دریافت بیش از 13 هزار تاییدیه ایمنی آسانسور به راحتی

  • توسط: admin


صدور بیش از 13 هزار تاییدیه ایمنی آسانسور نشان از اهمیت و اعتماد عمومی به این وسیله حمل و نقل عمومی دارد. ایمنی آسانسورها یکی از موارد حیاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. تاییدیه ایمنی نهایی آسانسورها به معنای رعایت استانداردها و دستورات ایمنی و پیشگیری از وقوع حوادث ناخوشایند می‌باشد. این تاییدیه‌ها نشانگر رعایت مشخصات فنی، کنترل دقیق و بازرسی منظم آسانسورها توسط متخصصین مجرب است. از آنجا که زندگی و ایمنی افراد در دستگاه‌های آسانسور مستقر است، ضروری است که هر گونه نقص یا خرابی در آنها برای جلوگیری از وقوع حوادث از پیش شناسایی و رفع شود. به همین دلیل، صدور تاییدیه ایمنی برای آسانسورها اهمیت فراوانی دارد و نشان از اعتماد و قدردانی عمومی به این موضوع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اداره کل استاندارد استان تهران، «محمدحسین طاهری» با تاکید بر اینکه صدور پروانه پایان کار از سوی شهرداری‌ها برای همه ساختمان‌های دارای آسانسور، منوط به اخذ گواهینامه تأییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور از اداره کل استاندارد است، افزود: کارشناسان این اداره کل از ابتدای سال تاکنون، بیش از هشت هزار و ۵۷۰ گواهینامه تأییدیه ایمنی اولیه آسانسور، بیش از چهار هزار و ۹۰۰ گواهینامه تأییدیه ایمنی ادواری و بیش از ۱۷۰ گواهینامه تعیین نوع آسانسور صادر کرده‌اند.
وی ادامه داد: یکی از وظایف ادارات کل استاندارد استان‌ها نظارت بر کیفیت و ایمنی خدمات آسانسور از طریق شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده است و در صورت تأیید ایمنی و عملکرد آسانسور توسط شرکت بازرسی دارای صلاحیت، گواهینامه تأییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور را صادر می‌کند.
دبیر شورای استاندارد استان تهران افزود: تأییدیه‌های آسانسور دارای اعتبار یک‌ساله است و در صورت اتمام اعتبار گواهینامه‌های مذکور، مالک یا بهره‌بردار یا شرکت سرویس و نگهداری آسانسور، باید با مراجعه به سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی lift.inso.gov.ir نسبت به ارائه درخواست بازرسی ادواری اقدام کند و در صورت عدم انجام بازرسی ادواری سالانه، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی به عهده مالکان، مدیران ساختمان و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.
این مسوول به شهروندان توصیه کرد: باتوجه‌به دستور ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران نصب پلاک شناسه آسانسور در داخل کابین آسانسورها الزامی است؛ بر این اساس شهروندان و کاربران آسانسور می‌توانند شناسه ملی آسانسور را به سامانه پیامکی سازمان ملی استاندارد ایران با شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کرده و اطلاعاتی مثل نام و مشخصات شرکت بازرسی، نام و مشخصات شرکت فروشنده و تاریخ انقضای تأییدیه بازرسی آسانسور موردنظر را دریافت کنند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید