رازهای دوگانه بازی Life is Strange: Double Exposure را کشف کنید!

  • توسط: admin


اولین بازی لایف ایز استرنج، با وجود انتشار بازی‌های متعدد از این سری، همچنان بین هواداران محبوب‌ترین است. بزرگ‌ترین دلیل این اتفاق دو شخصیت اصلی داستان آن یعنی مکس کافیلد و کلوئی پرایس به حساب می‌آیند. در حالی که دیگر شخصیت‌های اصلی سری یعنی شان، الکس و کریس همگی دوست داشتنی و قابل ارتباط گیری بودند، اما نتوانستند به پای شیمی بین این دو برسند. به عنوان مثال، با آنکه Before The Storm تنها نسخه‌ی چند قسمتی بدون قدرتی خاص است، به لطف حضور کلوئی، در بین محبوب‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. حالا و پس از گذشت تقریبا ۱۰ سال از اولین نسخه، Life is Strange: Double Exposure با برگرداندن دوباره‌ی مکس به‌زودی منتشر خواهد شد. در این مطلب ویجیاتو به سوالاتی همچون اینکه کدام پایان‌بندی از بازی اول، قرار است ادامه پیدا کند می‌پردازد و هر آنچه که باید از بازی Life is Strange: Double Exposure بدانید را می‌گوید.

تاریخ انتشار Life is Strange Double Exposure

Life is Strange: Double Exposure در تاریخ ۸ آبان برای کنسول‌های ایکس‌باکس سریز، پلی‌استیشن ۵ و البته کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد. البته در طی حرکتی که اعتراض بسیار هواداران را هم در پی داشته، اگر شما ۸۰ دلار پای آلتیمیت ادیشن بازی بدهید، ۱۴ روز زودتر و در تاریخ ۲۴ مهر می‌توانید دو چپتر اول را تجربه کنید. اتفاقی که برای یک عنوان داستان محور بسیار تلخ به حساب می‌آید. اسکوئر انیکس همچنین انتشار Double Exposure در تاریخی نامعلوم برای سوییچ نیز تایید شده است.

داستان Life is Strange Double Exposure

Life is Strange Double Exposure بار دیگر کنترل مکس کالفیلد از اولین بازی لایف ایز استرنج را به ما می‌دهد. او که حالا به دنبال شروعی تازه در نقش یک عکاس حرفه‌ای در دانشگاه پر آوازه‌ی Caledon فعالیت دارد، ناگهان بهترین دوست خود سافی (Safi) را مرده در برف‌ها پیدا می‌کند. برای نجات او، مکس تصمیم می‌گیرد باری دیگر از قدرت‌ برگرداندن زمان که خیلی وقت است آن را کنار گذاشته، بهره ببرد که البته این اتفاق باعث به وجود آمدن خط زمانی‌ موازی می‌شود. در یک خط زمانی سافی مرده و در دیگری او همچنان نفس می‌کشد. با این وجود قاتل هر لحظه ممکن است حمله‌ی بعدی خود را اجرا کند پس وظیفه جلوگیری از قتلی دیگر در هر دو خط زمانی، بر عهده ما است.

گیم‌پلی Life is Strange Double Exposure

اسکوئر انیکس درست بعد از تریلر رونمایی، ویدیویی تحت عنوان نگاهی عمیق به Double Exposure، منتشر کرد که در آن گیم‌پلی و المان‌های داستانی را با جزئیات بیشتر دیدیم. با توجه به این ویدیو، می‌توانیم با دوربین جدید مکس عکس‌های فراوانی بگیریم که بخاطر عشق او به عکاسی و البته شغل حال حاضرش، بسیار منطقی است. البته که به هر حال چنین اشاره‌ی کوچکی به یکی از المان‌های اصلی نسخه‌ی اول (گرفتن اچیومنت با عکس گرفتن) قلب بازیکن را گرم می‌کند.

در حالی که مکس در بازی اول قدرت بازگرداندن زمان را داشت، به نظر می‌رسد این بار توانایی تغییر خط زمانی (Shift) را در اختیار دارد که به او اجازه می‌دهد دو واقعیت از زندگی خود در دانشگاه Caledon را ببیند. کارگردان روایی فِلیس کوان (Felice Kuan) می‌گوید که قدرت جدید «نسخه‌ی پیشرفته‌ی قدرت بازگرداندن زمان مکس به حساب می‌آید که دلیل این اتفاق هسته‌ی اصلی داستان را تشکیل می‌دهد». کوان همچنین توضیح می‌دهد که مکس از قدرت خود به علت اتفاقات تلخی که در آرکیدیا بِی بخاطر او پیش آمد، مدت‌هاست استفاده نکرده است. در کنار Shift، مکس قدرت ضربان (Pulse) را هم دارد که لحظاتی که می‌توان بین دو واقعیت جابجا شد را مشخص کرده و به او آثاری از اشیای کلیدی و مردم را برای به هم چسباندن سرنخ‌ها و البته رویدادها، نشان می‌دهد.

با توضیحاتی که در ویدیو می‌بینیم، ما با افراد زیادی دوست می‌شویم، مظنونین را در هر دو واقعیت تعقیب می‌کنیم و با انتخاب‌هایمان هر دو خط زمانی را شکل می‌دهیم. در این مسیر نیز می‌توانیم انتظار جمع‌آوری سرنخ‌ها و حل پازل‌ها را در فضایی که در هر دو واقعیت دچار اتفاقاتی شده، داشته باشیم. همچنین با دو مدل شخصیتی از هر کدام از کارکترها درگیر خواهیم شد. چنین ایده‌ای بسیار جذاب است و می‌تواند رابطه‌هایی متفاوت و دو راهی‌های فراوانی ایجاد کند. در یک مسابقه‌ی هیجان انگیز در برابر زمان، ما هنگام تلاش برای متوقف کردن قاتل، باید با کارگاهی که مدام پشت سر ما قرار دارد نیز کنار بیایم.

لایف ایز استرینج و پایان‌بندی‌های بازی اول

یکی از اصلی‌ترین علامت سوال‌ها میان هواداران از زمان رونمایی اولیه، این بوده که Double Exposure چگونه با پایان‌بندی اولین بازی، که در آن یا کلوئی را نجات می‌دادید یا شهر را کنار خواهد آمد. کارگردان بازی یعنی جاناتان استاودر (Jonathan Stauder) توضیح داده که ماجراجویی جدید مکس به هر دو پایان‌بندی احترام می‌گذارد.

استاودر در ادامه‌ی همین صحبت‌ها گفت: «برای ما هیچ پایان‌بندی اصلی‌ای برای بازی اول وجود ندارد و Double Exposure به هر دو پایان‌بندی در تفکرات، دفترچه‌ی خاطرات، پیامک‌ها و صحبت‌های مکس با دیگران احترام خواهد گذاشت. اینکه او چه جزئیاتی از گذشته‌ی خود را به دوستان جدید می‌گوید همگی بازتابی از آن انتخاب نهایی هستند.»

البته که با توجه به قدرت جدید مکس و توانایی جابجایی بین دو واقعیت، شاید ما با هر دو پایان‌بندی مواجه هستیم. در یک خط زمانی آرکیدیا بِی نابود شده و در دیگری کلوئی حضور ندارد. با تمامی این صحبت‌ها مراقب باشید که به لطف تصمیم ناعادلانه‌ی سازندگان، بازی توسط خریداران آلتیمیت ادیشن برایتان اسپویل نشود.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید