با کدو حلوایی چه ها بپزم؟ 13 دسر و غذای خارق‌العاده با کدو حلوایی

  • توسط: admin


کدو حلوایی، این میوه پاییزی به ظاهر ساده، پتانسیلی بسیار فراتر از یک دسر شیرین دارد. با کمی خلاقیت، می‌توانید کدو حلوایی را به ستاره اصلی هر وعده غذایی تبدیل کنید. از سوپ‌های گرم و دلچسب گرفته تا دسرهای رنگارنگ، کدو حلوایی می‌تواند طعم جدیدی به آشپزخانه شما ببخشد. در ادامه با مجله اکالا همراه باشید تا طرز تهیه انواع دسر و غذا با کدو حلوایی را برایتان شرح دهیم.

انواع غذا با کدو حلوایی

در ادامه شما را با انواع غذاهایی که می‌توانید با کدو حلوایی تهیه کنید آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- خورشت کدو حلوایی

خورشت کدو حلوایی یکی از خورشت‌های سنتی و قدیمی ایران است که به خاطر وجود کدو حلوایی بسیار مفید و مقوی است. نحوه درست کردن این خورشت در شهرهای مختلف متفاوت است.

مراحل تهیه خورشت کدو حلوایی

 مراحل تهیه خورشت کدو حلوایی به شرح زیر است:

برای تهیه این خورشت سنتی و لذیذ، ابتدا پیاز را خرد کنید. در قابلمه‌ای مناسب کمی روغن بریزید. پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید و پیاز رو تفت بدید و اجازه بدید کمی کاراملی و سرخ شود.سپس گوشت گوسفندی را به پیاز سرخ شده و تفت داده شده اضافه کنید.مجدد هم بزنید و اجازه دهید گوشت هم کمی تفت بخورد.سیر را نیز خرد یا رنده کنید. بعد از تفت دادن گوشت با پیاز، سیر را هم اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه روی لینک طرز تهیه خورشت کدو حلوایی کلیک کنید.  

۲- کدو حلوایی پلو

کدو حلوایی پلو غذای محبوب شمال کشور است. مواد اصلی به‌کار رفته در این غذا، کدو حلوایی است و زمانی که لابلای برنج گذاشته شود غذای بی‌نظیری خواهد شد. از نظر ارزش غذایی بسیار پر خاصیت است و می‌توان از آن به عنوان یکی از غذاهای سالم و پر انرژی نام برد. 

مراحل تهیه کدو حلوایی پلو

مراحل تهیه کدو حلوایی پلو به شرح زیر است:

ابتدا برای خرید از کدوهای گردن بلند و کاملا رسیده انتخاب کنید. بعد از خرید آن را شسته و پوست آن را با کارد تیزی جدا کنید. کدوها را به ابعاد کوچک برش بزنید و آنها را درون تابه‌ای با روغن تفت دهید. در صورتیکه مایل بودید کمی شکر بیفزایید.بعد از سرخ شدن آن را کنار بگذارید. پیاز بزرگی را انتخاب کنید و ریز خرد کنید و داخل روغن سرخ نموده و در همین حین سینه مرغی را که از قبل شسته بودید و به ابعاد کوچکتر خرد کرده بودید را به روغن اضافه کرده و درون تابه آن را تفت دهید تا نیم پز شوند.اکنون پیاز و مرغ سرخ شده را مخلوط و ادویه جات را اضافه کنید و درون روغن تفت دهید. در اینجا دارچین و پودر هل طعم بسیار خوبی به غذا می‌دهد. از زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری اضافه کنید تا مرغ‌تان خوشرنگ شود.

برای ادامه رسپی این غذای پاییزی پرطرفدار روی لینک طرز تهیه کدو حلوایی پلو کلیک کنید.

۳- سوپ کدو حلوایی

اگر می‌خواهید از سرما خوردگی در امان باشید، استفاده از سوپ کدو حلوایی را فراموش نکنید. در اینجا قصد داریم به طرز تهیه سوپ کدو حلوایی مجلسی با سریع‌ترین روش ممکن به همراه خلق طعمی خاص و خارق العاده بپردازیم تا ضمن بهره‌مندی از خواص بیشمار این میوه فوق‌العاده از خوردن آن لذت ببرید.

مراحل تهیه سوپ کدو حلوایی

مراحل تهیه سوپ کدو حلوایی به شرح زیر است:

در وهله اول به سراغ تکه کردن کدو حلوایی‌ها بروید. توجه داشته باشید که برای خُرد کردن کدوها نیاز به یک چاقوی تیز و دستِ قدرتمند دارید.تخمه‌های داخل کدو حلوایی و مواد داخل آن را کاملا جدا کرده و پوست روی کدو حلوایی را گرفته و به اندازه‌های کوچک خُرد کنید.سپس سیب‌ زمینی و پیاز را برش زده و با سبزیجات ترکیب کنید.حال با کمک گوشت‌کوب برقی یا گوشت‌کوب دستی یا حتی مخلوط‌کن همه مواد را با هم ترکیب کرده تا به شکل پوره و کاملاً یکدست تبدیل شوند.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و مقوی روی لینک طرز تهیه سوپ کدو حلوایی کلیک کنید.

۴- سوپ کدو حلوایی با شیر

سوپ کدو حلوایی با شیر یکی از سوپ‌های مقوی فصل پاییز و زمستان است که در تهیه آن از خامه و شیر استفاده می‌شود. 

مراحل تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر

مراحل تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر به شرح زیر است:

ابتدا در یک ظرف مناسب پوست کدو حلوایی، سیب زمینی و پیاز را جدا کرده و سپس درون کدو حلوایی را تمیز کنید و به اندازه‌های دلخواه برش دهید. سپس یک عدد پیاز و دو عدد سیب زمینی را خرد کنید.یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت قرار دهید و به میزان لازم روغن بریزید. پیاز را اضافه کنید و سپس بعد از تفت دادن پیاز به آن کدو حلوایی، سیب زمینی خرد شده و ادویه ( نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا) را اضافه و تفت دهید.یک قابلمه درب‌دار مناسب را روی حرارت قرار دهید و همه مواد (پیاز، سیب زمینی، کدو حلوایی) تفت داده شده را بریزید. 

برای ادامه رسپی این غذای پرخاصیت و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر کلیک کنید. 

۵- سوپ کدو حلوایی با عدس

سوپ کدو حلوایی با عدس سوپی سرشار از پروتئین و مقوی است که روش تهیه راحتی دارد.

مراحل تهیه سوپ کدو حلوایی با عدس

مراحل تهیه سوپ کدو حلوایی با عدس به شرح زیر است:

ابتدا در یک ظرف مناسب پوست کدو حلوایی را جدا کرده و سپس درون آن را تمیز کنید و به اندازه‌ی دلخواه برش بدهید.یک قابلمه درب‌دار مناسب را روی حرارت قرار دهید و به میزان لازم روغن و پیاز خرد شده را اضافه و در ادامه به آن ۱ قاشق غذاخوری آرد بپاشید و تفت دهید. سپس زردچوبه، زیره، دارچین و سیر به میزان لازم و ۱ پیمانه عدس شسته شده و به همراه ۲ لیوان آب به پیاز تفت داده شده اضافه و   درب قابلمه را قرار داده و اجازه دهید تا عدسی آماده شود.

برای ادامه رسپی این غذای فوری و مخصوص روی لینک طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با عدس کلیک کنید.

۶- آش کدو حلوایی مازندرانی

آش کدو حلوایی یک غذای سنتی و محبوب ایرانی است که برای تهیه آن از کدو حلوایی، گاهی مقداری لوبیا چیتی (یک نوع حبوبات)، پیاز، سیر، ادویه‌ها و آب یا مرغ (گوشت‌چرخ‌ کرده) هم استفاده می‌شود. روش تهیه آش کدو حلوایی می‌تواند در هر منطقه متفاوت باشد. 

مراحل تهیه آش کدو حلوایی مازندرانی

مراحل تهیه آش کدو حلوایی مازندرانی به شرح زیر است:

در مرحله اول کدو حلوایی را به برش‌های کوچک تبدیل کرده و داخل آب بجوشانید تا کاملا نرم شود. در قابلمه مناسب روغن را داغ کرده و پیاز را طلایی سرخ کنید. در ادامه پس از سرخ شدن پیاز، گوشت‌چرخ‌کرده را به آن اضافه کرده و پس از تغییر رنگ گوشت بگذارید تا کاملا بپزد.در گام بعدی رب گوجه را به مواد داخل قابلمه اضافه و به خوبی مخلوط کنید تا خوش‌رنگ شود.به میزان لازم آب به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و کدوحلوایی را نیز به آن اضافه و هم بزنید.

برای ادامه رسپی این غذای مقوی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه آش کدو حلوایی مازندرانی کلیک کنید.

انواع دسر با کدو حلوایی

در ادامه شما را با انواع دسرهایی که می‌توانید با کدو حلوایی تهیه کنید آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- رولت کدو حلوایی

رولت کدو حلوایی یکی از شیرینی‌های پرطرفدار است که خیلی راحت تهیه می‌شود، مواد زیادی احتیاج ندارد و ریسک خراب شدنش هم خیلی کم است. اگر مبتدی باشید به سادگی می‌توانید این رولت را به بهترین شکل و به راحتی در منزل تهیه کنید. 

مراحل تهیه رولت کدو حلوایی

مراحل تهیه رولت کدو حلوایی به شرح زیر است:

در ابتدا فر را با دمای ١٨٠درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.در ظرف مناسبی تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و وانیل را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید. سپس شکر را بریزید. با همزن برقی شروع کنید به همزدن و حدود یک دقیقه هم بزنید تا شکر و تخم‌مرغ کاملا مخلوط شوند.تخم‌مرغ حجیم شده و مخلوط حالتی کرم رنگ و کشدار به خود بگیرد.درمرحله بعدی پوره کدو حلوایی رو به مخلوط تخم‌مرغ و شکر اضافه کنید و مجدداً هم بزنید.

برای ادامه رسپی این دسر خوشمزه روی لینک طرز تهیه رولت کدو حلوایی کلیک کنید.

۲- چیزکیک کدو حلوایی

چیز کیک کدو حلوایی دسر خوش عطر و طعم پاییزی است. اگر از طرفداران کیک جادویی و خوشمزه‌ی کدو حلوایی هستید، توصیه می‌کنیم این چیزکیک را از دست ندهید. این کیک طعم فوق‌العاده‌ای دارد و علاوه بر آن می‌توانید از خواص کدو حلوایی هم بهره ببرید.

مراحل تهیه چیزکیک کدو حلوایی

مراحل تهیه چیزکیک کدو حلوایی به شرح زیر است:

برای تهیه چیزکیک کدو حلوایی باید ابتدا کراست یا پایه‌ی چیزکیک ا تهیه کنید. که دراین دستور از کیک کدو حلوایی به عنوان کراست استفاده شده است.تخم‌مرغ را در کاسه‌ای بشکنید. شکر را به تخم‌مرغ اضافه کنید.با همزن برقی شروع کنید به هم‌زدن تا مخلوط تخم‌مرغ و شکر حالتی کرمی و کشدار پیدا کند و حجمش دو برابر شود.سپس روغن مایع را اضافه کنید و بعد ماست را به مواد بیفزایید.در ظرف دیگری باید آرد را الک کنید. بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این دسر خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه چیزکیک کدو حلوایی کلیک کنید. 

۳- کیک کدو حلوایی

کیک بسیار خوشمزه‌ای که به شدت توصیه می‌کنیم حتما آن را تهیه کنید، کیک کدو حلوایی است. از این کیک در پاییز می‌توانید کنار عزیزانتان به همراه فنجانی چای و یا قهوه سرو کنید و لذت ببرید. به جرأت می‌توانیم بگوییم این کیک تبدیل  به پایه ثابت عصرانه‌های پاییزی‌تان خواهد شد.

مراحل تهیه کیک کدو حلوایی

مراحل تهیه کیک کدو حلوایی به شرح زیر است:

کدو حلوایی، را پوست بگیرید و هسته‌هایش را جدا کنید. کدو را به قطعات کوچک خرد کنید.بعد با مقداری آب داخل قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار بدهید. اجازه دهید کدوها کاملا بپزد و نرم شود. می‌توانید در قابلمه را ببندید تا روند پخت کدو زودتر صورت بگیرد.بعد کدوها را داخل میکسر بریزید یا با بلندر کاملا پوره کنید. در نهایت اجازه بدهید پوره سرد شود. یک پیمانه از پوره را برای پخت کیک نیاز دارید. آرد را به همراه بکینگ پودر، پودر دارچین، جوش شیرین و پودر زنجبیل و هل مخلوط و الک کنید تا کاملا یک‌دست و سبک شود و گلوله‌ای در آرد باقی نماند. این مخلوط را کنار بذارید. در کاسه‌ بزرگی یک پیمانه شکر بریزید. تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید و با همزن برقی شکر و تخم‌مرغ را مخلوط کنید. حدودا دو تا سه دقیقه هم بزنید تا مخلوط شکر و تخم‌مرغ حجیم و کرم‌رنگ شود. 

برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک کدو حلوایی بر روی لینک کلیک کنید.

۴- ترایفل کدو حلوایی

ترایفل کدو حلوایی یک دسر خوشمزه پاییزی است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارد. این دسر زیبا و شیک را می‌توانید به راحتی برای مهمانی‌ها، جشن و دورهم‌هایتان تهیه کنید و لذت ببرید.

مراحل تهیه ترایفل کدو حلوایی

مراحل تهیه ترایفل کدو حلوایی به شرح زیر است:

برای تهیه پوره کدو حلوایی ابتدا پوست کدو را بگیرید، هسته‌های آن را جدا کنید و کدو را به قطعات کوچک‌تر خرد کنید.با یک یا نصف پیمانه آب اجازه دهید کاملا بپزد و نرم شود. سپس آن را با بلندر یا غذاساز پوره کنید. نشاسته ذرت رو در قابلمه مناسبی بریزید. شکر را به آن اضافه کنید. سپس شیر را به آرامی به نشاسته و شکر اضافه کنید و همزمان با ویسک مخلوط کنید. هم زدن رو ادامه دهید تا زمانی که هیچ گلوله‌ای در شیر وجود نداشته باشد و نشاسته کاملا در شیر حل شود. وقتی از حل شدن کامل نشاسته اطمینان حاصل کردید، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. مرتب با ویسک یا قاشق چوبی هم بزنید.

برای ادامه رسپی این دسر ساده و فوری پاییزی روی لینک طرز تهیه ترایفل کدو حلوایی کلیک کنید. 

۵- کاکا کدو حلوایی گیلانی

کاکای گیلانی را می‌توان هم به شکل معمولی و فقط با آرد تهیه کرد و هم می‌توان با کدو حلوایی درست کرد. از آنجایی که در پاییز هستیم و فصل کدو حلوایی است، درست کردن این دسر پاییزی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مراحل تهیه کاکا کدو حلوایی

مراحل تهیه کاکا کدو حلوایی به شرح زیر است:

ابتدا کدو را پوست کنده و تمیز کنید.سپس داخل قابلمه ریخته و کمی آب به آن اضافه کرده و اجازه داده تا بپزد. در انتهای زمان پخت کمی شکر به کدو اضافه کنید.پس از پخت کامل کدو آن را پوره کرده. تخم‌مرغ را داخل ظرفی ریخته و خوب هم‌ بزنید.

برای ادامه رسپی این دسر محلی روی لینک طرز تهیه کاکا کدو حلوایی گیلانی کلیک کنید.

۶- پودینگ کدو حلوایی

پودینگ کدو حلوایی یک دسر پاییزی خوشمزه و آسان است که به راحتی می‌توان آن را در خانه تهیه و سرو کرد.

مراحل تهیه پودینگ کدو حلوایی

مراحل تهیه پودینگ کدو حلوایی به شرح زیر است:

شیر و تخم ‌مرغ را در یک‌ کاسه، خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید.داخل یک قابلمه کوچک، شکر و نشاسته را مخلوط کرده و ترکیب شیر و تخم‌ مرغ را کم‌کم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک‌ دست شود.مخلوط را روی شعله ملایم هم بزنید تا به جوش بیاید و حباب‌های بزرگ روی آن تشکیل شود.بعد از اینکه به این مرحله رسید تا دو دقیقه دیگر روی شعله ملایم هم بزنید تا کمی غلیظ شود و سپس از روی شعله بردارید.

برای ادامه رسپی این دسر ساده پاییزی روی لینک طرز تهیه پودینگ کدو حلوایی کلیک کنید.

۷- مافین کدو حلوایی پنیری

مافین شبیه به کاپ کیک است اما بافتی بین نان و کیک دارد و شیرینی کمتری نسبت کاپ کیک و کیک دارد. این مافین مقوی با کرم پنیری‌ پر شده است و در مرکز آن کرم پنیری وجود دارد، که به خوشمزه‌تر شدن مافین کمک می‌کند.

مراحل تهیه مافین کدو حلوایی پنیری

مراحل تهیه مافین کدو حلوایی پنیری به شرح زیر است:

 برای تهیه مافین کدوحلوایی ابتدا پوره کدو حلوایی را تهیه کنید و بعد پوره آماده شده  کدو حلوایی را داخل ظرف مناسبی بریزید. سپس ادویه‌ها شامل دارچین، زنجبیل و میخک را به پوره اضافه کنید. دو عدد تخم مرغ را یه پوره اضافه کنید. با همزن دستی شروع کنید به همزدن و پوره و ادویه و تخم مرغ ها را با هم مخلوط کنید. حدود یک دقیقه هم بزنید. بعد از مخلوط کردن کامل این مواد، ماست رو اضافه کنید و بعد نضف پیمانه روغن مایع را بریزید.

برای ادامه رسپی این دسر پرطرفدار و خوشمزه پاییزی روی لینک طرز تهیه مافین کدو حلوایی پنیری کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینطرز تهیه انواع دسر و غذاهای خوشمزه با کدو حلوایی را برایتان شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما تهیه این غذاها و دسرها را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید