بهترین روش تهیه روغن هسته انبه را اینجا بخوانید!

  • توسط: admin


روغن هسته انبه یکی از مفیدترین انواع روغن‌های گیاهی است که فواید زیادی برای بدن دارد و می‌توانید در خانه این روغن را آماده کنید. در این مقاله از آدرینبلاگ می‌توانید با طرز تهیه روغن هسته انبه آشنا شوید.

طرز تهیه روغن هسته انبه به روش پرس سرد

این روغن از هسته انبه تازه تهیه می‌شود و فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. مصرف روغن هسته انبه به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند و در کنترل قند خون، کاهش کلسترول و همچنین افزایش سوخت و ساز بدن مفید است.

این روغن رنگی زرد و بافتی نرم دارد و در دمای اتاق معمولا به صورت نیمه جامد است. در ادامه این بخش به طرز تهیه این روغن گیاهی مغذی اشاره شده است. با ما همراه باشید.

مرحله اول: انبه مناسب انتخاب کنید

برای تهیه این روغن باید از انبه رسیده و شیرین استفاده کنید. به علاوه باید انبه‌هایی که پوست نرمی دارند و رسیده و سالم هستند را مورد استفاده قرار دهید.

مرحله دوم: هسته انبه را جدا کنید

در این مرحله باید پوست هسته انبه را با دقت و به کمک یک چاقوی تیز جدا کنید. سپس با چاقو گوشت انبه را برش دهید و هسته آن را جدا کنید.

مرحله سوم: هسته داخلی انبه را جدا کنید

هسته انبه را با آب فراوان بشویید و خوب تمیز کنید. سپس با کمک یک چاقوی تیز هسته انبه را بشکنید و دانه داخل آن را خارج کنید. برای خارج کردن روغن هسته انبه باید از این قسمت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: از این به بعد اینطوری از روغن زیتون در غذاها استفاده کن!

مرحله چهارم: هسته انبه را خشک کنید

دانه‌ها را روی پارچه تمیز پهن کنید و برای چند روز در معرض هوای آزاد قرار دهید تا هسته‌های انبه به طور کامل خشک شوند. برای این که هسته‌ها راحت‌تر خشک شوند، می‌توانید آن‌ها را خرد و سپس خشک کنید.

مرحله پنجم: هسته انبه را خشک کنید

در این مرحله دانه‌های خشک شده انبه را در آسیاب یا غذاساز بریزید و خوب پودر کنید. در این مرحله هر چقدر هسته انبه ریزتر خرد و پودر شود، روغن آن راحت‌تر خارج می‌شود.

مرحله ششم: روغن هسته انبه را خارج کنید

پودر هسته انبه را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و آن را در مقابل نور آفتاب قرار دهید. در این روش روغن هسته انبه به راحتی از آن جدا و روی سطح آن جمع می‌شود.

مرحله هفتم: روغن هسته انبه را جدا کنید

روغن را با قاشق از روی ظرف جمع کنید و بعد در ظرف شیشه‌ای دیگر بریزید. از آن جایی که برای تهیه این روغن از حرارت استفاده نمی‌شود، کلیه خواص خود را حفظ می‌کند و بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: رازهای انتخاب بهترین روغن برای پخت و پز!

طرز تهیه روغن هسته انبه با حرارت ملایم

مراحل تهیه روغن هسته انبه با حرارت ملایم به شرح زیر است:

در این روش ابتدا باید پودر هسته انبه را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و آن را داخل یک قابلمه آب قرار دهید.حالا شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید و اجازه دهید آب بجوشد.به طور مرتب به ظرف سر بزنید و مطمئن شوید که آب داخل قابلمه تبخیر نشده است.آن‌ قدر حرارت دادن را ادامه دهید تا روغن هسته انبه از پودر آن جدا و روی سطح آب جمع شود.در ادامه روغن را به آرامی بردارید و داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید. این روغن کمی تیره‌تر از روغنی است که از طریق روش پرس سرد تهیه می‌شود.برای تصفیه این روغن می‌توانید آن را از صافی قهوه رد کنید تا ذرات ریز و ناخالص‌های آن حذف شود.

نکات و فوت و فن‌های تهیه روغن هسته انبه

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه این روغن گیاهی پرخاصیت اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بعد از آماده کردن این روغن باید آن را در ظرف شیشه‌ای و در بسته بریزید و در مکانی خنک و تاریک قرار دهید.ماندگاری این روغن خانگی حدود ۱ تا ۲ ماه است و باید در سریع‌ترین زمان ممکن مصرف شود.اگر به دستگاه روغن گیری دسترسی دارید، می‌توانید برای تهیه روغن هسته انبه از این دستگاه نیز استفاده کنید.برای تهیه این روغن باید از هسته‌های سالم و تازه این میوه استفاده کنید.افرادی که به انبه حساسیت دارند، نباید از این روغن استفاده کنید. قبل از استفاده از روغن هسته انبه روی پوست، ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پوست امتحان و سپس روی پوست استفاده کنید.خانم‌های باردار و شیرده نباید بدون مشورت با پزشک متخصص از این روغن استفاده کنند.از مهم‌ترین خواص این روغن می‌توان به تنظیم کلسترول، کاهش قند خون و بهبود آکنه اشاره کرد.ماساژ این روغن بعد از نیش حشرات موجب بهبود خارش و التهاب پوست می‌شود و برای لایه برداری پوست و از بین بردن جای جوش نیز می‌شود.

در این مقاله از مجله آشپزی آدرینبه ۲ روش تهیه روغن هسته انبه در خانه اشاره شد. آماده کردن این روغن نسبتا ساده است و می‌توانید از آن برای نرم کردن پوست یا حتی مزه دار کردن انواع سالاد استفاده کنید. اگر تجربه درست کردن این روغن گیاهی مغذی را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید