دستور پخت جادویی: دسر موس لیمو خوشمزه با کرم لیموی اعجازی

  • توسط: admin


موس لیمو از جمله دسرهای خوشمزه تابستانی با طعمی جالب و متفاوت نسبت به سایر دسرهای مشابه است که طرز تهیه آسانی دارد و به راحتی می‌توان آن را در خانه تهیه کرد. در ادامه با آدرینبلاگ همراه باشید تا رسپی این دسر پرطرفدار و لذیذ را همراه با کرم لیموی مخصوص در اختیارتان قرار دهیم. 

مواد لازم جهت تهیه کرم لیمو

برای تهیه کرم لیمو به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

زرده تخم مرغ۲ عددتخم مرغ کامل۲ عددشکر۲/۳ پیمانهآب لیموترش تازه۳/۴ پیمانهزست لیموترش (رنده پوست لیمو)۱ قاشق غذاخوریکره۵۰ گرمنمک۱/۸ قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه کرم لیمو

برای تهیه موس لیمو ابتدا باید سراغ آماده سازی کرم لیمو یا کِرد لیمو (lemon curd) روید. 

مرحله اول: ترکیب مواد اولیه

ابتدا زرده تخم مرغ و ۲ عدد تخم مرغ کامل را در قابلمه‌ مناسبی بریزید. شکر را به آن اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس آب لیمو ترش را همراه با رنده پوست لیمو  و نمک اضافه کنید. در ادامه مواد را به خوبی ویسک (مخلوط) کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود. 

مرحله دوم: حرارت دادن مواد

اکنون قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید و مرتب هم بزنید. پروسه‌ی هم زدن مواد تقریبا بین ٨ تا ١٠دقیقه طول می‌کشد. مواد را به طور مداوم هم بزنید تا زمانی که به غلظت فرنی برسد. 

مرحله سوم: افزودن کره

قابلمه را از روی حرارت بردارید و کره که به قطعات ۱ یا ۲ سانتی‌متر برش دادید را به کرم اضافه کنید. مجدد شروع به هم زدن کنید تا کره با حرارت کرم نرم شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کاپ کیک لیمویی

مرحله چهارم: انتقال کرم به ظرف

با اضافه کردن کره، کرم لیمو آماده است. اجازه دهید کرم سرد شود. هر چند دقیقه کرم را هم بزنید تا رویه نبندد.

سپس کرم لیمو را داخل ظرف یا شیشه مناسبی بریزید و روی آن سلفون بکشید تا رویه کرم خشک نشود و هوا نگیرد.

این کرم را می‌توانید تا چند روز در یخچال نگهداری کنید.

نکات مهم در تهیه کرم لیمو

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه کرم لیمو اشاره خواهیم کرد. 

اگر می‌خواهید از کرم لیمو برای فیلینگ کیک یا کوکی استفاده کنید، در مرحله اول ۲  قاشق غذاخوری نشاسته ذرت هم به مواد اضافه کنید تا غلظت بیشتری داشته باشد.در برخی از رسپی‌های کرم لیمو ،از زرده استفاده می‌شود که رایج‌تر است؛ تخم مرغ کامل باعث می‌شود کرم، بافت کرمی پیدا کند.همچنین کرم لیمو در بعضی از دستورات به روش بن ماری و در بعضی دستورات به صورت مستقیم روی حرارت قرار داده می‌شود که تنها تفاوت آن در مدت زمان آماده شدن کرم است؛ در روش بن ماری زمان بیشتری نیاز است.بسته به اینکه چه استفاده‌ای از کرم می‌کنید، غلظت آن می‌تواند کم یا زیاد شود.در زمان رنده کردن پوست لیمو حتما دقت کنید که قسمت سفید رنگ پوست لیمو را رنده نکنید چون باعث تلخ شدن کرم می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک لیمو

مواد لازم جهت تهیه موس لیمو

برای تهیه موس لیمو به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

خامه فرم گرفته قنادی۱ پیمانهکرم لیمو۲/۳ پیمانهکیک خرد شده یا بیسکوئیتبه میزان لازم

مراحل تهیه موس لیمو

مراحل تهیه موس لیمو به شرح زیر است:

مرحله اول: فرم دادن خامه

خامه قنادی را باید به خوبی فرم دهید. برای این کار می‌توانید روی لینک طرز تهیه خامه فرم گرفته کلیک کنید.

مرحله دوم: اضافه کردن خامه به کرم لیمو

خامه‌ فرم گرفته را به کرم لیمو اضافه کنید و به آرامی خامه را با کرد لیمو فولد کنید. (نباید خیلی هم بزنید تا مخلوط مواد شل شود، باید بافت اسفنجی موس حفظ شود.)

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک با فیلینگ کارامل

مرحله سوم: انتقال موس به ظرف سرو

موس آماده شده را داخل قیف بدون ماسوره بریزید. ظروف سرو را انتخاب کنید و ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری کیک خرد شده در هر لیوان یا ظرف سرو بریزید و کمی فشار دهید. سپس موس را روی خرده‌های کیک بریزید و لیوان را پر کنید. 

برای لایه انتهایی می‌توانید کمی کرم لیمو روی موس بریزید. موس را در یخچال قرار دهید تا سرد و منسجم شود. در نهایت با خامه فرم گرفته و لیمو تزیین و سرو کنید. نوش جان!

نکاتی برای خوشمزه‌تر شدن موس لیمو

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه موس لیمو اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای خوش عطر و طعم‌تر شدن موس، از ۱/۴ قاشق چای خوری وانیل می‌توانید استفاده کنید.در مواد موس لیمو می‌توانید از پنیر خامه‌ای هم استفاده کنید.می‌توانید از ژلاتین هم برای سفت شدن موس استفاده کنید. در این صورت می‌توانید خامه صبحانه را جایگزین کنید.هر نوع کیک یا بیسکوئیتی را مطابق سلیقه خود می‌توانید جایگزین کنید.اگر می‌خواهید موس خوش رنگ‌تری داشته باشید، از کمی رنگ زرد خوراکی استفاده کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینطرز تهیه موس لیمو را همراه با کرم لیموی مخصوص برایتان شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این دسر خوشمزه را تهیه و از طعم بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

میترا حمیدی هستم متولد۶٨.حسابداری خوندم.اما الان آشپزی میکنم! از وقتی یادم میاد عاشق آشپزی وکیک پزی بودم.خونه دار شدم، مادرشدم وخیلی بیشتر از پیش به آشپزی علاقه مندم! آشپزی وشیرینی پزی برام پره از حس وحال خوب!معتقدم آدمی که آشپزی میکنه باید اصالت خوراک و غذارو بدونه اما درکنارش بتونه مزه های جدیدرو هم خلق کنه. و براین باورم بزرگترین سرآشپزهای دنیاهم اولین بار ایده ای داشتند باعلم و آگاهی اجراش کردند،طعم ومزه دادن به غذا وشیرینی و بعد خالق چیزی شدن که بین همه محبوب شد. یادگرفتن، یادگرفتن وبعد هم کشف مزه های جدید بزرگترین هدفمِ دراین راه! سعی میکنم با کمترین مواد و آسون ترین روش به نتیجه مطلوبم برسم! آشپزی رو سخت نگیرید، باعشق وشوق آشپزی کنید اونوقت می‌بینید که چقدر این کار واین هنر براتون لذت بخش میشه!

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید