خلق هزاران تاریخ ترسناک توسط اخترشناسان آینده!

  • توسط: admin


وقتی خورشید بسوزد و نابود شود چه اتفاقی برای زمین خواهد افتاد؟ یک منظومه سیاره‌ای تازه کشف‌شده در فاصله چهار هزار سال نوری ممکن است پاسخی به این سوال داشته باشد، زیرا دنیایی شبیه به زمین را نشان می‌دهد که به دور بقایای ستاره‌ای شبیه به خورشید می‌چرخد.

به گزارش ایرنا به نقل از SteadiFinds، تصور کنید سیاره زمین آنطور که ما می شناسیم محل زندگی نیست، بلکه دنیایی یخ زده و متروک است که دور خاکستری ابری می چرخد ​​که زمانی ستاره ای مانند خورشید بوده است. این نمای منظومه تازه کشف شده است، جایی که سیاره ای به جرم زمین در فاصله ای حدود دو برابر فاصله کنونی زمین از خورشید به دور یک کوتوله سفید می چرخد. این یک پیش بینی از سرنوشت احتمالی آینده است که در آینده دور در انتظار سیاره ما است.

در سال 2020، اخترشناسان درخشش مختصری از یک ستاره دور را شناسایی کردند که به دلیل پدیده عدسی گرانشی، توسط گرانش یک منظومه سیاره ای تا هزار برابر بزرگ شد. اما ماهیت واقعی این سیستم در هاله ای از ابهام باقی ماند تا اینکه کمینگ ژانگ و همکارانش در مقطع فوق دکتری UC Berkeley و همکارانش با استفاده از تلسکوپ قدرتمند Keck II در هاوایی نگاه دقیق تری به خرج دادند.

چیزی که آنها پیدا کردند – یا واقعاً پیدا نکردند – کلید باز کردن رمز و راز سیستم بود. یافته های آنها در مجله Nature Astronomy منتشر شد. ژانگ توضیح داد: “نتیجه گیری ما بر اساس حذف سناریوهای جایگزین است زیرا یک ستاره معمولی به راحتی قابل مشاهده است.” از آنجایی که عدسی هم تیره و هم کم جرم است، نتیجه می گیریم که فقط می تواند یک کوتوله سفید باشد.

این کمبود نور حکایت از داستانی جذاب دارد: ستاره ای که در مرکز منظومه قرار دارد به پایان عمر هسته خود رسیده و به حالت فعلی خود به عنوان یک کوتوله سفید رسیده است، یک بقایای متراکم ستاره ای به اندازه زمین.

پیامدهای این کشف فراتر از مرزهای نجوم است. این یک توپ کریستالی کیهانی را فراهم می کند و یک نتیجه احتمالی را برای زمین با پیر شدن خورشید پیشنهاد می کند. در حدود یک میلیارد سال دیگر، خورشید ما شروع به باد کردن خواهد کرد، به طور بالقوه سیارات درونی را در بر می گیرد و سیارات بیرونی، از جمله زمین، را در صورت زنده ماندن به مدارهای وسیع تری می راند.

ژانگ خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر درباره اینکه آیا زمین می تواند در 6 میلیارد سال آینده توسط خورشید قرمز بزرگ بلعیده نشود اتفاق نظر نداریم. در هر صورت، سیاره زمین تنها برای یک میلیارد سال دیگر قابل سکونت است و پس از آن اقیانوس های زمین به دلیل اثر گلخانه ای بی رویه تبخیر می شوند.

اگرچه سرنوشت زمین نامشخص است، اما منظومه سیاره‌ای KMT-2020-BLG-0414 گواه این است که جهان‌هایی به اندازه زمین می‌توانند در مراحل پایانی پرتلاطم ستاره خود زنده بمانند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید