راهنمای تهیه انجیر خشک آردی در چهار مرحله!

  • توسط: admin


یکی از راهکارهای نگهداری انجیر در همه فصل‌ها خشک کردن آن است. برای این کار می‌توانید انجیر خشک آردی درست کنید و برای مدت طولانی آن را نگهداری کنید. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه این مدل انجیر را به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه انجیر خشک آردی

برای درست کردن انجیر خشک آردی به مواد زیر نیاز دارید:

انجیر تازهیک کیلوگرمآرد سفیدبه میزان لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه انجیر خشک آردی

برای درست کردن انجیر خشک آردی طبق مراحل زیر پیش بروید:

مرحله اول: انجیرها را بشویید

انجیرهای تازه را به خوبی با آب سرد بشویید و بعد در آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج وخشک شود.

بیشتر بخوانید: ۱۱ خاصیت باورنکردنی انجیر برای معده درد

مرحله دوم: انجیرها را آردی کنید

در یک سینی نسبتا بزرگ و خشک آرد بپاشید، سپس انجیرهایی که خشک شدند را در آن قرار دهید و مجدد روی انجیرها آرد بپاشید.

مرحله سوم: انجیرها را تخت کنید

بعد از اینکه تمام انجیرها کاملا به آرد سفید آغشته شد، با یک گوشکوب هر کدام از انجیرها را فشار دهید تا در حد امکان تخت شود. دقت کنید که فشار دست بیش از اندازه نباشد تا انجیرها له نشوند.

مرحله چهارم: انجیرها را نخ کنید

در این مرحله یک سوزن را نخ کنید و هر کدام از انجیرها را از سوزن مانند تسبیح رد کنید. به دلیل آغشته بودن انجیرها به آرد، به یکدیگر نمی‌چسبد.

مرحله پنجم: انجیرها را خشک کنید

بعد از نخ کردن انجیرها، آنها را در معرض نور آفتاب قرار دهید تا خشک شوند. می‌توانید برای خشک کردن، انجیرها را از نخ آویزان کنید.
۳ تا ۴ روز زمان بدهید تا انجیرها کاملا خشک شوند. در این مدت هر چند وقت یک بار آنها را بچرخانید تا همه جای انجیرها خشک شود.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه شیره انجیر خانگی

نکات کلیدی برای تهیه انجیر خشک آردی:

انجیری مناسب خشک کردن طعم شیرین دارد.انجیر زرد بهترین گزینه برای خشک کردن است.پوست انجیر باید کاملا سالم باشد.انجیر نباید بیش از اندازه نرم باشد زیرا در کیفیت نهایی آن تاثیر می‌گذارد.قبل از اینکه از انجیرها استفاده کنید مطمئن شوید که سالم و بدون کرم است.انجیرهای را در یک ظرف در بسته و در یخچال نگهداری کنید.

 

انجیر یکی از تنقلات با ارزش غذایی بالا است که به صورت‌های مختلفی مصرف می‌شود. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه انجیر خشک آردی را به شما آموزش دادیم. حتما این روش را امتحان کنید و انجیرهای آردی را به عنوان یک میان‌وعده سالم میل کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید