راز تهیه ماش پلو با طعم دلنشین کدو حلوایی به سبک شمالی

  • توسط: admin


هوس یک غذای شمالی خوشمزه کردید؟ ماش پلو با کدو حلوایی، ترکیبی بی‌نظیر از عطر برنج و شیرینی کدو بوده و انتخابی عالی برای شماست. در این بخش از مجله اکالا با ما همراه باشید تا با طرز تهیه ماش پلو با کدو حلوایی به روش شمالی آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه ماش پلو با کدو حلوایی (برای دو نفر)

برای تهیه ماش پلو با کدو حلوایی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

برنج۱/۲ پیمانهکدو حلوایی۲ پیمانهماش۱/۲ پیمانهپیاز۱ عددروغن کنجد۲ قاشق غذاخوریزعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوریزردچوبه۱/۲ قاشق چای‌خوریپودر گل محمدی۱/۲ قاشق چای‌خوریپودر دارچین۱/۲ قاشق چای‌خوریفلفل قرمز۱/۴ قاشق چای‌خورینمکبه مقدار لازمآببه مقدار لازم

مراحل تهیه ماش پلو با کدو حلوایی

برای تهیه این غذای لذیذ به روش شمالی، مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: خیساندن ماش و برنج

قبل از شروع به پخت این غذای شمالی باید ماش را از شب قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود. همچنین، برنج را ۳۰ دقیقه قبل از پخت در آب به همراه مقداری نمک خیس کنید تا نرم‌تر شود.

مرحله دوم: پخت ماش

ماش‌های که از شب قبل خیس خورده‌اند را آبکش کرده و به همراه آب جوش داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید که ماش‌ها به مدت ۳۰ دقیقه بپزند. در نهایت، آن‌ها را آبکش کنید.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز و ادویه‌ها

پیاز را خلالی خرد کرده و در روغن کنجد تفت دهید تا طلایی شود. سپس زردچوبه، پودر گل محمدی، پودر دارچین و فلفل قرمز را به پیاز اضافه کرده و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انگور پلو؛ ترکیبی دلنشین از برنج و انگور

مرحله چهارم: اضافه کردن کدو حلوایی

در این مرحله باید کدو حلوایی را پوست کنده و به صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید. کدو حلوایی را به مواد داخل تابه اضافه کرده و تفت دهید تا کمی نرم شود.

مرحله پنجم: مخلوط کردن مواد

برنج خیس خورده را آبکش کنید و به همراه ماش پخته شده به مواد داخل تابه اضافه کنید. همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.

مرحله ششم: پختن پلو

مقداری آب جوش به مواد اضافه کنید. آب باید کمی بالاتر از سطح مواد باشد. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه دهید آب به آرامی تبخیر شود.

توجه: مقدار آبی که اضافه می‌کنید باید کمتر از مقداری باشد که در حالت عادی برای پلو استفاده می‌کنید. زیاده‌روی در افزودن آب باعث شفته شدن برنج می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه گردو پلو با گوشت قلقلی

مرحله هفتم: دم کشیدن پلو

وقتی آب قابلمه تقریبا تبخیر شد باید حرارت را کم کنید و زعفران دم کرده را روی پلو بریزید. درنهایت، دم کنی را روی قابلمه بگذارید. اجازه دهید پلو به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد.

مرحله هشتم: سرو کردن ماش پلو با کدو حلوایی

در آخرین مرحله نوبت به سرو کردن این غذای لذیذ شمالی می‌رسد. پس از دم کشیدن، پلو را در ظرف سرو ریخته و با ماست یا سالاد و … سرو کنید. نوش جان!

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه ماش پلو با کدو حلوایی به روش شمالی را به شما آموزش دادیم. این غذای خوشمزه و مجلسی نه تنها طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد، بلکه طعم بسیار لذیذی نیز دارد. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این غذای خوش‌رنگ و خوش‌طعم را تهیه کرده و به همراه عزیزان خود نوش جان کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید