بروس استریلی جزییات تازه علت جدایی خود از ناتی داگ را توضیح داد
بروس استریلی از چهرههای با سابقه صنعت بازی، دلیل جدایی خود از استودیوی Naughty Dog را تمایل به مالکیت اثرات خود و جستجوی چالشهای تازه بیان کرد. او در مصاحبهای توضیح داد که پس از سالها کار روی بازیهایی مانند Crash – Jak and Daxter – مجموعه Uncharted و بازی The Last of Us احساس میکرد دیگر جای رشد و خلق نوآوری برایش محدود شده است:
هجده سال مدت زیادی است که کسی در یکجا بماند. من نقش مهمی در شکلدهی برند و عناوین ناتی داگ داشتم اما حس کردم مرتب در حال پاسخگویی به سوالات تکراری هستم و ذهنم به مسائل و خروجیهای خلاقانه و تازهتری نیاز دارد.
او با اشاره به اینکه علاقهای به پیوستن به استودیوهای AAA دیگر نداشته، تاکید کرد که نمیخواسته با فرهنگ سازمانی متفاوتی روبرو شود پس به همین دلیل مسیر «مستقل» را انتخاب کند. بروس استریلی در سال ۲۰۲۲، تاسیس استودیوی مستقل Wildflower Interactive را اعلام کرد و در The Game Awards 2025 بازی نخست خود با نام Coven of the Chicken Foot را معرفی کرد:
زمانی که باید درباره ماندن یا نماندن در ناتی داگ تصمیم میگرفتم، به این فکر کردم که کجا بروم؟ ناتی داگ اوج و قله سبک بازیسازی خاص است و خودم هم از توسعه و تجربه این سبک بازی لذت میبرم. نمیخواستم به استودیوی AAA دیگری بروم و شوتر اولشخص یا پلتفرمر معمایی بسازم. این مسیر برایم جذاب نبود.
استریلی در سال ۲۰۲۳ از عدم درج نامش در تیتراژ سریال The Last of Us ناراضی بود:
این مسئله دلیلی برای نیاز به یک اتحادیه است. کسی که در شکلگیری دنیا و شخصیتهای آن اثر نقش داشته، نباید بینام و دستمزد بماند.
به همین دلیل استریلی با راهاندازی Wildflower Interactive تلاش کرده مسیر خلاقیت و استقلال را برای خود و تیمش هموار کند تا بتواند پروژههایی مطابق ارزشهای خودش خلق کند، باید به انتظار آخرین عنوان مستقل او بنشینیم تا بفهمیم در محقق یافتن این جریان تا چه اندازه نزدیک شده است.

- برچسب ها:











