اسرائیل با تکنولوژی برتر، موشک جدید خود را معرفی کرد!

  • توسط: admin


به گزارش تجارت نیوز،

صنایع هوافضای اسرائیل از موشک هدایت شونده کوتاه برد و سبک وزن جدیدی رونمایی کرده است که از فناوری نوین هدایت چشمی به جای استفاده از سنسور هدف‌یاب سنتی (هومینگ) استفاده می‌کند.

این موشک «تیزر-Teaser» نام دارد و از یک دوربین (چشمی) خارجی موسوم به «فرمان خودکار به خط دید – Automatic Command-to-Line-Of-Sight (ACLOS)» برای هدایت موشک به سمت هدف استفاده می‌کند.

در بروشور صنایع هوافضای اسرائیل توضیح داده شده است که «دوربین چشمی تیزر» دارای ویژگی‌ داخلی دید در شب و روز است و علاوه بر آن می‌تواند از منابع ویدیویی خارجی نیز استفاده کند، بنابراین این سیستم می‌تواند بر اساس نیازهای خاص کاربر خود که مستلزم هرگونه تغییر یا سازگاری با موشک است، پیکربندی شود.

عدم اتکا به سیستم جهانی ناوبری ماهواره‌ای (GNSS) در هدایت این موشک، آن را در برابر پارازیت و جعل موقعیت هدف مصون می‌سازد.

گفته می‌شود این موشک ۷۰ سانتی‌متری حد وسطی است بین موشک‌های غیر هدایت‌شونده سنتی که برد محدود و حفاظت کمتری در برابر پارازیت دارند و موشک‌های هدایت‌شونده فعلی که سنگین‌تر و پرهزینه‌ترند و نیاز به آموزش دارند.

وزن این سلاح کمتر از ۲.۲۶ کیلوگرم است و می‌تواند اهدافی را تا فاصله ۲۵۰۰ متری هدف قرار دهد و هم اینکه در حین پرتاب و هم در حین پرواز ردپای اندکی در عملیات نظامی از خود بر جا می‌گذارد.

برای کار کردن با این موشک به کمتر از سه روز تمرین نیاز است و سرعت آن ۲۰۰ متر در ثانیه است.

این سلاح دارای یک کلاهک چند منظوره برای حمله به اهداف متحرک مانند پیاده‌ نظام، خودروهای زرهی سبک و وسایل نقلیه هوایی در ارتفاع پایین است.

 

منبع :

یورونیوز

به اشتراک گذاری

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید