این ترشی آلبالو در 3 روز آماده می‌شود

  • توسط: admin


ترشی آلبالو یکی از خوشمزه‌ترین انواع ترشی خانگی است که به خاطر ظاهر جذابی که دارد، می‌توانید از آن به عنوان دورچین غذا نیز استفاده کنید. برای درست کردن ترشی آلبالوی خانگی سریع حتما نباید زمان زیادی صرف کنید و می‌توانید در عرض ۳ روز ترشی خوشمزه‌تان را آماده کنید. در این مقاله از آدرینبلاگ می‌توانید با سریع‌ترین روش طرز تهیه ترشی آلبالوی خانگی سریع آماده شوید.

طرز تهیه ترشی آلبالوی خانگی سریع بدون نیاز به جوشاندن

آماده کردن این ترشی خانگی حدود ۳ روز می‌کشد و طعم بسیار لذیذی دارد.

مواد لازم برای تهیه ترشی آلبالو خانگی سریع

مواد لازم برای تهیه ترشی آلبالو خانگی سریع به شرح زیر است:

آلبالو۱ کیلوگرمسرکه۴ لیوان فرانسوی دسته‌دارنمکبه مقدار لازمنبات۲ تا ۳ تکه

مراحل تهیه ترشی آلبالوی سریع

در ادامه این بخش می‌توانید با سریع‌ترین روش درست کردن ترشی آلبالوی خانگی آشنا شوید و پس از ۳ روز این ترشی خوشمزه را مصرف کنید.

مرحله اول: آلبالوها را بشویید

برای شروع باید آلبالوها را بشویید و چند دور آبکشی کنید. سپس آن‌ها را آبکش کنید تا آب اضافه‌شان خارج شود. در ادامه آلبالوها را روی یک پارچه تمیز پهن کنید تا به طور کامل خشک شوند.

مرحله دوم: آلبالوها را در شیشه بریزید

بعد از این که آلبالوها کاملا خشک شدند، آن‌ها را در یک شیشه تمیز و خشک بریزید، ولی شیشه را به طور کامل پر نکنید تا فضای کافی برای قرار دادن نبات‌ها روی شیشه باقی بماند.

مرحله سوم: مواد ترشی را ترکیب کنید

در این مرحله باید نبات‌ها را روی آلبالوها قرار دهید و بعد مقداری نمک نیز روی مواد بریزید. در انتها می‌توانید سرکه را اضافه کنید. مقدار سرکه باید به اندازه‌ای باشد که ظرف ترشی به طور کامل پر شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی مشهدی

مرحله چهارم: صبر کنید تا ترشی شما آماده شود

در آخرین مرحله باید درب شیشه را محکم ببندید و بعد شیشه را تکان دهید تا مواد با هم ترکیب شوند. در ادامه شیشه ترشی را در یخچال بگذارید و بعد از ۳ روز درب شیشه را باز و ترشی را همراه با هر غذایی که دوست دارید مصرف کنید.

طرز تهیه ترشی آلبالوی سریع با جوشاندن

در این روش باید ترشی آلبالو را به روشی که گفته شد آماده کنید. سپس مواد ترشی را در شیشه بریزید و درب شیشه را محکم ببندید. یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند.

در ادامه شیشه ترشی آلبالو را داخل آب جوش قرار دهید و حدود ۵ تا ۸ دقیقه صبر کنید. سپس شعله گاز را خاموش کنید و شیشه ترشی را از داخل قابلمه بردارید. اجازه دهید ترشی خنک شود، سپس آن را در یخچال قرار دهید. بعد از یک روز می‌توانید این ترشی خوشمزه را مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی لیته خانگی

طرز تهیه ترشی آلبالوی سریع در آفتاب

راهکار بعدی برای تهیه ترشی آلبالوی سریع در ۳ روز قرار دادن شیشه ترشی در مقابل نور آفتاب است. در این روش باید ترشی آلبالو را به روشی که پیش‌تر ذکر شد، آماده کنید.

سپس شیشه ترشی را به مدت یک روز در مقابل نور آفتاب قرار دهید. گرمای آفتاب موجب می‌شود تا ترشی شما سریع‌تر آماده شود. در انتها شیشه ترشی را در یخچال قرار دهید. بعد از ۲ تا ۳ روز می‌توانید این ترشی را مصرف کنید.

نکات و فوت و فن‌های تهیه ترشی آلبالو

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه ترشی آلبالو اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه ترشی آلبالو بهتر است از آلبالوهای با هسته استفاده کنید تا میوه شکل خود را از دست ندهد.مقدار شیرینی این ترشی سلیقه‌ای است و در صورت تمایل می‌توانید این ترشی را بدون نبات نیز آماده کنید.برای شیرین کردن ترشی آلبالوی سریع می‌توانید به جای نبات، از مقداری شکر نیز استفاده کنید. در صورتی که برای مزه دار کردن این ترشی از شکر استفاده می‌کنید، حتما آن را به طور کامل در سرکه حل کنید و بعد در ترشی بریزید.برای تهیه ترشی آلبالوی سریع می‌توانید از مقداری رب انار یا تمر هندی نیز استفاده کنید.برای طعم دار کردن این ترشی می‌توانید مقداری گلپر به آن اضافه کنید.اگر دوست ندارید طعم ترشی آلبالوی شما خیلی ترش شود، می‌توانید از ترکیب آب جوشیده و سرکه برای تهیه این ترشی استفاده کنید.برای درست کردن ترشی آلبالو می‌توانید از سرکه سفید یا قرمز استفاده کنید.در برخی رسپی‌ها برای تهیه این ترشی از مقداری برگ نعنا و تخم گشنیز استفاده می‌شود.در صورتی که برای تهیه این ترشی از شیشه مرطوب یا مواد اولیه مرطوب استفاده کنید، ممکن است ترشی شما کپک بزند و خراب شود.به خاطر داشته باشید که برای درست کردن این ترشی باید سطح سرکه یک بند انگشت بالاتر از مواد ترشی باشد.بهتر است بعد از آماده شدن ترشی آن را در یخچال قرار دهید.ماندگاری این ترشی بسیار زیاد است و می‌توانید تا ۲ سال از آن در یخچال نگهداری کنید.در صورتی که درب ترشی باز بماند و در برابر نور آفتاب قرار بگیرد، این ترشی خراب می‌شود.در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه این ترشی از مقداری سیر یا سبزی معطر تازه یا خشک استفاده کنید.اضافه کردن تخم گشنیز به این ترشی طعم فوق العاده‌ای می‌بخشد.در صورت تمایل می‌توانید مقداری فلفل سبز را خرد کنید و به این ترشی اضافه کنید.

در این مقاله از مجله آشپزی آدرینبه ۳ روش درست کردن ترشی آلبالوی سریع اشاره شد. اگر تجربه درست کردن این ترشی را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی در میان بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید