دلمه برگ مو با رب انار؛ نوشیدنی لذت بخش و مناسب برای مهمانی‌ها

  • توسط: admin


فصل بهار، زمانی است که برگ‌های تازه و ترد درختان موی شروع به رشد می‌کنند. این فصل زمان زیبایی است که با پخش رنگ‌های جذاب و تازگی در طبیعت همراه است. به نظر میرسد کنه زمین شادان تر وزیباتر از هر فصل دیگری باشد. ایرانی‌ها در این فصل از برگ‌های موی درختان بهره می‌برند و از آن‌ها برای تهیه دلمه استفاده می‌کنند.

دلمه یکی از فینگرفود‌های سنتی و خوشمزه ایرانی است که می‌تواند پیش غذا یا وعده اصلی غذایی باشد. برای تهیه دلمه برگ مو با رب انار، موادی مانند گوشت چرخ کرده، برگ مو، برنج، سبزی معطر، پیاز، لپه، زرشک و ادویه‌ها لازم است.

طرز تهیه این دلمه شامل نیم پز کردن برنج و لپه، سرخ کردن پیاز و گوشت چرخ کرده و سبزی، اضافه کردن برنج و لپه و زرشک، پختن برگ مو، پیچیدن دلمه و تهیه سس انار می‌شود.

دلمه که آماده می‌شود با سس انار خوشمزه تر می‌شود و آماده سرو شدن است. این غذا به‌عنوان یک غذای سنتی و خوشمزه در میان ایرانیان محبوب است و در هر منزلی می‌توان آن را پیدا کرد.

فصل بهار فصل رسیدن برگ‌های تازه و ترد درخت مو است که ما ایرانی‌ها با آن دلمه درست می‌کنیم. دلمه یک فینگرفود سنتی و خوشمزه است که هم می‌تواند به عنوان پیش غذا استفاده شود و هم به عنوان وعده اصلی غذایی.در این قسمت از آدرینبلاگ با طرز تهیه دلمه برگ مو با رب انار همراه ما باشید.مواد لازم جهت تهیه دلمه برگ مو با رب انار:گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرمبرگ مو۳۰ عددبرنج۱ پیمانهسبزی معطر شامل گشنیز، جعفری، نعنا و ترخون۳۰۰ گرمپیاز۲ عددلپهنصف پیمانهزرشک۳ قاشق غذاخورینمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم مواد لازم جهت تهیه سس انار:رب انار۲ قاشق غذاخوریسرکه۳ قاشق غذاخوریشکر۱ قاشق غذاخوریآب۱ پیمانهنمکنصف قاشق چای‌خوریمراحل تهیه دلمه برگ مو با رب انارمراحل تهیه دلمه برگ مو با رب انار به شرح زیر است:مرحله اول: نیم پز کردن برنج و لپهقبل از اینکه شروع به مرحله پخت کنیم لازم است برنج و لپه را به مدت یک ساعت در آب خیس کنیم و سپس به صورت جداگانه آن‌ها را بپزیم. (برنج و لپه باید نیم پز شوند) مرحله دوم: سرخ کردن پیاز و گوشت چرخ کرده و سبزیدر این مرحله پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه سرخ می‌کنیم. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه‌ها به پیاز اضافه کرده و اجازه می‌دهیم خوب تفت بخورد.بعد از آن سبزی را به مواد اضافه می‌کنیم و مجدد تفت می‌دهیم تا جایی که آب سبزی‌ها کشیده شود و تغییر رنگ دهد.مرحله سوم: اضافه کردن برنج و لپه و زرشکدر این مرحله برنج و لپه که از قبل نیم پز کرده‌ایم را به سس گوشت اضافه کرده و دست آخر هم زرشک را می‌افزاییم و بعد از یک دقیقه مواد را از روی حرارت بر می‌داریم.بیشتر بخوانید: طرز تهیه دلمه پر دزفولیمرحله چهارم: آماده کردن برگ مودر این مرحله برگ موها را داخل آب جوش ریخته و به مدت یک دقیقه می‌گذاریم تا بپزد. سپس از آب داغ خارج کرده و روی آن را آب سرد می‌ریزیم.مرحله پنجم: پیچیدن دلمهدر این مرحله مقداری از مواد را وسط برگ مو قرار داده و اطراف برگ را روی هم جمع می‌کنیم. این کار را تا جایی ادامه میدهیم که برگ‌ها تمام شوند.سپس کف قابلمه چند برگ مو قرار داده و دلمه‌ها را روی هم می‌چینیم. دست آخر یک بشقاب روی دلمه‌‌ها قرار می‌دهیم و با یک لیوان آب اجازه می‌دهیم یک ساعت بپزند.مرحله ششم: آماده کردن سس اناررب انار، سرکه، شکر، نمک و یک پیمانه آب را با هم مخلوط می‌کنیم و در نیم ساعت انتهایی روی دلمه‌ها می‌ریزیم.دلمه خوشمزه شما با چاشنی رب انار آماده است. نوش جان!بیشتر بخوانید: طرز تهیه دلمه برگ کلم (دلمه کاهو پیچ)در این قسمت از مجله آشپزی آدرینبا طرز تهیه دلمه برگ مو با رب انار همراه شما بودیم. اگر شما هم این غذای خوشمزه را درست کردید از تجربه خودتان برای ما بگویید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید