راز تبدیل زیتون شور به یک لذت خوش‌طعم!

  • توسط: admin


زیتون با طعم شور و لذیذش، از چاشنی‌های جدانشدنی سفره ایرانیان است. اما گاهی اوقات، زیتون شور خریداری شده بسیار شورتر از حد انتظار است و لذت خوردن آن را از بین می‌برد. در این مقاله از مجله اکالا، روش از بین بردن شوری زیتون را به شما آموزش می‌دهیم. پس اگر زیتونی در خانه دارید که به دلیل شوری زیاد قابل خوردن نیست، با ما همراه باشید.

نحوه از بین بردن شوری زیتون

برای از بین بردن شوری زیتون می‌توانید از روش ساده‌ خیساندن استفاده کنید. برای این کار کافی است مقداری از زیتون‌ها را که قصد مصرف دارید، به مدت تقریبی ۲۴ ساعت در آب ولرم قرار دهید. در این مدت، نمک اضافی موجود در زیتون‌ها در آب حل می‌شود و در نتیجه، شوری آن‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: راز ترد شدن خیارشور خانگی با نخود خام

برای نتیجه بهتر توصیه می‌شود در طول این مدت چندین بار آب زیتون را عوض کنید. این کار باعث می‌شود تا نمک بیشتری از زیتون‌ها خارج شود و طعم آن‌ها ملایم‌تر گردد. پس از گذشت یک شبانه روز، زیتون‌ها را از آب خارج کرده و آبکش کنید.

چرا زیتون شور برای سلامتی مضر است؟

شوری زیاد زیتون نه تنها از لذت خوردن آن می‌کاهد بلکه می‌تواند عواقب جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد. نمک فراوان موجود در زیتون‌های شور می‌تواند فشار خون را بالا برده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش دهد. علاوه بر این، سدیم موجود در نمک نه تنها می‌تواند به کلیه‌ها آسیب رسانده و عملکرد این اندام حیاتی را مختل کند بلکه می‌تواند سرعت پیشرفت بیماری‌های کلیوی را افزایش دهد.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، یک روش‌ ساده و کاربردی برای کاهش شوری زیتون را به شما آموزش دادیم. با استفاده از این روش می‌توانید از طعم لذیذ زیتون لذت ببرید، بدون اینکه نگران عوارض زیانبار مصرف بیش از حد نمک باشید. اگر شما هم روش خاصی برای کاهش شوری زیتون بلد هستید، خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان مجله آدرینبه اشتراک بگذارید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید