ته انداز مرغ زعفرانی با دمی گوجه: آشپزی سریع و شیک برای میز مهمانی

  • توسط: admin


دمی گوجه از غذاهای ساده‌ای است که تقریبا همه آن را بلدند، اما درست کردن آن با ته انداز مرغ زعفرانی نکاتی دارد که در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه این غذا را به شما توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دمی گوجه با ته انداز مرغ زعفرانی

برای تهیه دمی گوجه با ته انداز مرغ زعفرانی به مواد زیر نیاز دارید:

برنج۱/۵ پیمانهگوجه۵ عدد متوسطپیاز۲عدد متوسطرب گوجه فرنگی۱تا ۲ قاشق غذاخوریران مرغ۲عدد زعفران دم کردهبه میزان لازمآب مرغ۲پیمانهنمک، زردچوبه، فلفلبه میزان لازمروغنبه میزان لازمکرهبه میزان دلخواهسیب زمینی۱ عدد

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

 طرز تهیه دمی گوجه با ته انداز مرغ زعفرانی

برای درست کردن دمی گوجه با ته انداز مرغ زعفرانی مراحل زیر را پیش برید:

مرحه اول: خیس کردن برنج

ابتدا ۲،۳ ساعت قبل از پخت، برنج را بشویید و به آن آب نمک اضافه کنید. آب برنج حدودا نیم بند انگشت بالاتر از برنج باشد.

مرحله دوم: مرغ را بپزید

داخل قابلمه کمی روغن بریزید، پس از گرم شدن زعفران را به آن اضافه کنید و ران مرغ را با کمی نمک و فلفل اضافه کنید، درب قابلمه را بگذارید تا بپزد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دمی بلغور جو تهرانی

مرحله سوم: پیازها را تفت دهید

داخل یک قابلمه مناسب پیازها را نگینی خرد کنید و با کمی روغن و کره تفت دهید.بعد از سبک شدن پیازها ، به آن زردچوبه و فلفل اضافه کنید.

مرحله چهارم: مایه دمی را درست کنید

در این مرحله سیب زمینی‌های نگینی خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کمی سرخ شود. در صورت دلخواه (با توجه به رنگ رب) یک تا دو قاشق غذاخوری رب به مخلوط اضافه کنید و حدود ۲دقیقه هم بزنید تا عطر رب آزاد شود.

بعد از آن گوجه فرنگی‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید و به مواد اضافه کنید.تا زمانی که تقریبا آب گوجه ها کشیده و یکدست شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ ربی رستورانی

مرحله پنجم: مرغ و برنج را مخلوط کنید

در این مرحله برنج و آب مرغ را اضافه کنید و‌ روی شعله زیاد بگذارید تا به جوش آید و آب آن تبخیر شود. داخل یک قابلمه نچسب کمی روغن بریزید، مرغ ها را کف آن بچینید و کمی زعفران روی آن بریزید.

سپس برنج را روی آن اضافه کنید. حرارت را کم کنید و برای نتیجه بهتر شعله پخش کن زیر آن قرار دهید. در قابلمه را همراه با دم‌کنی روی آن قرار بگذارید و حدود ۴۰-۵۰ دقیقه اجازه دهید تا برنج دم بکشد.

در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه دمی گوجه با ته انداز مرغ زعفرانی را به شما آموزش دادیم. دمی گوجه را حتما درست کنید و با ترشیجات و سبزی نوش جان کنید.

 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید