استارلینک هم «ایکس» را در برزیل مسدود کرد – جدیدترین اقدام تنگاتنگ اینترنتی!

  • توسط: admin


استارلینک دیروز اعلام کرد که از دستورات دادگاه در برزیل تبعیت نکرده و X را فیلتر نخواهد کرد. اما ظرف یک روز، باید نظر خود را تغییر می داد.

به گزارش فارس، به نقل از رویترز، پس از اینکه ماسک در ارائه نماینده ای برای رسیدگی به تخلفات X در برزیل که منجر به فیلتر شدن شبکه اجتماعی شد، استارلینک، دیگر شرکت ماسک که خدمات اینترنتی در برزیل ارائه می دهد، از اجرای این تصمیم خودداری کرد. . پیش از این، قاضی برزیلی موراس دستور مسدود کردن دارایی‌های موجود در حساب‌های بانکی استارلینک را صادر کرد تا از موجودی آن‌ها برای پرداخت جرایم شرکت X استفاده نشود.

دیروز X بیانیه ای را از طریق حساب کاربری X خود منتشر کرد و اعلام کرد: صرف نظر از رویه غیرقانونی کار با Starlink و مسدود کردن دارایی های آن، ما از دستور صادر شده مبنی بر مسدود کردن دسترسی به X در برزیل تبعیت خواهیم کرد. این شرکت بیش از 200 هزار مشترک در برزیل دارد.

جنجال پیرامون X در برزیل ناشی از دستور قاضی موراس در اوایل سال جاری است که پلتفرم را ملزم به مسدود کردن حساب‌های مرتبط با تحقیقات در مورد انتشار اخبار تحریف‌شده و پیام‌های نفرت‌انگیز می‌کرد. ماسک این دستور را به عنوان یک عمل سانسور محکوم کرد. او با بستن دفاتر X در برزیل در اواسط آگوست به این درخواست پاسخ داد، اما X تا زمانی که موراس دستور فیلتر کردن آن را صادر کرد، در این کشور در دسترس بود.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید