تازه‌ترین خبر: بیش از ۱۸ میلیارد دلار از دارایی‌های بزرگان چینی گم شد!

  • توسط: admin


به گزارش خبرگزاری سرگرمی روز، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروتمندترین فرد چین، بنیان‌گذار شرکت نونگ فو اسپرینگ، ژونگ شان‌شان، حدود ۴ میلیارد دلار از ثروت خود را دست داد؛ زیرا سهام این شرکت تولیدکننده آب‌معدنی و نوشیدنی چین روز چهارشنبه در هنگ‌کنگ تا ۱۲٫۹ درصد کاهش یافت و درمجموع ۴۵٫۵ میلیارد دلار برای او باقی ماند.

در همین حال، ثروت کالین هوانگ، بنیان‌گذار هولدینگ PDD نیز در روز دوشنبه ۱۴٫۱ میلیارد دلار کاهش یافت؛ زیرا پس از هشدار این شرکت مبنی بر کاهش مداوم رشد درآمد، سهام این شرکت بیشترین کاهش را در تاریخ خود ثبت کرد.

این عقب‌نشینی بزرگ‌ترین باخت یک‌روزه هوانگ در تاریخ بود و او را پس از اینکه در اوایل ماه جاری برای مدت کوتاهی مقام اول ثروتمندان چینی را حفظ کرد، به رتبه چهارم در رده‌بندی بلومبرگ سقوط کرد. این کاهش روز سه‌شنبه ادامه یافت، زیرا سهام مالک شرکت Temu که زیرمجموعه‌ای از PDD است، برابر ۴٫۱ درصد کاهش یافت و ۱٫۴ میلیارد دلار دیگر از ثروت هوانگ خارج شد. در حال حاضر پونی ما، بنیان‌گذار هولدینگ تنسنت دومین جایگاه را در ردیاب ثروتمندان بلومبرگ دارد.

کاهش متوالی ثروت این ثروتمندان نشان‌دهنده متزلزل شدن درازمدت اعتماد به مصرف در چین است؛ اقتصادی که در آن بسیاری از بزرگ‌ترین مشاغل جهان در آن با کاهش تقاضا روبرو شده‌اند. رقابت بر سر خریدارانی که به‌طور فزاینده‌ای مقتصدتر شده‌اند، باعث کاهش شدید قیمت‌ها و کاهش شدید سود بسیاری از محصولات شده است.

اقتصاددانان چینی معتقدند: اینکه شرکت‌های مصرفی مانند نونگ فو و PDD به‌خوبی کار نمی‌کنند به آن معنی است که اقتصاد چین احتمالاً بدتر از آن چیزی است که مردم فکر می‌کنند؛ زیرا این شرکت‌ها در حوزه‌هایی فعالیت دارند تقاضا قرار است در آن انعطاف‌پذیر باشد.

هر دو شرکت امسال نیز با یک سری چالش‌های روابط عمومی دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. نونگ فو از سوی افکار عمومی به رقابت ناسالم با شرکتی دیگر متهم شد و PDD ماه گذشته با اعتراض صدها نفر از بازرگانان در خارج از دفاتر این شرکت در جنوب چین، در اعتراض به اعمال مجازات، با واکنش شدید روبرو شد. هم‌زمان نظارتی فزاینده بر غول تجارت الکترونیکی Temu وجود دارد و اتحادیه اروپا در حال بررسی پیشنهادی برای بستن خلأ مالیات وارداتی برای کالاهای ارزان‌قیمت خریداری‌شده آنلاین است.

درآمد نونگ فو از محصولات آب آشامیدنی بسته‌بندی‌شده خود در نیمه اول سال جاری ۱۸ درصد کاهش یافته و نسبت کل درآمد این بخش از حدود ۴۸ درصد در سال گذشته به حدود ۳۹ درصد رسیده است. این کاهش به منفی شدن افکار عمومی نسبت به شرکت و ژونگ از اواخر فوریه نسبت داده شد.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید