که عضوی از تیم به حساب می‌آید. البته اگر هم خواستید، ماد لیان را با این گزینه ترکیب کرده و به صورت کامل نسخه‌ای جدید از رزیدنت اویل را تجربه کنید.

جزئیات حیرت‌آوری در مدل سلاح ساخته شده برای این ماد دیده می‌شوند و حس می‌کنید که دارید نسخه‌ی به روز رسانی شده‌ی Samurai Edge اصلی از بازی سال ۲۰۰۲ را مشاهده می‌کنید. البته تاثیر اسلحه و دمیجی که اعمال می‌کند تغییری پیدا نکرده و تنها ظاهر آن عوض می‌شود.

ماد دید اول شخص

با وجود آن که سایلنت هیل اکثرا به عنوان یک بازی سوم شخص در ژانر ترسناک-بقا شناخته می‌شود اما چند اثر اول شخص مانند The Short Message و P.T داشته است. بر این اساس تا حالا با خود فکر کرده‌اید که چه می‌شد اگر سایلنت هیل ۲ را از دید اول شخص تجربه می‌کردیم؟ خوشبختانه JessicaNatalia دقیقا چنین چیزی را برای تجربه‌ی ما طراحی کرده است.

این ماد حتی از ریمیک که زاویه دوربین‌های ثابت را با دوربینی قرار گرفته روی شانه عوض کرده، دیوانه‌وار‌تر عمل می‌کند اما باری دیگر شرایطی کاملا جدید را رقم می‌زند، به خصوص در کنار سیستم مبارزه‌ی تغییر یافته. بازی‌های ترسناک اول شخص معمولا تجربه‌های غرق کننده‌ی بهتری را پیشنهاد می‌دهند، مانند دیگر عناوین بلوبر یعنی Fear و Blair Witch که با مِه غلیظ و طراحی صدای سایلنت هیل تجربه‌ی گفته‌ شده فقط بهتر می‌شود.

ماد Hair Sheen Removal – No More Oil

آیا شما هم از موی بلوند و به شدت درخشنده‌ی جیمز ساندرلند در فضای ترسناک Silent Hill 2 رنج می‌برید؟ با Hair Sheen Removal – No More Oil ساخته شده توسط Eggo از درخشش آن و روغن بیش از حدش کم کنید. این ماد موی جیمز را قهوه‌ای تاریک کرده و با این تغییر دیگر احساس نمی‌کنید که کنترل لیان را در دست دارید.

با آنکه این ماد تغییری چشم‌گیری در گیم‌پلی ایجاد نمی‌کند، قطعا می‌تواند در صورتی که موی عادی جیمز در حد چهره‌ی تراشیده شده‌ی اختاپوس بعد از نابودن شدن آن توسط باب اسفنجی، حواستان را پرت می‌کند، به دادتان برسد.

مادهای Pyramid Hat و Robbie The Rabbit Hat

نمی‌توان بازی مدرنی پیدا کرد که در ازای مشتی دلار اضافه، آیتم‌هایی جدا مانند جوایز پیش خرید کردن و تزئینات دیلاکس ادیشن، به بازیکن ندهد، بازسازی Silent Hill 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما یک ماسک Pyramid که از مقواهای به هم چسبیده شده‌ی جعبه‌های پیتزا ساخته شده، با خرید دیلاکس ادیشن و علاوه بر این یک ماسک Mira the Dog در صورت پیش خرید نسخه‌ی دیلاکس در کامپیوترهای شخصی، دریافت می‌کنید.

اگر هم نسخه‌ی دسترسی زود‌تر دیلاکس را در پلی‌استیشن ۵ پیش خریده باشید، یک ماسک اختصاصی Robbie The Rabbit از سایلنت هیل ۳، برای جیمز بدست می‌آورید. این ماد به بازیکنان کامپیوتر‌های شخصی کلاه به یادماندی Robbie را هدیه داده و Mira the Dog را جایگزین می‌کند وعلاوه بر این کلاه Pyramid ساخته شده از جعبه‌های پیتزا را به نسخه‌ی اصلی ارتقا می‌دهد.

ماد Bright Falls Sheriff James

یک کراس اوور دیگر که احتمالا انتظار آن را در سایلنت هیل ۲ نداشتید. مادِری با نام کاربری Sir_Galahad172 لباسی جدید برای شخصیت اصلی، جیمز ساندرلند، ساخته که از قضا همان یونیفورم کلانترهای سری Alan Wake است. در جهانی موازی، شاید کلانتر ساندرلند و تورنتون بودند که به ساگا اندرسون و الکس کِیسی در شهر برایت فالز، کمک کردند.

همه می‌دانیم که آلن ویک ۲ الهام بسیاری از سری سایلنت هیل گرفته و با جو موجود در Dark Place و مناطق دیگر در برایت فالز به خصوص در فروشگاه‌های محلی، ادای احترامی به آن کرده است. حالا شما می‌توانید با سایلنت هیل ۲ این لطف را جبران کرده و ادای احترامی به رمدی داشته باشید. این لباس، همچنین به جیمز سبیل و کراواتی می‌دهد تا او بتواند کاملا شبیه به تورنتون بشود.

مادهای خنده‌دار – توماس کله هرمی و CJ

نوبتی هم که باشد نوبت خنده‌دارترین و دیوانه‌وارترین مادهایی است که می‌توانید به بازی اضافه کنید. از Pyramid Head می‌ترسید و می‌خواهید چهره‌ی او را تغییر دهید؟ پس قطار توماس از کارتون توماس و دوستان را به کمک ماد ساخته شده توسط xZombieAlix وارد بازی کرده و مشهور‌ترین هیولای جهان سایلنت هیل را را تبدیل به نسخه‌ی کودکانه چو چو چارلز (یک بازی مستقل ترسناک) همراه با کلاه هرمی، بکنید.

و البته که جامعه مادِرها اگر برای بازی‌ای شخصیت اصلی Grand Theft Auto: San Andreas، یعنی سی جِی را نسازند، کار خود را با آن اثر تکمیل نکرده‌اند. به CJ ماجراجویی‌ای ترسناک‌تر در جهان فراطبیعی سایلنت هیل در مقایسه با خیابان‌های پر از گانگستر لوس سانتوس، پیشنهاد دهید. این ماد ساخته شده توسط Iven، سی جِی حاضر در نسخه‌ی Definitive سن آندریاس را اضافه می‌کند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید