رازهای پنهان: چرا کولرهای شما بدون وقفه کار می‌کنند!

  • توسط: admin


یکسره کار کردن کولر گازی از آن دست مشکلات فنی است که در این حالت، دستگاه به‌صورت اتوماتیک خاموش و روشن نمی‌شود. این موضوع علاوه‌بر افزایش مصرف برق دستگاه، می‌تواند باعث بروز اختلال در عملکرد آن و در نهایت خرابی شود.

در فصول گرم سال، استفاده از کولر برای خنک‌کردن فضاهای داخلی اهمیت زیادی دارد. کولرهای گازی سیستم‌های پیچیده‌تری دارند. به همین دلیل، برای هر شخصی که در منزل خود از این وسیله سرمایشی استفاده می‌کند، لازم است که اطلاعات فنی خود را درباره این سبک تجهیزات افزایش دهد.

کولر آبی یا گازی؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

سیستم‌های سرمایشی از هر نوعی که باشند، روشی کارآمد برای فرار از گرمای جان‌فرسای تابستان هستند اما براساس سازوکار متفاوت خود دسته‌بندی می‌شوند. کولر آبی از سازوکاری شامل آب و فرایند تبخیر بهره می‌برد. در واقع کولر آبی به‌عنوان سردکننده تبخیری شناخته می‌شود. درحالی‌که کولرگازی با استفاده از گاز مبرد، هوای گرم داخل اتاق را به فضای بیرون هدایت می‌کند و در نتیجه محیط داخلی خنک‌تری می‌سازد.

کولرهای آبی، مصرف انرژی کمی دارند و با محیط سازگارند. کولرهای گازی با اینکه انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، اما در عوض سرمایش موثرتری دارند و مدل‌های متنوعی از آن در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد. همچنین تجهیزات سرمایشی گازی خلاف آبی‌ها برای فضاهای خیلی بزرگ و وسیع کاربرد دارند و همچنین در محیط‌هایی با آب‌وهوای مرطوب کارآمد هستند.

نکته دیگری که بهتر است در مقایسه این 2 وسیله بدانید، راجع‌به پیچیدگی سیستم‌ آن‌هاست. شاید شما با مشکل یکسره کار کردن کولر گازی در نوع آبی این تجهیزات مواجه نشوید، اما قطعا در گذر زمان به اختلالات دیگری مانند کارنکردن دور تند کولر برمی‌خورید.

دلایل مشکل یکسره کار کردن کولر گازی + راهکارهای رفع مشکل

در این بخش به بررسی خلاصه‌وار تمام عواملی می‌پردازیم که در یکسره کارکردن کولرهای گازی دخیل هستند. اگر شما هم به‌دنبال آگاهی از این مشکل و راهکارهای رفع آن هستید، می‌توانید به مطالعه این بخش بپردازید.

تجمع آلودگی روی فیلترهای کولر گازی

فیلترها وظیفه ورود هوا را بر عهده دارند و بیشتر از هر قسمت دیگری در معرض آلودگی هستند. تجمع گردوغبار باعث بسته‌شدن فیلترها و عبور حجم کمتری از هوا می‌شود. در نتیجه دستگاه باید بیشتر روشن بماند تا حجم کافی از هوا را مبادله کند.

راهکار: تعویض یا تمیزکردن فیلترها به‌صورت دوره‌ای احتمال وقوع این اتفاق را کاهش می‌دهد.

بروز خرابی در ترموستات کولر گازی

وظیفه ترموستات کنترل دماست. اختلال در عملکرد آن باعث می‌شود ولتاژ به‌طور مداوم به کمپرسور انتقال یابد. این موضوع به یکسره کار کردن کولر گازی ختم خواهد شد.

راهکار: اگر ترموستات رسانایی کافی ندارد، آن را تعویض کنید.

خرابی ترمیستور یا پایت در کولر گازی

ترمیستور یا پایت، یک سنسور برای اندازه‌گیری و گزارش دمای هوای اتاق است. خرابی در این بخش، باعث می‌شود که کولر گزارش اشتباهی از دما را به‌دست بیاورد. در این صورت، به‌طور مداوم کار می‌کند تا محیط را به دمای مطلوب برساند.

راهکار: از یک تعمیرکار حرفه‌ای بخواهید این قطعه را بررسی و درصورت نیاز تعویض کند.

خرابی برد کنترل اصلی در کولر گازی

برد کنترل اصلی، ولتاژ سایر قطعات و بخش‌ها را تامین می‌کند. اگر این قطعه آسیب ببیند، فرمان ولتاژ قطع می‌شود و کمپرسور همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. این اتفاق منجر به یکسره کار کردن کولر گازی خواهد شد.

راهکار: از تعمیرکار بخواهید تا برد را تعمیر یا درصورت لزوم تعویض کند.

مسدود شدن کویل های کندانسور در کولر گازی

کویل‌های کندانسور، گرمای مبرد محیط را جذب می‌کنند. تجمع آلودگی روی این قطعات مانع از جذب مناسب گرما می‌شود و راندمان هم کاهش می‌یابد. در نتیجه کولر باید بیشتر کار کند تا دمای محیط خنک شود.

راهکار: کویل‌های کندانسور را که در یونیت خارجی قرار دارند، با فشار آب تمیز کنید.

کولر گازی از گران ترین تجهیزات خانه شماست؛ پس مراقب آن باشید!

نگهداری از کولرگازی و بررسی‌های منظم و دوره‌ای باعث افزایش طول عمر و کارکرد روان و رضایت‌بخش دستگاه می‌شود. ازسوی‌دیگر می‌توان تا حد زیادی هزینه‌های متفرقه مربوط به تعمیر آن را کاهش داد. می‌دانید قیمت کولر گازی چقدر است؟ با اینکه شاخص‌هایی مانند برند و کیفیت، نوع سیستم، ظرفیت و توان، فصل و زمان خرید در تغییر قیمت کولر گازی موثر هستند، اما به‌طور کلی، شما برای خرید این وسیله باید هزینه زیادی را بپردازید.

با این تعاریف، شاید بهتر باشد که نسبت به تعویض دوره‌ای فیلترها، بررسی منظم ترموستات، ترمیستور، کندانسور و کویل‌های آن جدی باشید. برای یک سرویس تخصصی از تکنسین‌های حرفه‌ای درخواست کمک کنید. آن‌ها می‌توانند تمام ایرادات دستگاه از شل‌بودن قطعات گرفته تا سوختگی‌های درونی را که ممکن است منجر به یکسره کار کردن کولر گازی ‌شوند شناسایی و رفع کنند.

اگر قصد خرید کولر گازی را دارید، سراغ بهترین برندها را بگیرید

اگر کولرگازی خانه شما قدیمی و بلااستفاده شده و به فکر خرید مجدد این وسیله هستید، احتمالا سعی دارید قبل‌از خرید اطلاعاتی از قبیل قیمت، امکانات و تفاوت‌ها را جمع‌آوری کنید. اما بگویید چقدر به نوع برند اهمیت می‌دهید؟ اصلا این موضوع تاثیری هم در خرید دارد؟

انواع کولرگازی با ظاهری زیبا اما کیفیت و طول عمر پایین در بازار به‌قدری افزایش یافته که گاهی اوقات افراد را به اشتباه می‌اندازد. بنابراین با مطالعه خصوصیات و چگونگی کیفیت دستگاه باید اقدام به خرید کرد؛ نه صرفا با دیدن ظاهر آن.

در این راستا اجازه دهید به معرفی برند چینی هایسنس بپردازیم. کولر گازی هایسنس با طراحی زیبا و منحصربه‌فرد و تولیدشده براساس تکنولوژی‌های نوین به بازار جهانی عرضه می‌شود که عملکردی بهینه با قدرت بالا دارد. کولر گازی هایسنس از قطعاتی با کیفیت بالا ساخته شده، مصرف انرژی کمی دارد و از ویژگی‌های هوشمند برخوردار است. چه انتظاراتی فراتر از این دارید؟

با خرید کولر گازی ، یک تابستان خوش آب و هوا داشته باشید

اگر راهکارهایی که درراستای رفع مشکل یکسره کار کردن کولر گازی گفتیم موثر واقع شدند، شانس آورده‌اید و یک سال دیگر هم می‌توانید از تجهیزات سرمایشی منزل خود به‌خوبی استفاده کنید. اما اگر دوست دارید با خرید یک کولر جدید، امکانات و راحتی بیشتری را به خانه خود بیاورید، به فروشگاه هی آنلاین و حضوری سری بزنید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید