راز ابداع یک شیره انگور تازه و شیرین: بهترین روش‌های نگهداری شیره انگور

  • توسط: admin


شیره انگور یکی از سالم‌ترین و مفیدترین انواع شیره‌های سنتی است که معمولا از آن برای افزایش انرژی در وعده صبحانه استفاده می‌شود. نگهداری شیره انگور به روش درست، ماندگاری آن را افزایش می‌دهد و از تغییر طعم و مزه آن جلوگیری می‌کند. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با بهترین روش‌های نگهداری شیره انگور آشنا شوید.

۴ روش نگهداری شیره انگور

شیره انگور به صورت کاملا طبیعی از انگور تازه تهیه می‌شود و اگر به روش درستی نگهداری نشود، خیلی زود کیفیت خود را از دست می‌دهد. اما چگونه شیره انگور را برای مدت طولانی نگه دارم؟ در ادامه این بخش به بهترین روش‌های نگهداری شیره انگور اشاره شده است.

۱- شیره انگور را در مکانی خنک قرار دهید

بهتر است بدانید که شیره انگور به هیچ عنوان نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد. قرار گرفتن این شیره در معرض نور زیاد، موجب ترش شدن طعم آن می‌شود. برای حفظ کیفیت شیره بهتر است آن را در مکانی خنک و دور از نور خورشید قرار دهید.

در صورتی که شیره انگور به اندازه جوشیده باشد، به هیچ عنوان در مکان خنک و خارج از یخچال خراب نمی‌شود. اما قرار دادن شیره‌های رقیق در بیرون از یخچال موجب فساد آن‌ها می‌شود. اگر شیره شما به خوبی جوشیده است، می‌توانید آن را در مکانی مثل انباری یا داخل کابینت‌ها قرار دهید.

۲- شیره انگور را در یخچال بگذارید

یکی از ساده‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های نگهداری شیره انگور، قرار دادن آن در یخچال است. در صورتی که مقدار شیره انگوری که دارید، محدود است، می‌توانید آن را در یخچال قرار دهید. این کار ماندگاری شیره را افزایش می‌دهد و از تغییر طعم و بافت آن جلوگیری می‌کند.

از آن جایی که رقیق بودن شیره انگور موجب فساد زودهنگام آن می‌شود، سعی کنید شیره‌های رقیق را از همان ابتدا در یخچال قرار دهید و در اولین فرصت استفاده کنید تا خراب نشوند.

بهترین دما برای نگهداری شیره انگور بین ۱۰ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد است و از همین رو اگر به مکانی خنک و خشک دسترسی ندارید، بهتر است شیره انگور را در یخچال قرار دهید. مهم‌ترین علت سفت شدن شیره انگور در یخچال غلیظ بودن شیره است. در اکثر مواقع خارج کردن شیره از یخچال موجب نرم شدن آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: علائم خراب شدن شیره انگور

۳- شیره را از رطوبت دور نگه دارید

برای نگهداری شیره انگور باید آن را در یک ظرف تمیز و خشک بریزید. در صورتی که ظرف مورد نظر شما مرطوب باشد، شیره پس از مدتی کپک می‌زند و فاسد می‌شود. برای برداشتن شیره از داخل ظرف نیز حتما از قاشق خشک و تمیز استفاده کنید.

۴- از ظروف پلاستیکی استفاده کنید

بهتر است بدانید که ظروف پلاستیکی برای نگهداری شیره انگور مناسب‌تر هستند و به افزایش ماندگاری آن کمک می‌کنند. در صورتی که شیره به صورت بسته بندی شده از بیرون تهیه کرده‌اید، بهتر است ظرف آن را عوض نکنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیره زردآلو

نکاتی که باید در مورد نگهداری شیره انگور بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی برای نگهداری شیره انگور اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

از مهم‌ترین علائم خراب شدن شیره انگور می‌توان به ترش شدن مزه آن اشاره کرد. زمانی که شیره انگور به خوبی نجوشد یا در مکان نامناسب نگهداری شود، پس از مدتی طعم آن ترش می‌شود و کیفیت خود را از دست می‌دهد.مهم‌ترین علت گازدار شدن شیره انگور، قرار گرفتن آن در مکان گرم است که موجب فساد شیره می‌شود. شیره‌ای که گازدار شده و بو و مزه متفاوتی دارد، باید دور ریخته شود.در صورتی که روی شیره کپک‌های ریز مشاهده کردید، باید شیره را دور بریزید. بهتر است بدانید که برای رفع کپک شیره انگور هیچ راهی وجود ندارد و مصرف شیره کپک زده به شدت برای سلامتی مضر است.نگهداری شیره انگور در فریزر موجب کاهش کیفیت شیره و شکرک زدن آن می‌شود. بهتر است شیره انگور را در یخچال قرار دهید و از یخ زدگی دور نگه دارید.در صورتی که شیره انگور شکرک زد، می‌توانید آن را روی بخار کتری قرار دهید و داغ کنید تا شکرک ها ذوب شوند.مهم‌ترین علت ترش شدن شیره انگور استفاده از انگور ترش مزه است. اگر بعد از آماده کردن شیره متوجه شدید که طعم آن ترش است، احتمالا انگوری که برای شیره استفاده کردید، ترش مزه بوده است.مدت زمان نگهداری شیره انگور به شرایط نگهداری آن بستگی دارد. این شیره در شرایط مناسب بین ۶ ماه تا ۱ سال ماندگاری دارد و معمولا شیره‌هایی که به روش طبیعی آماده شده‌اند و غلظت مناسبی دارند، ماندگاری زیادی دارند و می‌توانید بیشتر از یک سال نیز از آن‌ها استفاده کنید.

در این مقاله از مجله آشپزی آدرینبه بهترین روش‌های نگهداری شیره انگور در خانه اشاره شد. شما از چه روش‌هایی برای نگهداری این شیره مفید استفاده می‌کنید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید