با انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی، دکوراسیون خانه خود را به یک آثار هنری تبدیل کنید!

  • توسط: admin


انتخاب رنگ پارکت برای سالن و پذیرایی، یکی از تصمیمات مهم در دکوراسیون داخلی است که به سلیقه شخصی شما و همچنین عوامل مختلفی مانند اندازه فضا و سبک دکوراسیون بستگی دارد. در این مقاله از مجله اکالا پرطرف‌دارترین و بهترین رنگ‌ پارکت برای پذیرایی را بررسی خواهیم کرد.

بهترین رنگ‌های محبوب برای پارکت پذیرایی کدام رنگ‌ها هستند؟

طیف‌های مختلف رنگ قهوه‌ای جز محبوب‌ترین رنگ‌های پارکت برای پذیرایی و سالن است. قهوه‌ای از روشن تا تیره، رنگ‌های بسیار زیادی دارد.

رنگ قهوه‌ای به فضا گرمی و صمیمیت می‌بخشد. پارکت‌های با رنگ‌های طبیعی چوب یا همان رنگ قهوه‌ای با انواع سبک‌های دکوراسیون به خوبی هماهنگ می‌شود.

بیشتر بخوانید: نحوه ست کردن پارکت و لمینت با مبلمان منزل

رنگ خاکستری جز یکی از رنگ‌های مدرن و خنثی است که در دکوراسیون‌های امروزی طرف‌داران زیادی پیدا کرده است. این رنگ به فضا حس آرامش و مینیمال می‌دهد و با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها قابل ترکیب است.

پارکت‌های با رنگ سفید برای فضاهای کوچک انتخاب مناسبی هستند. این رنگ‌ها فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند و برای فضاهای کوچک و کم نور بسیار مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: روش‌های خلاقانه برای تزیین دیوار و تازه کردن فضای خانه

با توجه به چه نکاتی باید رنگ پارکت را انتخاب کنیم؟

مقاوم و محکم بودن پارکت یکی از مهم‌ترین مواردی است که با توجه به سایر وسایل دکوراسیون و سبک زندگی‌تان باید به آن توجه کنید، زیرا پارکت جز یکی از کالاهای بادوام و محکمی است که معمولاً در بلند مدت از آن استفاده می‌شود. اگر در پذیرایی رفت‌وآمد زیادی دارید، بهتر است پارکت‌هایی را انتخاب کنید که مقاومت بیشتری در برابر سایش داشته باشند.

با توجه به میزان فضایی که در اختیار دارید باید رنگ پارکت را انتخاب کنید. به طور مثال برای فضاهای کوچک، رنگ‌های روشن‌تر و برای فضاهای بزرگ، رنگ‌های تیره یا طرح‌های شلوغ‌تر مناسب‌ترند.

در فضاهای کم نور، رنگ‌های روشن‌تر و در فضاهای پر نور، رنگ‌های تیره یا خنثی بهتر هستند. پارکت باید با رنگ دیوارها، سقف، مبلمان و سایر عناصر دکوراتیو هماهنگ باشد.

بیشتر بخوانید: ایده‌های جذاب دکور خانه با مبل سبز

دکوراسیون‌های مختلف با چه رنگ پارکت هماهنگی دارند؟

برای خانه‌های با فضای کوچک، آپارتمانی با دکوراسیون مدرن، پارکت‌های خاکستری، سفید یا رنگ‌های روشن‌تر با طرح‌های ساده و مینیمال مناسب‌ترند.

پارکت‌های تیره رنگ مانند بلوط، ماهون یا گردو انتخاب مناسبی برای دکوراسیون کلاسیک هستند. پارکت‌های چوبی با طرح‌های طبیعی و رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای روشن یا کرم بهترین انتخاب برای دکوراسیون روستیک هستند.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله از مجله سبک زندگی آدرینبرایتان مفید واقع شده باشد. انتخاب رنگ پارکت نیز مانند انتخاب سایر ملزومات یک خانه تصمیمی شخصی است و به سلیقه و ترجیحات شما و خانواده‌تان بستگی دارد. شما می‌توانید بهترین انتخاب را با مشورت با یک طراح داخلی و در نظر گرفتن عوامل ذکر شده و برای فضای خود داشته باشید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید