تجربه ای لذت بخش و خوشمزه؛ طرز تهیه آسان اسموتی گیلاس با ماست

  • توسط: admin


اسموتی گیلاس با ماست یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی است که طعم بسیار لذیذ و بافتی خامه‌ای و جذاب دارد. برای درست کردن این اسموتی می‌توانید از ترکیبات متفاوتی استفاده کنید. در این مقاله از آدرینبلاگ می‌توانید با طرز تهیه اسموتی گیلاس با ماست آشنا شوید.

طرز تهیه اسموتی گیلاس با ماست ساده

آماده کردن مواد اولیه این نوشیدنی حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه اسموتی گیلاس با ماست

مواد لازم برای تهیه اسموتی گیلاس با ماست به شرح زیر است:

گیلاس۴۰۰ گرمیخبه مقدار لازمشکربه مقدار لازمماست کم چرب۱ لیوان فرانسوی دسته‌داروانیلبه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه اسموتی گیلاس با ماست

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن اسموتی گیلاس با ماست آشنا شوید.

مرحله اول: گیلاس‌ها را بشویید

برای شروع باید گیلاس‌ها را بشویید و چند بار آبکشی کنید. سپس باید ساقه و برگ‌های گیلاس‌ها را نیز جدا کنید و در ادامه آن‌ها را آبکش کنید تا آب اضافه‌شان خارج شود.

مرحله دوم: هسته گیلاس‌ها را جدا کنید

بعد از این که گیلاس‌ها کمی خشک شدند، می‌توانید با دست هسته آن‌ها را جدا کنید. در صورتی که به دستگاه هسته گیر آلبالو و گیلاس دسترسی درید، می‌توانید این کار را با دستگاه نیز انجام دهید.

مرحله سوم: گیلاس، ماست و شکر را ترکیب کنید

در این مرحله باید گیلاس‌ها را همراه با شکر و ماست در مخلوط کن بریزید. دستگاه را روشن کنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی طالبی بدون بستنی

مرحله چهارم: همه مواد اسموتی را ترکیب کنید

زمانی که شکر به طور کامل در ماست حل شد و گیلاس‌ها کاملا میکس شدند، می‌توانید وانیل و تکه‌های یخ را به اسموتی اضافه کنید. مخلوط کن را دوباره روشن کنید تا یخ‌ها کاملا خرد شوند.

مرحله پنجم: نوشیدنی را سرو کنید

بعد از میکس شدن مواد باید بلافاصله نوشیدنی را در لیوان‌های بلند و باریک بریزید و سرو کنید. طعم این نوشیدنی فوق العاده لذیذ و بافت آن غلیظ و کرمی است.

طرز تهیه اسموتی گیلاس با ماست و شیر

آماده کردن این اسموتی حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه اسموتی گیلاس با ماست و شیر

مواد لازم برای تهیه اسموتی گیلاس با ماست و شیر به شرح زیر است:

موز۱ عددخامه۱ قاشق غذاخوریگیلاس۲۰ عددشیر۱ لیوان فرانسوی دسته‌دارماست شیرین۱ قاشق غذاخوریپودر دارچینبه مقدار لازمعسل۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسموتی گیلاس با ماست و شیر

برای درست کردن این اسموتی باید گیلاس‌ها را بشویید و ساقه و هسته آن‌ها را جدا کنید. پوست موز را نیز جدا کنید. موزها را خرد کنید و بعد همراه با گیلاس‌ها در یک ظرف بریزید و برای چند ساعت در فریزر قرار دهید.

سپس موز و گیلاس یخ زده را همراه با ماست، شیر، پودر دارچین، عسل و خامه در مخلوط کن بریزید و مواد را به خوبی میکس کنید. بعد از آماده شدن اسموتی می‌توانید آن را در لیوان بریزید و از طعم آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی شاتوت و نارگیل

نکات و فوت و فن‌های تهیه اسموتی گیلاس با ماست

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه اسموتی گیلاس با ماست اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه اسموتی گیلاس باید از ماست شیرین و کمی سفت استفاده کنید تا نوشیدنی شما بافت و مزه خوبی پیدا کند.برای این که اسموتی شما خوشمزه‌تر شود، می‌توانید گیلاس‌ها را بشویید و هسته آن‌ها را جدا کنید و سپس برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا منجمد شود. سپس از گیلاس‌های منجمد شده برای تهیه این نوشیدنی استفاده کنید.به منظور تزیین اسموتی گیلاس با ماست می‌توانید از چند عدد برگ نعنای تازه یا چند عدد گیلاس تازه استفاده کنید.اضافه کردن موز به اسموتی گیلاس بافت کشدار و غلیظی می‌بخشد و موجب خوش طعم‌تر شدن آن می‌شود. در صورتی که از موز برای مزه دار کردن این نوشیدنی استفاده می‌کنید، بهتر است آن را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید و بعد با سایر مواد در مخلوط کن بریزید و میکس کنید.اضافه کردن شکر به این اسموتی اختیاری است، در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید یا برای شیرین کردن این نوشیدنی از مقداری عسل استفاده کنید.وانیل عطر جذاب‌تری به این نوشیدنی می‌بخشد، اما در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید.در برخی رسپی‌ها برای مزه دار کردن و تزیین این اسموتی از پودر نارگیل استفاده می‌شود.در صورتی که برای تهیه این اسموتی از ماست کم چرب استفاده کنید، این نوشیدنی برای افرادی که از رژیم‌های لاغری پیروی می‌کنند، مناسب خواهد بود.اگر کالری اسموتی برایتان مهم نیست، می‌توانید برای تهیه این نوشیدنی از ماست پرچرب استفاده کنید یا با اضافه کردن مقداری خامه، طعم بهتری به آن ببخشید.در صورتی که از گیلاس یا موز یخ زده برای تهیه این نوشیدنی استفاده می‌کنید، نیاز به اضافه کردن یخ نیست.برای تهیه این اسموتی بهتر است از گیلاس‌های قرمز، رسیده و شیرین استفاده کنید.در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه این نوشیدنی از مقداری گردو نیز استفاده کنید.برای معطر کردن این نوشیدنی می‌توانید به جای وانیل از مقداری پودر دارچین نیز استفاده کنید.برای شیرین شدن طعم این نوشیدنی می‌توانید به جای شکر و عسل از مربا نیز استفاده کنید.در صورتی که اسموتی شما غلیظ شد، می‌توانید از کمی شیر یا آب برای رقیق کردن آن استفاده کنید.اضافه کردن خرما این اسموتی را مقوی و خوشمزه می‌کند. در صورتی که از خرما برای مزه دار کردن نوشیدنی استفاده می‌کنید، حتما هسته آن را جدا کنید.برای این که نوشیدنی شما لذیذتر شود، می‌توانید به جای ماست معمولی از ماست میوه‌ای استفاده کنید.اضافه کردن دانه کتان و دانه چیا موجب مقوی‌تر شدن و خوش طعم شدن نوشیدنی می‌شود.

در این مقاله از مجله آشپزی آدرینبه ۲ روش طرز تهیه اسموتی گیلاس با ماست اشاره شد. شما می‌توانید این اسموتی را به صورت رژیمی و با کالری پایین نیز آماده کنید. اگر تجربه درست کردن این اسموتی را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید