دستور پخت سریع و لذیذ: خوراک مغذی هویج و سیب‌ زمینی

  • توسط: admin


خوراک هویج و سیب‌ زمینی، غذایی ساده و خوشمزه است که می‌توانید در کمترین زمان ممکن آن را تهیه کنید. این غذا از مواد اولیه در دسترس و ارزان تهیه می‌شود و می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای یک وعده غذایی سالم و مغذی باشد. در این مقاله از آدرینبلاگ طرز تهیه خوراک هویج و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم جهت تهیه خوراک هویج و سیب زمینی

مواد لازم جهت تهیه خوراک هویج و سیب زمینی به شرح زیر است:

سیب زمینی۵۰۰ گرمهویج۳۰۰ گرمپیاز۱ عددسیر۲ حبهروغن۲ قاشق غذاخوریآب جوش۲ پیمانهنمکبه مقدار لازمفلفل سیاهبه مقدار لازمزیره سبز۱ قاشق چای‌خوریپودر گشنیز۱ قاشق چای‌خوریجعفری تازه (برای تزیین)به مقدار دلخواه

مراحل تهیه خوراک هویج و سیب زمینی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این خوراک ۲۰-۳۰ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این خوراک جذاب را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این خوراک در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی پیاز و سیر

پیاز را پس از شستن و پوست گرفتن نگینی خرد کنید. سیر را نیز به همین ترتیب له یا پوره کنید.

در یک قابلمه مناسب کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط گرم کنید.

حال پیاز را به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سپس سیر را به پیاز اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه دیگر تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله دوم: آماده سازی سیب‌ زمینی و هویج

سیب‌زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید، آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. هویج‌ها را نیز پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای یا نگینی خرد کنید.

سیب‌زمینی‌ها و هویج‌ها را به پیاز و سیر اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید.

مرحله سوم: افزودن آب و ادویه‌ها

نمک، فلفل سیاه، زیره سبز و پودر گشنیز را به مواد اضافه کنید و به تفت‌دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. سپس آب جوش را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خوراک کدو سبز با سیب زمینی

مرحله چهارم: پخت و تزیین خوراک

حرارت را کم کنید، درب قابلمه را بگذارید و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا خوراک بپزد و سیب زمینی ها و هویج ها نرم شوند.

در صورت نیاز، در حین پخت آب بیشتری به خوراک اضافه کنید.

توجه داشته باشید که به مقدار کافی آب به خوراک اضافه کنید. اگر آب خوراک کم باشد، سیب زمینی‌ها و هویج‌ها پخته نمی‌شوند و سفت می‌شوند.

خوراک را به اندازه کافی بپزید. اگر خوراک را زیاد بپزید، سیب زمینی‌ها و هویج‌ها له می‌شوند.

بعد از اینکه خوراک پخت، جعفری تازه را روی آن خرد کنید و سرو کنید.

نکات و فوت و فن‌های تهیه خوراک هویج و سیب زمینی

در تهیه خوراک هویج و سیب زمینی به ۴ نکته زیر توجه کنید:

می توانید از مرغ یا گوشت نیز در این خوراک استفاده کنید.در صورت تمایل می‌توانید از سایر سبزیجات مانند نخود فرنگی یا ذرت نیز در این خوراک استفاده کنید. همچنین می‌توانید از سبزیجات معطر مانند جعفری، گشنیز یا ریحان برای تزیین خوراک استفاده کنید.می‌توانید از رب گوجه فرنگی برای طعم دار کردن خوراک استفاده کنید.خوراک هویج و سیب زمینی را می‌توانید با نان، برنج یا ماکارونی سرو کنید.

با رعایت نکات ذکر شده در این مطلب از مجله آشپزی آدرینمی‌توانید یک خوراک هویج و سیب زمینی خوشمزه و با طعمی فوق‌العاده تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید