خبر مهم: امکان دریافت شناسنامه ایرانی برای افغانستانی‌ها از سوی سازمان مهاجرت

  • توسط: admin


سازمان مهاجرت ایران به اطلاع افغان های عزیز می رساند که بر اساس قانون، از این پس افغان‌هایی که در ایران اقامت دائم دارند، می توانند به صورت رسمی شناسنامه ایرانی دریافت کنند. این امر با هدف تسهیل و بهبود وضعیت زندگی افغان های مقیم در ایران انجام می شود. برای صدور شناسنامه ایرانی، افغان ها می بایست به سازمان مهاجرت مراجعه کرده و مدارک لازم را تهیه کنند. این کار امکانات بیشتری را برای آنها فراهم می کند و به آنها اجازه می دهد از خدمات و حقوق شهروندان ایرانی بهره مند شوند. برای اطلاعات بیشتر و چندین مقاله مربوط به این مسئله، می توانید به سایت رسمی سازمان مهاجرت مراجعه کنید.

سازمان ملی مهاجرت درخصوص شایعات اخیر درباره شناسنامه فردی با تابعیت افغانستانی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، با توجه به انتشار گسترده شناسنامه فردی با  تابعیت افغانستانی و ارتباط دادن این موضوع به طرح های سازمان ملی مهاجرت ، به استحضار می رساند صدور این شناسنامه به هیچ کدام از طرح های این سازمان مربوط نمی باشد و حضور در طرح های سازمان تابعیت ایرانی برای مهاجرین ایجاد نمی کند.
گفتنی است برخی رسانه های فردی دست به انتشار شایعاتی مبنی بر صدور شناسنامه فردی به برخی اتباع افغانستانی زده اند که از سوی سازمان ملی مهاجرت و در راستای ساماندهی اتباع خارجی زده اند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید