این عنوان رو درکش کن و به صورت جذاب بازنویسیش کن هشدار هواشناسی برای ۱۶ استان کشور/ سامانه بارشی جدید باران و برف در راه است

  • توسط: admin


به گزارش آدرینبه نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی ‌و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق شمال فارس، ارتفاعات زاگرس، شمال و شرق یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی،‌ ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان وزش باد و رگبار پراکنده روی می‌دهد. در ارتفاعات و مناطق سردسیر رشته‌کوه البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

فردا دوشنبه در ارتفاعات کرمان، جنوب فارس و شمال هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود. روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود که باعث افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و ‌پرجمعیت می‌شود. بعدازظهر پنجشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب کشور بارش‌ها در خوزستان و جنوب ایلام آغاز می‌شود. 

امروز در نوار شرقی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، دوشنبه در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. طی 2 روز آینده خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات وزش باد و در بعدازظهر افزایش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت به‌ترتیب 18 و 8 درجه بالای صفر است.

 

هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: دوشنبه 1403/08/07

نوع مخاطره: رگبار باران، در نواحی گرمسیر رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد گردوخاک، کاهش محسوس دما، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و مه

 

منطقه اثر:

یکشنبه 1403/08/06: اردبیل، گلستان، ارتفاعات در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، سمنان، تهران و البرز، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، نیمه شمالی کرمان، شمال فارس، غرب و جنوب یزد، جنوب اصفهان و ارتفاعات و دامنه در هرمزگان.

دوشنبه 1403/08/07: شمال و شرق خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه در استان‌های هرمزگان و کرمان.

اثر مخاطره: اختلال در مسافرت‌های جاده‌ای، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، در نواحی گرمسیر احتمال صاعقه، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها به‌سبب بارش برف، احتمال ریزش سنگ، احتمال رانش کوه، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ و سازه‌های موقت.

توصیه: احتیاط در مسافرت‌های جاده‌ای به‌ویژه در نواحی کوهستانی، عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی.

 

هشدار افزایش گرادیان فشاری

زمان پایان: دوشنبه 1403/08/07

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در نواحی مستعد همراه با گردوخاک و احتمال طوفان گردوخاک

 

منطقه اثر:

یکشنبه 1403/08/06: نوار شرقی استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، شرق و جنوب سمنان، البرز و تهران.

دوشنبه 1403/08/07: نوار شرقی خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان، شرق و جنوب سمنان و خوزستان.

اثر مخاطره: در نواحی مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال آسیب به صنعت برق‌رسانی، احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات.

توصیه: پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم انجام پروازهای سبک شامل گلایدر، بالگرد، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال، اطمینان از سالم بودن پوشش پلاستیکی در گلخانه‌ها و استحکام سازه‌ها سالن‌های پرورشی و احتیاط در محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع.

 

هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: یکشنبه 1403/08/06

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، بارش برف در نواحی سردسیر و ارتفاعات، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید موقتی

 

منطقه اثر:

یکشنبه 1403/08/06: گیلان، مازندران، نوار شرقی اردبیل و دامنه و ارتفاعات گلستان.

اثر مخاطره: اختلال در ناوگان حمل‌ونقل عمومی، احتمال انسداد راه‌های روستایی در نواحی کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه در گردنه‌های کوهستانی به‌سبب بارش برف، سقوط سنگ از ارتفاعات، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه، پدیده مه، کاهش دید افقی، جاری شدن روان‌آب، احتمال رانش کوه، وزش باد شدید موقتی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، مجهز بودن خودروها به سوخت کافی و وسایل گرمایشی به‌ویژه در نواحی سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، خودداری از فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعت‌گردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید