راز زیتون کبابی (باربیکیو)؛ سحر و جادویی برای مزه‌ی ناپیچیده‌ی غذاها

  • توسط: admin


خسته شده‌اید از چاشنی‌های تکراری کنار غذا؟ زیتون کبابی را امتحان کنید. زیتون کبابی، با طعمی بی‌نظیر و بافت نرم به یکی از پرطرفدارترین چاشنی‌ها تبدیل شده است. در این بخش از مجله اکالا قصد داریم طرز تهیه زیتون کبابی را به شما آموزش دهیم تا این چاشنی خوش طعم را تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مواد لازم جهت تهیه زیتون کبابی

برای تهیه زیتون کبابی یا باربیکیو به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

زیتون سبز بی‌هسته۲ کیلوگرمگوجه فرنگی خشکچند تکهسیر۵ حبهفلفل تند۴ عددآب جوشیده سرد شدهبه مقدار لازمسرکه سفید۲ قاشق غذاخوریرزماریبه مقدار لازمنمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه زیتون کبابی

برای تهیه این چاشنی خوشمزه به روش شمالی باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: آماده‌سازی زیتون‌ها

برای تهیه این چاشنی خوشمزه می‌توانید از هر نوع زیتونی که دوست دارید استفاده کنید. زیتون‌ها را به خوبی بشویید و اگر هسته دارند، هسته‌ آن‌ها را با استفاده از یک هسته‌گیر به راحتی جدا کنید.

نکته: زیتون‌های درشت، سفت و سبز بهترین گزینه برای تهیه زیتون کبابی هستند. همچنین، زیتون‌های بسته‌بندی شده در شیشه نسبت به کنسروی‌ها کیفیت بهتری برای گریل دارند.

مرحله دوم: گریل کردن زیتون‌ها

برای گریل کردن زیتون‌ها از روش‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید که عبارتند از:

تابه گریل: زیتون‌ها را روی برجستگی‌های تابه قرار داده و با کمی فشار خط‌های موازی گریل را روی آن‌ها ایجاد کنید.فر: زیتون‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا طلایی شوند.ساندویچ ساز: زیتون‌ها را روی صفحه ساندویچ ساز گذاشته و چند دقیقه‌ای گریل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه زیتون پرورده به روش رستورانی

مرحله سوم: آماده کردن زیتون کبابی

زیتون‌های گریل شده را بعد از خنک شدن باید در یک شیشه تمیز بریزید. سیر، رزماری، گوجه‌ خشک، نمک، فلفل سیاه و فلفل تند را به صورت لایه لایه به آن‌ها اضافه کنید. در نهایت، آب جوشیده و سرکه را به شیشه اضافه کرده و در آن را محکم ببندید.

حالا شیشه را به مدت ۵ روز در یک جای خنک و تاریک قرار دهید. بعد از این مدت، زیتون‌های کبابی شما آماده است. نوش جان!

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه زیتون کبابی را به شما آموزش دادیم. توصیه می‌کنیم که حتما این چاشنی خوشمزه را تهیه کنید و به همراه غذاهای مختلفی به ویژه انواع کباب‌ها نوش جان کنید. همچنین، زیتون کبابی می‌تواند یک گزینه‌ عالی و خاص برای سرو کنار غذا در مهمانی‌ها باشد.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید