جستجوی موفق: اولین قلب رباتیک جهان در عربستان

  • توسط: admin


بیمارستان تخصصی و مرکز تحقیقاتی ملک فیصل (KFSHRC) در عربستان سعودی اولین مرکز مراقبت های بهداشتی در جهان است که پیوند قلب کاملاً رباتیک را انجام می دهد.

به گزارش دیجیاتو، این عمل بر روی یک بیمار 16 ساله که از نارسایی پیشرفته قلبی رنج می برد با موفقیت انجام شد. به گزارش WIRED، این پیوند قلب دو ساعت و نیم طول کشید و توسط دکتر فراس خلیل، جراح برجسته قلب عربستانی انجام شد.

برخلاف پیوند قلب سنتی که نیاز به برش‌های بزرگ قفسه سینه و دوره‌های نقاهت طولانی‌تری دارد، این روش جدید از یک روش روباتیک کمتر تهاجمی استفاده می‌کند که بدون نیاز به برش قفسه سینه به قلب دسترسی پیدا کرده و جایگزین می‌کند. این رویکرد نوید بهبودی سریع‌تر، درد کمتر و عوارض کمتر را برای بیماران می‌دهد.

پیوند موفقیت آمیز بیمارستان KFSHRC نشان دهنده یک تغییر پارادایم در جراحی قلب است و اثربخشی جراحی رباتیک در روش های پیچیده قلبی را نشان می دهد.

بیمارستان KFSHRC استانداردهای جدیدی را برای جراحی قلب با جایگزینی روش مرسوم باز کردن قفسه سینه به نفع تکنیک های روباتیک تعیین کرده است.

فرآیند پیوند قلب در بیمارستان KFSHRC با برنامه ریزی دقیق آغاز شد تا اطمینان حاصل شود که خطرات احتمالی به حداقل می رسد. تیم پزشکان یک روش جراحی برای دسترسی به قلب و انجام پیوند بدون باز کردن قفسه سینه بیمار ابداع کردند. برای اطمینان از اثربخشی این روش، پزشکان این روش را تقریباً هفت بار در طول سه روز قبل از عمل انجام دادند.

بیمارستان KFSHRC در سال 2024 توسط Brand Finance به عنوان ارزشمندترین برند مراقبت های بهداشتی در عربستان سعودی و خاورمیانه شناخته شد و همچنین در لیست 250 بیمارستان برتر جهان قرار گرفت. به طور کلی، انجام پیوند قلب کاملاً رباتیک نقطه عطف مهمی در تاریخ این عمل دشوار محسوب می شود. لازم به ذکر است که اولین پیوند قلب در سال 1960 انجام شد.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید