دستور پخت جادویی: سه شیوه خلاقانه برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده کم کالری!

  • توسط: admin


سیب زمینی سرخ کرده طعم بسیار لذیذی دارد، اما از آن جایی که کالری و چربی آن بسیار زیاد است، بسیاری از آن را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند. در این مقاله از بخش آشپزی در آدرینبلاگ می‌توانید با روش طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی به طور کامل آشنا شوید.

سیب زمینی سرخ کرده بدون روغن در فر

آماده کردن مواد اولیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی در فر حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و برای پخت آن نیز باید حدود ۲۵ دقیقه زمان صرف کنید. مواد اولیه به کار رفته در تهیه این سیب زمینی برای ۲ نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی در فر

سیب زمینی متوسط ۳ تا ۴ عددروغن زیتون۲ قاشق غذاخورینمک ۱/۲ قاشق چای‌خوریپودر سیر۱/۴ قاشق چای‌خوریجعفریچند عدد

مراحل طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی در فر

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن سیب زمینی بدون روغن در فر آشنا شوید.

مرحله اول: سیب زمینی‌ها را خرد کنید

برای شروع باید سیب زمینی‌ها را بشویید و خوب خشک کنید. در ادامه پوست سیب زمینی‌ها را جدا کنید و آن‌ها را به صورت نازک و یک اندازه خرد کنید.

مرحله دوم: سیب زمینی‌ها را در آب قرار دهید

این کار موجب حذف نشاسته اضافه سیب زمینی و ترد شدن آن بعد از پخت می‌شود. بعد از حدود نیم ساعت می‌توانید سیب زمینی‌ها را آبکش کنید.

مرحله سوم: فر را روشن کنید

در این مرحله که سیب زمینی‌ها در آب قرار دارند، فرصت مناسبی است تا فر را روشن کنید. دمای فر را روی ۲۰۰ تا ۲۱۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و اجازه دهید داغ شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی

مرحله چهارم: سیب زمینی‌ها را خشک کنید

بعد از این که آب اضافه سیب زمینی‌ها خارج شد، می‌توانید آن‌ها را روی یک پارچه تمیز بریزید و سیب زمینی‌ها را با دستمال خوب خشک کنید.

مرحله پنجم: سیب زمینی‌ها را مزه دار کنید

حالا سیب زمینی‌ها را در یک ظرف بریزید. مقداری روغن زیتون، پودر سیر، نمک و فلفل به آن‌ها اضافه کنید. سیب زمینی‌ها را خوب هم بزنید. سینی یا توری فلزی فر را با روغن کمی چرب کنید و بعد سیب زمینی‌ها را با کمی فاصله روی آن قرار دهید.

مرحله ششم: سیب زمینی‌ها را سرخ کنید

توری فلزی را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید سیب زمینی‌ها برای حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزند. بعد از ۲۰ دقیقه بهتر است یکی از سیب زمینی‌ها را تست کنید و اگر هنوز سفت بود، می‌توانید ۱۰ دقیقه دیگر صبر کنید تا همه سیب زمینی‌ها به خوبی بپزند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خوراک کدو سبز با سیب‌ زمینی

مرحله هفتم: سیب زمینی‌ها را سرو کنید

بعد از آماده شدن سیب زمینی سرخ کرده رژیمی می‌توانید آن را از فر خارج کنید و در طرف مورد نظر بریزید. در ادامه جعفری را بشویید و خرد کنید و روی سیب زمینی‌ها بریزید.

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی بدون فر

برای درست کردن سیب زمینی بدون روغن در ماهیتابه می‌توانید سیب زمینی‌ها را به روشی که پیش‌تر گفته شد، بشویید و خرد کنید. در ادامه آن‌ها را با کمی نمک و ادویه مزه دار کنید. مقدار کمی روغن زیتون در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت کم قرار دهید تا ماهیتابه داغ شود.

حالا می‌توانید سیب زمینی‌ها را در ماهیتابه بریزید و اجازه دهید که روی شعله ملایم سرخ شوند. صبر کنید تا یک طرف سیب زمینی‌ها سرخ شود و بعد آن‌ها را برگردانید. در این روش سرخ کردن سیب زمینی کمی بیشتر طول می‌کشد، اما با روغن بسیار کم و به صورت رژیمی آماده می‌شود.

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی در هواپز

اگر در خانه به هواپز یا سرخ کن بدون روغن دسترسی دارید، می‌توانید از این وسیله برای درست کردن سیب زمینی سرخ شده رژیمی استفاده کنید. در این روش باید سیب زمینی را به صورت خلالی خرد کنید و بشویید و بعد با دستمال خشک کنید. حالا می‌توانید سیب زمینی‌ها را با مقداری نمک و ادویه مزه دار کنید.

دستگاه را با دمای حدود ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. در ادامه سیب زمینی‌ها را به صورت یکنواخت در سبد سرخ کن بریزید. حدود ۱۴ تا ۱۶ دقیقه صبر کنید و بعد درب دستگاه را باز کنید. سیب زمینی‌ها را هم بزنید و اجازه دهید کاملا برشته شوند.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی

برای تهیه این سیب زمینی‌های رژیمی بهتر است آن‌ها را به یک اندازه و با ضخامت یکسان خرد کنید تا همه سیب زمینی‌ها با هم آماده شوند.برای این که سیب زمینی‌ها در فر مغز پخت شوند، می‌توانید به مدت ۵ تا ۸ دقیقه اول روی سینی را با فویل آلومینیومی بپوشانید و بعد فویل را جدا کنید تا سیب زمینی‌ها برشته شوند.در زمان آماده کردن سیب زمینی‌ها، حتما آن‌ها را با کمی فاصله در کنار هم قرار دهید تا به خوبی بپزند.به منظور مزه دار کردن سیب زمینی سرخ کرده رژیمی می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از مقداری پودر سیر، پودر پیاز، پودر آویشن و پودر فلفل قرمز استفاده کنید.برای تهیه سیب زمینی رژیمی در فر می‌توانید سیب زمینی‌ها را به کمی پودر سوخاری آغشته کنید تا تردتر شوند.اضافه کردن مقداری پودر کاری به سیب زمینی سرخ کرده رژیمی طعم فوق‌العاده‌ای می‌بخشد.برای جلوگیری از چسبیدن سیب زمینی به سینی فر می‌توانید کف سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و بعد سیب زمینی‌ها را در سینی قرار دهید.برای پخت سیب زمینی سرخ کرده در فر به هیچ عنوان دمای فر را کم نکنید، این کار موجب نرم شدن سیب زمینی می‌شود.به منظور پخت یکنواخت سیب زمینی در فر می‌توانید چندین بار آن‌ها را زیر و رو کنید تا همه سیب زمینی‌ها به صورت یکنواخت بپزند.برای سرخ کردن سیب زمینی با روغن کم، حتما شعله گاز را کم کنید تا سیب زمینی‌ها مغز پخت شوند.

در این مقاله از بخش آشپزی به ۳ روش درست کردن سیب زمینی سرخ کرده رژیمی اشاره شد. اگر عاشق طعم سیب زمینی سرخ شده هستید، می‌توانید به راحتی آن را به صورت رژیمی و با روغن بسیار کم نیز آماده کنید. در صورتی که تجربه درست کردن سیب زمینی سرخ شده رژیمی را دارید می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید