تفاوت‌های بین پنل‌های پیامکی ایرانی و خارجی

  • توسط: admin


تفاوت‌های بین پنل‌های پیامکی ایرانی و خارجی

اگر به دنبال تهیه یک سامانه ارسال پیامک انبوه برای کسب‌وکار خود هستید، ممکن است به این فکر افتاده باشید که به جای هزینه برای خرید یک پنل پیامکی ایرانی، به سراغ خرید پنل پیامکی خارجی بروید. اما آیا این کار برای کسب‌وکار شما مناسب خواهد بود؟ آیا لزوماً خارجی‌بودن پنل پیامکی به معنای مزایای بیشتر آن است؟ تفاوت بین پنل‌های پیامکی ایرانی و خارجی در چه مواردی است؟ این مقاله به شما کمک می‌کند تا یک دید کلی نسبت به سامانه‌های پیامکی ایرانی و غیرایرانی به دست آورید و بتوانید مناسب‌ترین پنل پیامکی را برای کسب‌وکار خود خریداری کنید.

امکانات و ویژگی‌ها؛ اولین گزینه برای مقایسه پنل‌های پیامکی ایرانی و خارجی

امکانات پنل‌‌های پیامکی، همان نکته‌ای‌ست که می‌تواند شما را مشتاق به خرید یک پنل کند یا باعث منصرف شدن شما از خرید شود. پس پیش از هر مورد دیگری، نگاهی به تفاوت‌های پنل‌های اس‌ام‌اس ایرانی و غیر ایرانی در امکانات و ویژگی‌ها می‌اندازیم:

پشتیبانی از زبان فارسی

احتمالاً یکی از مهم‌ترین موارد برای ارسال پیامک تبلیغاتی در ایران، ارسال پیام به زبان فارسی است. طبیعی است که بسیاری از پنل‌های پیامکی خارجی از زبان فارسی پشتیبانی نکنند و همین موضوع هم می‌تواند تبلیغات شما را تا حدودی بی‌نتیجه کند! پنل‌های اس‌ام‌اس خارجی ممکن است پشتیبانی محدودی از زبان فارسی داشته باشند و برای ارسال پیامک‌های فارسی با مشکلاتی مواجه شوند.

پوشش شبکه‌های داخلی

وظیفه اصلی پنل‌های پیامکی ایرانی پوشش تمام اپراتورهای داخلی‌ است. سامانه‌های ایرانی باید امکان ارسال انبوه به شماره‌های تمام اپراتورهای تلفن همراه را فراهم کنند. این در حالی‌ست که ممکن است برخی از سامانه‌های پیامکی غیر ایرانی از اپراتورهای داخلی پشتیبانی نکنند و ارسال پیامک به برخی شماره‌ها را انجام ندهند.

امکانات و ابزارهای پنل‌ها

پنل‌های پیامکی خارجی از امکانات و ابزارهای متنوع و پیشرفته‌ای برخوردارند که می‌توانند مدیریت و بازاریابی را برای کسب‌وکار شما آسان‌تر کنند. امکان اتصال پنل‌های پیامکی به انواع نرم‌افزارها مانند نرم‌افزارهای CRM و حسابداری، ارسال پیام صوتی، امکان ایجاد پایگاه داده پیشرفته در پنل و… از این دست ابزارها هستند. با این وجود، برخی از پنل‌های پیامکی ایرانی هم از ابزارهای بسیار پیشرفته‌ای برخوردارند که می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند!

قوانین و مقررات ارسال پیامک در پنل‌های اس‌ام‌اس ایرانی و خارجی

قوانین و مقررات حاکم بر ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در هر کشوری متفاوت است و به عوامل مختلفی از جمله فرهنگ، اقتصاد و قوانین حفاظت از داده‌ها بستگی دارد. ممکن است در بعضی موارد قوانین پنل‌های پیامکی ایرانی کمی سختگیرانه به نظر برسند، اما اگر از دید دریافت‌کننده پیام به این قوانین نگاه کنیم، می‌بینیم که مبتنی بر رضایت مشتری و چارچوب‌های فرهنگی جامعه تعیین شده‌اند. برخی از قوانین و مقررات ارسال پیامک انبوه در ایران به شرح زیر هستند:

  • در پنل‌های پیامکی ایرانی، ارسال هر پیامی که حاوی مطالب خلاف شرع، جملات توهین‌آمیز، مطالب کذب یا تبلیغ مشاغل غیرقانونی باشد، ممنوع است. این در حالی‌ست که ممکن است ارسال برخی پیام‌هایی که در پنل‌های ایرانی مجاز نیستند، در سایر پنل‌ها امکان‌پذیر باشند.

  • تمام پیامک‌های ارسالی در پنل‌های ارسال انبوه ایرانی تحت نظارت هستند تا قانونی زیر پا گذاشته نشود.

  • پیامک‌های دارویی، پیراپزشکی، پزشکی و تمام مواردی که با سلامت افراد در ارتباطند، نیازمند مجوز از وزارت بهداشت یا سازمان نظام پزشکی هستند.

  • برگزاری قرعه‌کشی تنها با نامه‌های رسمی امکان‌پذیر است.

  • ارسال پیامک تبلیغاتی برای افرادی که دریافت این گروه از پیام‌ها را مسدود کرده‌اند امکان‌پذیر نیست.

  • گزینه لغو پیام‌های تبلیغاتی باید در اختیار تمام مخاطبان قرار بگیرد.

تمام این قوانین باعث می‌شوند تا سلامت جسمی و روانی مخاطبان تحت تاثیر قرار نگیرد و حریم خصوصی افراد حفظ شود. ممکن است قوانین پنل‌های پیامکی غیر ایرانی در برخی موارد متفاوت باشد. با این وجود، لزوم دریافت اجازه از مخاطب برای ارسال پیام و امکان لغو پیامک تبلیغاتی توسط مخاطب در تمام پنل‌های پیامکی یکسان است.

مقایسه قیمت پنل‌های پیامکی در داخل و خارج ایران

قیمت پنل‌های پیامکی در هر کشوری، به امکانات پنل و بسته‌های پیامکی خریداری‌شده وابسته است. قیمت سامانه پیامکی با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، تعیین می‌شود. در برخی موارد ممکن است بعضی از ارائه‌دهندگان پنل‌های اس‌ام‌اس، پنل را با امکانات بسیار محدود و پشتیبانی نسبتاً ضعیف، به صورت رایگان ارائه کنند و فقط هزینه پیامک‌های ارسالی را دریافت کنند. به علاوه، با توجه به بسته پیامکی که می‌خرید، هر چه تعداد پیامک‌های ارسالی بیشتر باشد، هزینه کمتری برای ارسال هر پیامک پرداخت می‌کنید.

نکته دیگری که باید در رابطه با تفاوت بین پنل‌های پیامکی ایرانی و خارجی از نظر قیمت بدانید، این است که با توجه به قیمت ارز، سامانه‌های پیامکی خارجی برای استفاده در ایران کمی گران‌تر از نمونه‌های ایرانی خواهند بود.

نکات مهم در انتخاب یک پنل پیامکی مناسب

قبل از خرید پنل اس ام اس باید دقت کنید که چه چیزهایی نیاز دارید و دقیقا به دنبال همان پنل بروید. زیرا پنل‌های پیامکی انواع مختلفی دارند و ممکن است بدون در نظر گرفتن ویژگی و قابلیت‌های آن‌ها، انتخاب درستی نداشته باشید.

پس پیش از هر چیز، انواع پنل پیامکی را با هم مقایسه کنید و نیازهای کسب‌وکار خود را در نظر بگیرید. مهم‌ترین نکاتی که به شما کمک می‌کنند تا مناسب‌ترین پنل اس‌ام‌اس را برای کسب‌وکار خود تهیه کنید به شرح زیر هستند:

  1. نیازهای کسب‌وکار خود را شناسایی کنید

وب‌سایت فروشگاهی دارید؟ در پی ارائه خدمات پشتیبانی پیامکی هستید؟ یا صرفاً به دنبال تبلیغات از طریق اس‌ام‌اس هستید؟ مشخص کنید که می‌خواهید به چه منظوری از پنل پیامکی خود استفاده کنید تا بتوانید مناسب‌ترین پنل را خریداری کنید.

  1. امکانات پنل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید

با توجه به نیاز کسب‌وکار خود و هدفی که از ارسال پیام‌ها دارید، پنلی را انتخاب کنید که ابزارهای مناسب کار شما را داشته باشد. مثلاً اگر وب‌سایت فروشگاهی دارید، به وب‌سرویس پیامکی و پنلی احتیاج دارید که به سایت شما متصل شود.

  1. بودجه خود را در نظر بگیرید

علاوه بر هزینه اولیه، هزینه‌های ماهانه و سالانه پنل را نیز مد نظر قرار دهید و به هزینه‌های بلندمدت توجه کنید. گزینه‌ای را انتخاب کنید که در طولانی‌مدت، با توجه به هزینه بهترین بازدهی را داشته باشد.

  1. پنلی را انتخاب کنید که امکان ارسال هدفمند را در اختیار شما قرار دهد

ارسال هدفمند پیام‌ها باعث می‌شود تا پیامک درست را برای فرد درست ارسال کنید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. بنابراین به سراغ پنلی بروید که امکان ایجاد یک پایگاه داده قوی‌ را در اختیارتان قرار می‌دهد و در عین حال، بانک‌های شماره تلفن غنی و دسته‌بندی‌شده داشته باشد.

  1. پشتیبانی را جدی بگیرید

هم به خدمات پشتیبانی ارائه‌دهنده پنل پیامکی توجه کنید و هم به امکاناتی که پنل برای پشتیبانی از مشتریان در اختیارتان قرار می‌دهد. پشتیبانی خوب، کلید اصلی وفاداری مشتریان است.

نتیجه‌گیری

هنگام خرید پنل پیامکی، انواع مختلف آن را با هم مقایسه کنید، به تفاوت‌ بین پنل پیامکی ایرانی و خارجی توجه کنید و با در نظر گرفتن نکاتی مانند نیاز کسب‌وکار، بودجه و امکاناتی که هر یک از پنل‌ها ارائه می‌کنند، مناسب‌ترین پنل پیامکی را تهیه کنید تا بیشترین بازدهی را دریافت کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از امکانات پنل‌های پیامکی خارجی، توسط برخی ارائه‌دهندگان ایرانی هم در اختیار شما قرار می‌گیرند؛ برای یک انتخاب خوب، کافی‌ست بررسی و مقایسه دقیقی میان سامانه‌های مختلف ارسال انبوه پیامک انجام دهید.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید