بروزترین ایده‌های تزئین بالکن آپارتمان با سبک مدرن و شیک!

  • توسط: admin


در دنیای امروز که زندگی آپارتمان‌نشینی رو به گسترش است، داشتن یک بالکن زیبا و کاربردی، لذتی دو چندان دارد. بالکن، آن گوشه کوچک و دنج از خانه، می‌تواند به پناهگاهی آرام و دلنشین تبدیل شود و برای استراحت کردن حال شما را خوب کند.

در این مقاله از مجله اکالا، با ما همراه باشید تا با ارائه چند ایده ساده به شما کمک کنیم فضای بالکن خانه‌تان را بسیار مدرن و شیک طراحی کنید.
  

چگونه بالکن خانه را شیک و مدرن کنیم؟

شما با کمی خلاقیت می‌توانید با توجه به فضایی که در اختیار دارید بالکن های شیک و مدرنی را طراحی کنید. در ادامه به بررسی چند مورد از این ایده ها خواهیم پرداخت؛ اما به خاطر داشته باشید که قبل از انتخاب سبک دکوراسیون بالکن تان بهتر است تمام عناصر را با هم هماهنگ کنید.

شما باید قبل از انتخاب هرگونه وسیله‌ای، اندازه بالکن خود را در نظر بگیرید و با توجه به میزان نورگیری بالکن خود گیاهان مناسبی انتخاب کنید. اگر در منطقه‌ای با آب و هوای سرد زندگی می‌کنید، باید از مبلمان و گیاهانی استفاده کنید که در برابر سرما مقاوم باشند.

۱- استفاده از انواع گیاهان و گل‌ها

امروزه تنوع بسیار زیادی در گیاهان آپارتمانی ایجاد شده. شما با هر نوع آب و هوا و شرایط نوری که داشته باشید می‌توانید گیاهانی متناسب با فضا انتخاب کنید.

اگر در بالکن شما میزان نور دریافتی کم است بهتر است از گیاهانی مانند سانسوریا، زاموفیلیا و اسپاتی فیلوم استفاده کنید. این گیاهان نسبتا مقاوم به نور کمی احتیاج دارند.اگر فضای کافی در اختیار دارید می‌توانید از گیاهان غول پیکر در بالکن استفاده کنید.

ایجاد یک دیوار سبز با استفاده از گیاهان رونده نیز یک ایده خلاقانه برای بالکن‌های کوچک است. شما می‌توانید از گل‌های رنگارنگ فصلی یا گیاهان همیشه سبز استفاده کنید این گیاهان به بالکن شما عمق و زیبایی می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: بهترین گل‌های آپارتمانی مقاوم و همیشه سبز کدامند؟

۲- بالکن را نورپردازی کنید

چراغ‌های دیواری و چراغ‌های آویز علاوه بر تامین نور، به عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز عمل می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به دکور بالکن از انواع این چراغ ها برای ایجاد نور مناسب و زیبایی محیط استفاده کنید.

یکی دیگر از وسایل روشنایی که زیبایی بالکن شما را دو چندان و فضا را رمانتیک تر می‌کند استفاده از ریسه‌های نوری است. این ریسه‌ها با باطری کار می‌کنند و در ابعاد مختلفی در بازار یافت می‌شوند. شما با این ریسه ها حتی در زمان هایی که قطعی برق وجود دارد می‌توانید بالکنی روشن داشته باشید.

۳- انتخاب مبلمان مناسب با فضای بالکن

استفاده از میز و صندلی یا مبلمان مناسب بالکن یکی از ملزومات بالکن های شیک و مدرن است که فضای نشستن و استراحت را برایتان ایجاد کند.

اگر فضای بالکن شما کوچک است، می‌توانید از میز و صندلی تاشو استفاده کنید تا در مواقع نیاز به راحتی جمع شوند.اگر فضای بالکن شما بزرگ است می‌توانید از مبلمان های مختلف در فضای بالکن استفاده کنید.

با توجه به وضعیت بالکن می‌توانید از انواع مبلمان حصیری یا پلاستیکی مدرن استفاده کنید تا در صورت بارش باران و تابش نور خورشید صدمه‌ای نبینند و به راحتی قابل جا به جایی باشند. شما با استفاده از کوسن‌ها و بالش‌های رنگی و طرح‌دار، می‌توانید به مبلمان بالکن خود روح ببخشید.

بیشتر بخوانید: تغییر دکوراسیون ارزان برای شیک کردن خانه

۴- انتخاب کفپوش مناسب

انتخاب کف‌پوش مناسب برای بالکن باید با توجه به ابعاد و نوع آب و هوای مکان زندگی‌تان باشد.

به طور مثال استفاده از کف‌پوش‌های کاشی و سرامیک برای بالکن‌هایی که در معرض رطوبت هستند، بهترین گزینه است.اگر میزان رطوبت محیط شما متعادل است می‌توانید از کفپوش های چوبی استفاده کنید این کفپوش ها به بالکن شما ظاهری طبیعی و گرم می‌بخشد.کفپوش چمن مصنوعی نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین نوع کفپوش ها در بالکن های مدرن است این نوع کف‌پوش مناسب برای بالکن‌هایی با نورگیر خوب است.

۵- انتخاب اکسسوری‌های مناسب با فضای بالکن

شما با انتخاب اکسسوری های مناسب با فضا می‌توانید جلوه و زیبایی بالکن را دو چندان کنید.

اگر فضای کافی در اختیار دارید می‌توانید از انواع آب‌نما استفاده کنید. صدای آب آب‌نما به شما آرامش می‌دهد و به بالکن شما طراوت می‌بخشد.می‌توانید روی میز یا اطراف مبلمانتان شمع گذارید، شمع‌ها به بالکن شما فضایی آرام و رمانتیک می‌بخشند.با توجه به فضا و سلیقه شخصیتان می‌توانید از انواع فرش، اکسسوری‌های حصیری و چوبی و تابلوهای مختلف نیز در فضای تراس استفاده کنید.شما می‌توانید از انواع بار و باربیکیو در گوشه ای از بالکن استفاده کنید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد و شما نیز بتوانید با رعایت این نکات و استفاده از خلاقیت خود، بالکن خانه را به فضایی زیبا و کاربردی تبدیل کنید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید