استایل زمستانی که زنان و مردان را متحیر می کند | معرفی استایل رترو

  • توسط: admin


 

به گزارش آدرین به نقل از راهنماتو- به نظر می‌ رسد که اخیراً کلمه “رترو” به طور فراوان به گوشتان خورده است. این افزایش توجه به سبک رترو در موارد مختلف از جمله مد و فشن، دکوراسیون خانه و گرافیک نشان از جا افتادن این سبک در فرهنگ معاصر دارد. رترو یک سبک منحصر به فرد است که در هر زمینه‌ ای از زندگی می‌ تواند جذابیت خاص خود را ایجاد کند. به نظر می‌ رسد که این استایل، به دلیل کمتر دیده شدن در مقایسه با سایر استایل‌ ها، توانسته است توجه بیشتری جلب کند. در ادامه، راهنمای جامعی درباره استایل رترو را با شما به اشتراک می‌ گذاریم.

استایل رترو دقیقا یعنی چی؟

به گزارش راهنماتو- وقتی که ما از استایل‌های دهه‌های گذشته الهام بگیریم و مشخصه‌ی ترند شده در یک دوره خاص زمانی را انتخاب کنیم به استایل رترو رو آورده‌ایم. این نوع استایل از آن جهت خاص است که حسی نوستالژی در ما و دیگران ایجاد می‌کند، در حالی که کاملا مدرن است. در واقع استایل رترو خط ارتباطی بین استایل‌های کلاسیک و مدرن ایجاد می‌کند و منجر به خلق استایلی نو می‌شود. به همین خاطر استایل رترو می‌تواند به شدت متنوع و با هر سلیقه منطبق باشد.

1

چرا استایل رترو تا این حد ما را جذاب می‌کند؟

استایل رترو جذابیت‌های موجود در دوره‌های گذشته را به روزرسانی می‌کند و وقتی ما این نوع استایل را انتخاب می‌کند، توسط خودمان برای دیگران یادآور خاطرات و زیبایی‌های دورانی هستیم که ممکن است خودمان نبوده باشیم ولی از دیگران شنیده باشیم. این احساس باعث می‌شود که از دید دیگران جذاب به نظر برسیم و همه را انگشت به دهان بگذاریم. در ادامه راه‌ها برای رسیدن به یک استایل رترویی را بررسی خواهیم کرد.

1

مد و فشن دوره‌های قبل را مرور کنید!

یکی از بهترین راه‌ها برای ورود به استایل رترو، مرور استایل‌ها در دوره‌های مختلف است. با این کار ما می‌توانیم از استایل‌های دوره‌های قبل الهام بگیریم و لباس‌هایی که داریم یا قرار است تهیه کنیم را بر اساس آن‌ها با یکدیگر هماهنگ کنیم. در این میان اصلا لازم نیست که از صفر تا صد یک دست لباس رترویی را بخریم یا به خیاط سفارش دهیم تا برایمان بدوزد. به‌عنوان مثال پوشیدن یک پیراهن مردانه و سپس پوشیدن یک جلیقه یا ژیله با پترن‌هایی مثل لوزی یا راه راه می‌تواند ما را به استایل رترو نزدیک کند. اگر هوا بیش از حد سرد باشد می‌توانیم کت و بر روی آن اورکت بپوشیم و به این شکل جنجال به پا کنیم.

1

از کلاه‌ برت و ساسبند استفاده کنید!

چه چیزی بهتر از کلاه پوشیدن در فصل سرما است؟ گاهی پناه آوردن به یک مشخصه خاص از یک دوره زمانی فشن ترند شده، می‌تواند ما را به استایل رترو نزدیک کند؛ این یعنی ما می‌توانیم از کلاه برت به عنوان نشانه‌ای از استایل رترو استفاده کنیم. نه تنها کلاه برت، بلکه یک کیف به سبک قدیمی، یک اکسسوری یا هر چیز دیگر می‌تواند زیبایی سبک رترو را به استایل ما بیاورد. استفاده از ساسبند نیز نه تنها کاربردی است، بلکه حسی از گذشته را به استایل ما هدیه می‌کند که بی‌نظیر است.

1

از لباس‌های دهه 50 و 60 میلادی استفاده کنید!

انتخاب یک لباس گرم از اصلی‌ترین کارهایی است که باید در فصل زمستان انجام دهیم آن هم به سبک رترو. نظرتان درباره پوشیدن کاردیگان‌هایی که مادربزرگ‌هایمان می‌پوشیدند چیست؟ منظور از کاردیگان همان ژاکت‌های کش باف پشمی است که گاهی می‌توانیم خودمان ببافیم. بعلاوه، این نوع از لباس یکی از لباس‌های ترند شده در دهه 50 و 60 میلادی است که نباید از آن غافل شد.

1

خانم‌ها دامن بپوشند!

مدت‌ها است که پوشیدن دامن را فراموش کرده‌ایم و به هنگام بیرون رفتن اولین انتخابمان پوشیدن شلوار است. اما، پوشیدن دامن‌های کلوش یا نیم کلوش بلند (یا هر مدل دامن بلند دیگری) می‌تواند جذابیت خاصی به استایل زمستانی ما بدهد. اگر نگران سرما هستیم بهتر است جنس پارچه دامنمان را گرم انتخاب کنیم و زیر دامن جوراب شلواری‌های کلفت بپوشیم. جوراب شلواری‌های سبک رترو که از گذشته الهام گرفته‌اند می‌توانند خال‌خالی، راه راه یا چهارخانه باشند. شاید باور نکنید، اما این نوع لباس شما را بیشتر از شلوار، گرم خواهد کرد.

1

رنگ‌های رترویی را به کار ببرید!

چه چیزی حیرت انگیزتر از رنگ‌های گرم در فصل زمستان؟ البته به راحتی نمی‌توان طیف رنگی خاصی را برای سبک رترو در نظر گرفت چرا که این سبک شامل هر دوره زمانی می‌شود. اما، بهترین بازه زمانی برای انتخاب رنگ در استایل رترو 1920 تا 1980 است. در این دوره ما هر چه بیشتر به سمت رنگ‌های گرم و کمتر روشن رفته‌ایم؛ این یعنی تا می‌توانید باید از رنگ‌هایی مثل نارنجی، زرد تیره، کرم چرک و غیره استفاده کنیم.

1

 

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید