تحولی شیرین در قیمت شیرینی های نوروزی

  • توسط: admin


افزایش قیمت شیرینی در ایام نوروز به دلایل مختلفی برمی‌گردد. این افزایش اغلب به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، افزایش قیمت مواد اولیه و نیز تغییرات ارزی و افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی رخ می‌دهد. همچنین، بازار مصرف در ایام نوروز به دلیل افزایش تقاضا نسبت به قبل نیاز به تامین مواد غذایی بیشتر دارد و این مسئله نیز می‌تواند به افزایش قیمت شیرینی‌ها منجر شود.

به‌طور کلی، افزایش قیمت شیرینی در ایام نوروز می‌تواند برای متولیان کسب‌وکارهای این حوزه به دلیل افزایش درآمد و سود، مثبت باشد. اما برای مصرف‌کننده‌ها ممکن است با مسئله افزایش هزینه‌ها و کاهش قدرت خرید روبرو شوند. به همین دلیل، می‌توان گفت که افزایش قیمت شیرینی در ایام نوروز دلیلی برای نگرانی‌ها و نیز بررسی‌های جدید در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی بهره‌مند، اظهار داشت: در حال حاضر ثبات قیمتی در بازار شیرینی برای ایام نوروز داریم و قیمت دستوری از طرف اتحادیه نداریم، ولی افزایش قیمت شیرینی برای ایام نوروز نخواهیم داشت.
 وی گفت: اگر با همین شرایط باشیم و هیچگونه افزایش در مورد مواد اولیه در بحث شیرینی نداشته باشیم قیمت‌ها ثبات خواهد داشت و قیمت‌ها را خود واحدهای صنفی براساس عرضه و تقاضا ارائه خواهند کرد.
بهره‌مند بیان کرد: در حال حاضر ما با کاهش خرید شیرینی مواجه هستیم و امروز به این موضوع توجه نمی‌شود چرا که اولویت نخست خانوارها چیزهای دیگر است.
او گفت: متاسفانه امروز هم برخی از نانوایان اقدام به پخت شیرینی می‌کنند و هیچ نظارتی و برخوردی بر این واحدها نیست و فروش شان در فروشگاه‌های عرضه نان‌های فانتزی که مجوزی از ما ندارند تولید و عرضه می‌کنند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید