تازه‌ترین اخبار از وضعیت ذخایر سدهای کشور اعلام شد!

  • توسط: admin


امروز با اعلام مقام‌های مسئول، خبر خوشی از وضعیت ذخایر سدهای کشور به‌وجود آمد. طی این اطلاعیه اعلام شد که ذخایر آب در سدها به شدت بهبود یافته است و نگرانی‌های مردم درباره کمبود آب برطرف شده است. این موضوع نشان دهنده حسن اداره و مدیریت آب‌ها و سدها در کشور می‌باشد. بویژه در شرایط سخت اقلیمی و خشکسالی که کشور را تحت تاثیر قرار داده بود، وضعیت این قابلیت‌های ذخایر به عنوان یک انجام شگفت‌آور و موفقیت شما شدیداً تحسین‌برانگیز است. اما به همین خاطر، اهمیت برنامه‌ریزی‌های کامل و جدی در زمینه مدیریت منابع آب از طریق دسترسی به سدها بیش از پیش روشن است. این اخبار مسلماً خوشایند و منجر به افزایش امید و سربلندی در میان مردم ایران می‌شود.

به گزارش آدرینبه نقل از مدیریت منابع آب، فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب اظهار کرد: میزان پرشدگی سدهای کشور با بهبود نسبی در بارش‌های اخیر در شرایط مساوی با سال گذشته قرار گرفت و ۵۸ درصد مخازن سدهای کشور در حال حاضر پر است.
وی گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، بارش کشور بر اساس شبکه ایستگاه‌های مبنای وزارت نیرو، دارای کاهش ۱۷ درصدی نسبت به شرایط نرمال است و همین امر در کنار تدوام چهار سالِ کم‌بارش، باعث کاهش ۱۱ درصدی ورودی به مخازن سدهای کشور نسبت به سال گذشته شده است.
سخنگوی صنعت آب با اشاره به اینکه میزان پرشدگی سدها بسته به تمرکز بارش در مناطق مختلف کشور متفاوت است تصریح کرد: این تفاوت بارش به نوعی است که حدود ۲۰ درصد سدهای مهم کشور دارای پرشدگی بالای ۹۰ درصد هستند و حدود ۲۵ درصد سدها زیر ۲۰ درصد پرشدگی دارند.
وی خاطر نشان کرد: سدهای استان تهران در حال حاضر دارای ۱۶ درصد پرشدگی بوده و با کاهش ۹ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه هستند؛ لذا مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در آب برای شهروندان عزیز تهرانی توصیه می‌شود.

[

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید