جشنواره نودل: شاهکار کره‌ای گوچوجانگ در روز جهانی نودل

  • توسط: admin


۶ اکتبر روز جهانی نودل است و همان‌طور که می‌دانید خواستگاه اصلی نودل کشور کره است. نودل‌های کره‌ای بسیار تند و آتشین هستند و نودل گوچوجانگ یکی از اصیل‌ترین نودل‌های کره ای است که با گوشت مرغ پخته می‌شود. گوچوجانگ یا خمیر فلفل، یک چاشنی تخمیر شده با چند نوع ادویه تند است. در این مقاله از مجله اینترنتی اکالا، می‌خواهیم شما را با طرز تهیه نودل‌ اصیل و تند کره‌ای گوچوجانگ آشنا کنیم. این غذای خوشمزه و مقوی، با ترکیبی از مواد تازه و ادویه‌های خاص، تجربه‌ای متفاوت از غذاهای آسیایی را به شما هدیه می‌دهد.
   

مواد لازم برای تهیه سس گوچوجانگ

سس سویا۳ قاشق غذاخوریسس گوچوجانگ۲-۳ قاشق غذاخوریرب گوجه‌فرنگی۲ قاشق غذاخوریکره بادام زمینی۲ قاشق غذاخوریآب۲ قاشق غذاخوریشکر قهوه‌ای۱-۲ قاشق غذاخوریروغن کنجد۱ قاشق غذاخوریسیر۱ حبهآب یا عصاره ۱-۲ فنجان (برای رقیق کردن سس)

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مواد لازم برای نودل

فیله مرغ۴۵۰ گرمنمک۱/۲ قاشق چای‌خوری  فلفل سیاهبه مقدار دلخواهنودل رامن(بدون ادویه)۲ بستهاسفناج تازه۱-۲ فنجانپیازچه، گشنیز یا ریحان۱/۴ فنجاننمکبه میزان لازمروغن فلفل۱ قاشق غذاخوریکنجد۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نودل‌ تند با سس گوچوجانگ و مرغ

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این نودل ۲۰-۲۵ دقیقه است.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این نودل جذاب را تهیه کنید. درجه سختی تهیه این نودل در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده کردن سس گوچوجانگ

در یک کاسه کوچک، مواد سس را (به جز عصاره اضافی یا آب) با هم مخلوط کنید. کاملا به هم بزنید تا همه مواد به‌صورت کامل و یکدست با هم ترکیب شوند.

یک روش راحت‌تر هم برای تهیه سس گوچوجانگ وجود دارد که برای این کار کافی است تمام مواد سس را در یک شیشه ریخته و تکان دهید تا سس یکدست و کمی غلیظ شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیتزای تابه‌ای خوشمزه

مرحله دوم: آماده سازی و پختن مرغ

فیله‌های مرغ را بشویید و درون آبکش گذارید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. با کمک چاقو فیله‌ها را به ابعاد یکسان و دلخواهی برش زنید. با مقداری نمک و فلفل سیاه فیله‌ها را طعم‌دار کنید. یک تابه بزرگ، را روی حرارت متوسط به بالا گذارید و کمی روغن درون تابه بریزید. تکه‌های مرغ طعم‌دار شده را درون تابه بریزید و مدام به هم زنید تا مرغ‌ها تغییر رنگ دهند و بپزند.

می‌توانید گوشت مرغ را با گوشت گوسفند جایگزین کنید.

مرحله سوم: آماده کردن نودل‌

نودل‌های رامن یا انواع دیگر نودل بدون ادویه که برای این کار خریداری کردید را طبق دستور پختی که روی آن نوشته شده آماده کنید تا نرم شوند. سپس نودل‌ها را آبکشی کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: ترکیب نودل، مرغ و سس

زمانی که مرغ پخته شد، اسفناج، نودل‌های پخته شده و سس را به تابه اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید و روی حرارت متوسط به بالا قرار دهید تا اسفناج نرم شود. حالا در صورت نیاز، مقداری آب یا عصاره اضافه کنید تا سس شما به غلظت دلخواه برسد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیپس بادی که بچه‌ها عاشقش می‌شوند

مرحله پنجم: تزیین و سرو نودل

نودل‌های خوشمزه شما به همین راحتی و طی چند مرحله ساده آماده سرو است. نودل‌ها را در ظرفی ریخته و با پیازچه، روغن فلفل و دانه‌های کنجد تزیین کنید.

نوع سس گوچوجانگ که استفاده می‌کنید میزان تندی غذا را تعیین می‌کند. برای تندی کمتر می‌توانید مقدار سس گوچوجانگ را کاهش دهید و در صورت نیاز بعد از سرو، روغن فلفل یا سس گوچوجانگ بیشتری اضافه کنید.

اگر نودل‌ها بعد از مدتی چسبناک شدند، کمی آب به آنها اضافه کنید تا دوباره نرم و خوش‌طعم شوند.

امیدواریم که آموزش فوق مورد توجه شما علاقه‌مندان قرار گرفته باشد. نودل یک غذای خوشمزه و سریع‌الپخت است که طرف‌داران بی‌شماری در سراسر جهان دارد. نودل‌های کره‌ای عموماً تند و با مقدار زیادی سس سرو می‌شوند. این نودل خوشمزه را به تمامی طرف‌داران آن در سراسر جهان تقدیم می‌کنیم.

منبع: https://pinchofyum.com

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید