تکنولوژی جذاب Google Meet: یادداشت برداری هوشمند برای موبایل ها

  • توسط: admin


طبق اطلاعات جدیدی که از نسخه برنامه Gmail (v2024.09.08.673958928.Release) منتشر شده، قابلیت جدیدی به زودی برای کاربران گوشی‌های هوشمند فعال خواهد شد. این ویژگی با نام “یادداشت‌برداری با Gemini” معرفی شده و برخی از عملکردهای آن به نسخه وب Google Meet شباهت دارد. این ویژگی، به‌طور خودکار اسناد جدیدی ایجاد می‌کند که در Google Drive صاحب جلسه ذخیره می‌شوند و به دعوت‌های تقویم متصل می‌گردند.

این سند به شرکت‌کنندگان دعوت‌شده که در همان سازمان هستند به اشتراک گذاشته می‌شود و شامل خلاصه مکالمات مبتنی بر هوش مصنوعی Gemini و همچنین متن کامل جلسه است. به این ترتیب، تمامی اطلاعات جلسه به صورت دقیق و بدون ابهام در دسترس قرار می‌گیرد.

همچنین، هنگامی که Gemini در حال یادداشت‌برداری است، شرکت‌کنندگان از طریق اعلان‌هایی با پیام “Gemini در حال یادداشت‌برداری است” مطلع می‌شوند. در حال حاضر، این قابلیت تنها به زبان انگلیسی در دسترس است، اما انتظار می‌رود که زبان‌های بیشتری در آینده اضافه شوند.

ابزار مفید با محدودیت‌های موجود

قابلیت “Take notes for me”، ابتدا در نسخه وب Google Meet معرفی شده بود. با این حال، به دلیل منابع لازم برای ایجاد خلاصه‌های مفصل، این قابلیت برای تمامی کاربران Google Workspace فعال نیست. این ویژگی تنها برای مشتریان Workspace با افزونه‌های Gemini Enterprise، Gemini Education Premium یا AI Meetings & Messaging در دسترس خواهد بود.

با این وجود، اگر سازمان شما یکی از این نسخه‌های Workspace را دارد، می‌توانید به راحتی از گوشی هوشمند خود به جلسات مجازی دسترسی داشته باشید و اطلاعات جلسات را دریافت کنید. هنوز مشخص نیست که این ویژگی چگونه در گوشی‌های هوشمند عمل می‌کند، زیرا Android Authority قادر به فعال‌سازی Gemini برای یادداشت‌برداری نبوده است. بنابراین ممکن است این قابلیت هنوز به طور کامل برای استفاده عمومی آماده نباشد و لازم است تا زمان عرضه رسمی منتظر بمانیم.

ما را دنبال کنید

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید