راز تهیه اسموتی انجیر و شیره؛ قدرت انرژی بی پایان!

  • توسط: admin


یک تابستان و یک اسموتی انجیر و شیره! اسموتی انجیر و شیره، یک نوشیدنی مقوی و انرژی‌زای تابستانی است که با ترکیب چهار ماده ساده و در کمترین زمان آماده می‌شود. حتی اگر به انجیر تازه دسترسی نداشته باشید، می‌توانید از انجیر خشک برای تهیه این اسموتی استفاده کنید. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه اسموتی انجیر و شیره را به صورت گام به گام شرح خواهیم داد.

مواد لازم جهت تهیه اسموتی انجیر و شیر

برای تهیه اسموتی انجیر و شیره، مواد زیر را آماده کنید:

انجیر تازه یا خشک۳ عددشیره انگور یا خرما۲ قاشق غذاخوریپودر نارگیل۲ قاشق غذاخوریشیر سرد۱/۲ لیوانآب جوش به مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه اسموتی انجیر و شیره

اسموتی انجیر و شیره به دلیل نداشتن قند مصنوعی، برای افرادی که رژیم دارند و از خوردن قند و شکر مصنوعی پرهیز می‌کنند مناسب است. در ادامه، مراحل تهیه اسموتی انجیر و شیره را به طور مفصل شرح می‌دهیم.

مرحله اول: خیساندن انجیر

برای تهیه اسموتی انجیر و شیره، ابتدا باید انجیرها را بخیسانید. اگر از انجیر تازه استفاده می‌کنید، نیازی به خیساندن آن نیست. اما اگر از انجیر خشک استفاده می‌کنید، حتما باید قبل از تهیه اسموتی، آن‌ها را به مدت چند ساعت در آب جوش قرار دهید تا کاملا نرم شوند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد اولیه

در این مرحله، انجیر تازه یا انجیر خشک نرم شده را به همراه شیر سرد، شیره انگور یا شیره خرما و پودر نارگیل درون مخلوط‌کن ریخته و خوب میکس کنید. اگر مخلوط‌کن ندارید می‌توانید از گوشت‌کوب برقی برای مخلوط کردن مواد استفاده کنید.

نکته: استفاده از پودر نارگیل کاملا اختیاری است و در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انجیر و هلو

مرحله سوم: سرو کردن اسموتی انجیر و شیره

پس از آنکه همه مواد درون مخلوط‌کن به خوبی ترکیب و یکدست شدند، اسموتی انجیر و شیره شما آماده سرو است. آن را در لیوان‌های دلخواه ریخته و تا زمانی که سرد است میل کنید. نوش جانتان!

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه اسموتی انجیر و شیره را به شما آموزش دادیم. این نوشیدنی خوشمزه و مقوی با ترکیب انجیر و شیره، یک بمب انرژی واقعی است. پس اگر به دنبال یک اسموتی خوشمزه، سالم، مقوی و سرشار از انرژی هستید، همین حالا دست به کار شوید و اسموتی انجیر و شیره را درست کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید