خورش آلو بخارا با مرغ رو اینطوری برای ناهار درست کن!

  • توسط: admin


به دنبال یک غذای خوشمزه و اصیل ایرانی برای ناهار یا شام هستید؟ خورش آلو بخارا با مرغ انتخابی ایده‌آل برای شماست. این خورش با مزه ترش و شیرین آلو بخارا و عطر دل‌انگیز زعفران، هر ذائقه‌ای را مجذوب خود می‌کند. در این قسمت از آدرینبلاگ، طرز تهیه خورش آلو بخارا با مرغ را به صورت گام به گام توضیح می‌دهیم.

مواد لازم جهت تهیه خورش آلو بخارا با مرغ

برای تهیه این خورش خوشمزه با مرغ، مواد زیر را تهیه کنید:

سینه و ران مرغ تکه شده۵۰۰ گرمپیاز متوسط۱ عددآلو بخارا۵۰۰ گرمزعفران دم کردهبه مقدار لازمنمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار لازمروغنبه مقدار لازمآببه مقدار لازم

مراحل تهیه خورش آلو بخارا با مرغ برای ناهار

در ادامه، مراحل تهیه خورش آلو بخارا با مرغ را به صورت گام به گام شرح می‌دهیم.

مرحله اول: خیساندن آلو بخارا

برای پخت خورش مرغ و آلو بخارا، ابتدا آلوها را بخیسانید. برای خیساندن آلو بخارا کافی است آن‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت در آب ولرم قرار دهید. این کار باعث می‌شود که آلوها نرم شده و طعم و مزه بهتری در خورش پیدا کنند.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

مقداری روغن درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن به طور کامل داغ شود. سپس، مرغ‌ها را داخل قابلمه قرار دهید و به طور مرتب بچرخانید تا همه طرف آن‌ها به طور یکسان طلایی رنگ شود. هنگامی که مرغ‌ها به طور کامل سرخ شدند، آن‌ها را از قابلمه خارج کرده و کنار بگذارید.

می‌توانید قبل از تفت دادن مرغ‌ها، آن‌ها را با نمک، فلفل سیاه و زردچوبه مزه‌دار کنید تا طعم بهتری به خود بگیرند.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز

برای تفت دادن پیازها، ابتدا آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. سپس، پیازهای خرد شده را به همان قابلمه‌ای که مرغ‌ها را تفت داده بودید اضافه کنید و تفت دهید. در حین تفت دادن، مرتب پیازها را هم بزنید تا به طور یکسان سرخ شوند.

تفت دادن را تا جایی ادامه دهید که پیازها کاملا نرم و طلایی شوند. اگر در حین تفت دادن احساس کردید که روغن کم است، به مقدار دلخواه روغن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش هلو

مرحله چهارم: اضافه کردن آلو بخارا

آلوهایی که از قبل خیسانده‌اید را به پیاز داغ اضافه کرده و به مدت چند دقیقه با هم تفت دهید تا عطر و طعمشان با هم آمیخته شود.

مرحله پنجم: اضافه کردن ادویه‌جات و آب جوش

در این مرحله، مقداری زردچوبه و زعفران دم کرده را به همراه کمی فلفل و نمک به پیاز داغ و آلوها اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. در ادامه، دو لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کرده و شعله را کمی زیاد کنید تا آب به جوش آید.

مرحله ششم: اضافه کردن مرغ

پس از اینکه آب به جوش آمد، مرغ‌ها را به قابلمه اضافه کنید. سپس، درب قابلمه را بگذارید و شعله را کم کنید. حالا اجازه دهید خورش به آرامی بپزد و جا بیفتد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش لوبیا سبز با غوره

مرحله هفتم: سرو کردن خورش

بعد از آن که خورش به غلظت دلخواه رسید و حسابی به روغن افتاد، شعله را خاموش کنید. خورشت آلو بخارا با مرغ آماده میل کردن است. نوش جانتان!

فوت‌ و فن‌های تهیه خورش آلو بخارا با مرغ

هنگام پخت این خورشت خوشمزه به نکات زیر توجه کنید:

طعم نهایی خورشت آلو بخارا با مرغ کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. برای رسیدن به طعم دلخواهتان می‌توانید به راحتی با اضافه کردن شکر یا آبلیمو، مزه خورشت را تنظیم کنید.
اگر خورشت بیش از حد شیرین شد، مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید تا طعم ملسی پیدا کند. برعکس، اگر مزه خورش ترش شد می‌توانید با افزودن کمی شکر، شیرینی ملایمی به آن بدهید و طعم را متعادل کنید.این خورش نباید آب زیادی داشته باشد و به اصطلاح باید به روغن افتاده باشد. اگر در پایان پخت مشاهده کردید که خورش شما آب زیادی دارد، درب قابلمه را بردارید و شعله را کمی زیاد کنید تا آب اضافی خورشت تبخیر شود.زعفران یکی از مواد اصلی در پخت این خورش خوشمزه با مرغ است و رنگ و طعم بی‌نظیری به آن می‌دهد. اما اگر به زعفران دسترسی ندارید، می‌توانید به جای آن از رب گوجه فرنگی استفاده کنید.علاوه بر مواد اصلی می‌توانید از مواد دیگری نیز در تهیه این خورش استفاده کنید. مثلا اگر طعم هویج را دوست دارید، می‌توانید مقداری هویج به خورش اضافه کنید. همچنین می‌توانید از سیب زمینی و گردو نیز در این خورش استفاده کنید.اگر فکر می‌کنید که مرغ بوی زهم می‌دهد، می‌توانید از برگ بو یا هویج برای از بین بردن بوی بد آن استفاده کنید. برای این کار، کافی است مقداری برگ بو یا هویج را به همراه مرغ در قابلمه بریزید و پس از پخت، آن‌ها را از خورش خارج کنید.برای تزیین خورش آلو بخارا با مرغ می‌توانید از خلال بادام، خلال پسته یا زرشک استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا خورشت شما ظاهری مجلسی‌تر و زیباتر داشته باشد.می‌توانید قبل از اضافه کردن آلو بخارا به خورش، هسته آن را جدا کنید.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، شما را با طرز تهیه خورش آلو بخارا با مرغ آشنا کردیم. امیدواریم با مطالعه این دستور پخت بتوانید به راحتی این خورش خوشمزه را تهیه کرده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید