از نزدیک با اکستریم VX آشنا شوید: مواصفات و قیمت آن به تفصیل
برگ برنده جدید بازار خودرو ایران، اینبار با ماشینهای ژاپنی و آلمانی مقایسه میشود. مدیران خودرو با عرضه جدیدترین محصولش، سر و صدای زیادی در بازار خودرو ایران به پا کرده است. اکستریم VX ؛ تنها خودرو قابل قیاس با مرسدس و تویوتا در ایران است. خودرویی غول پیکر با بدنه ای مقاوم برای لذت تجربه آفرود در دل طبیعت. آپشنهای بینظیر و به روز اکستریم VX سبب شده که با ماشینهای روز مرسدس مقایسه شود. بدنه غول پیکر و مانور حرفه ای این خودرو دست کمی از تویوتا لندکروز ندارد. با ما همراه باشید تا با بررسی مشخصات و قیمت اکستریم VX بگوییم چرا این ماشین ارزش خرید دارد.
شرایط فروش اکستریم VX
برای خرید اکستریم VX باید مبلغ 3,974,000,000 میلیون تومان را در صورت تحویل فوری این خودرو همان ابتدای خرید پرداخت نمایید.
مشخصات اکستریم VX
شاید باورتان نشود، اما اکستریم VX حتی از غول پیکرترین خودرو شاسی بلند (تویوتا لندکروز)، دو سانتیمتر هم بلندتر است. شاید این ابعاد کمی عجیب جلوه کند، اما چین به همین منوال؛ ابتدا تقلید و سپس پیشی گرفتن از ابر خودروهای جهان در حال پیشرفت است و حالا هم که نوبت به اکستریم VX رسیده است. طول، عرض و ارتفاع این محصول به ترتیب 4970، 1940 و 1792 میلیمتر میباشد. با توجه به ابن ابعاد، انتظار یک سواری درون شهری کوچک از اکستریم VX را نداشته باشید. اما این خودرو بینظیرترین خودرویی خواهد بود که در مسافرتهای طولانی خود میتوانید از آن استفاده کنید.
موتور اکستریم VX
موتور این خودرو از نوع 2.0 GTDI میباشد. این نوع موتور یکی از کاربردیترین موتور خودروهاست که در اکستریم VX هم قرار گرفته است. از دلایلی که موتور این خودرو را در لیست یکی از بهترین موتورهای جهان قرار داده است باید به موارد زیر اشاره داشت:
قدرت بیشینه 261 اسب بخار
خروجی حداکثری 400 نیوتن متر
قدرت و بازدهی زیاد
صدای کم
کیفیت بالا
وزن حداقلی و محیط زیست دوست بودن
تمامی موارد ذکر شده به کاهش سوخت اتومبیل شما کمک خواهد کرد.
سیستم انتقال قدرت اکستریم VX
سیستم انتقال قدرت این خودرو از نوع AWD میباشد. اگر بخواهیم راحتتر صحبت کنیم باید بگوییم این یک اتومبیل تمام چرخ متحرک است. در این نوع خودروها، موتور خودرو نیرو را برای حرکت هر چهار چرخ ارسال میکند. یکی از ویژگیهای سیستم انتقال از نوع AWD، حفظ تعادل خودرو به ویژه در مسیرهای یخ زده و لغزنده میباشد. البته سیستم AWD؛ خود دارای مدلهای مختلفی میباشد که اکستریم VX از نوع الکتروهیدرولیک BorgWarner بهره برده است. از مهمترین ویژگیهای این سامانه میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
جدیدترین نسل ششمی با وزن کمتر
تعویض برق در 120 میلی ثانیه
نمایش جریان انرژی
تعویض انرژی در کمترین زمان ممکن
7 حالت رانندگی
قابلیت رانندگی در همه مسیرها
سیستم تعلیق و رادار های اکستریم VX
سیستم تعلیق این خودرو از نوع مولتی لینک است. سبک بودن این سیستم به علت استفاده از آلیاژ آلومینیوم میباشد. همچنین استفاده از بوشهای هیدرولیک که از نسل سوم بلبرینگها بهره میبرند؛ سبب کاهش مصرف انرژی و کنترل لرزشهای خودرو میشود. اگر بخواهیم به صورت خلاصه سیستم تعلیق اکستریم VX را معرفی کنیم، میگوییم:
هندلینگ قوی و نرم
بدون صدا و ارتعاش
مستحکم
یکی از فناوریهای پرکاربرد در خودروهای حال حاضر، رادارها هستند. خودرو اکستریم وی ایکس دارای 26 رادار کاربردی است. مهمترین رادارهای این اتومبیل به صورت زیر میباشد:
RCW یا هشدار برخورد از عقب
DOA یا هشدار باز شدن درب
DOW یا هشدار باز شدن درب
FCTA یا هشدار ترافیک از جلو
و غیره..
فضای داخلی اکستریم VX
اولین موردی که توجه یک فرد را در خرید یک خودرو جلب میکند، ظاهر و فضای داخلی خودرو است. اگر خودرویی که خریداری میکنید از لحاظ فنی یک خودرو مناسب باشد ولی فضای داخلی و آپشنهای ضعیفی داشته باشد، معمولا در خرید آن تردید میکنید. فضای داخلی اکستریم VX به دلیل صندلیهای راحت و آپشنهای متعدد و کاربردی، در اولین نگاه، خریداران را به خود جذب میکند. نگاهی به فضای داخلی اکستریم VX داشته باشیم:
کنسول مرکزی
اتاقک فرمان، از اولین مشخصههای مهم در انتخاب یک خودرو است. در طراحی اتاق فرمان باید از چنان ترکیبی استفاده شده باشد که در کنار زیبایی، تمامی ویژگیهای مهم خودرو را در دسترس راننده قرار دهد. فضای داشبورد و کنسول اکستریم VX با طراحی ایده آل، ترکیب رنگها و استفاده از آپشنهای ضروری؛ فضای داخلی این خودرو را به نحو احسن اجرا کرده است.
صندلی ها
فضای بزرگ اکستریم VX از جمله مواردی است که این ماشین غول پیکر شاسی بلند را به یک اتومبیل مناسب برای خانواده تبدیل کرده است. وجود سه ردیف صندلی با ویژگیهای زیر نشانگر نشیمن راحت این خودرو میباشد:
تهویه صندلی سرنشین
ماساژور صندلیهای جلو
صندلیهای چرمی
تکیهگاه ساق پا صندلی سرنشین
تنظیم برقی 6 جهتی برای صندلیهای (عمودی، افقی و پشتی)
تنظیم برقی صندلیهای ردیف 3
فرمان و ایمنی
خودرو اکستریم VX به دلیل اپشنهای زیادی که دارد، به تعداد دکمه، شاسی و ولومهای کنترلگر آن هم افزوده شده است. طراح این خودرو دکمههای ضروری را بر روی فرمان قرار داده تا به راحتی در دسترس راننده باشند. آپشنهایی که بر روی فرمان قرار گرفته است به صورت زیر میباشد:
گرمکن
دکمههای لمسی چند منظوره
صفحه لمسی یکپارچه با نور پس زمینه هوشمند
از نظر ایمنی، این خودرو یک اتومبیل پنج ستاره تلقی میشود. بدنه این خودرو دارای استحکام کششی 1500 MPa-ستون B، با ورق فولادی گالوانیزه 45% دو طرفه و متشکل از 85% فولاد با مقاومت بالاست. یکی از بحثهای دیگر که در خصوص ایمنی پیش میآید، ایربگ است. 10 ایربگ استاندارد در سراسر فضای داخلی اکستریم VX قرار گرفته که به صورت ذیل میباشد:
ایربگ راننده / سرنشین
ایربگ جانبی راننده
ایربگ سرنشین جلو و ردیف دوم
چرا باید اکستریم VX را بخریم؟
تا اینجا تمام ویژگیهای اکستریم VX را در اختیارتان قرار دادیم و حالا باید ببینیم آیا اصلا این خودرو ارزش خرید دارد یا خیر. یکی از مهمترین عللی که اکستریم VX را از سایر خودروهای چینی متمایز کرده است، سرمایه گذاری کمپانی عظیم CHERRY بر روی تحقیق و توسعه این خودرو است. شرکت چری یک مرکز تحقیق و توسعه در فرانکفورت آلمان دارد که دهها نیروی متخصص در حال نظارت و کار کردن بر روی پروژههای مختلف آن هستند، که یکی از این پروژههای تحقیقی؛ اکستریم VX میباشد. طراحان و مدیران اجرای خبره با نظارت، مطالعه و تحقیقات خود، این مرکز را تبدیل به یک فعالیت گروهی بسیار قدرتمند کردهاند. اگر بخواهیم از این دید به خودرو اکستریم VX نگاه کنیم، پس باید گفت این یک پروژه معمولی نیست. اگر بخواهیم در چند مورد اساسی اکستریم VX را بررسی کنیم باید این اتومبیل را همراه ویژگیهای زیر توصیف کرد:
هماهنگی هندلینگ و راحتی سرنشینان در شاسیهای ساخت بنتلر
عملکرد پویا و پایداری الکترونیکی بدنههای تولید بوش
سیستم انتقال قدرت نرم و پرشتاب تولیدات گتراک و بورگ وارنر
سیستم ایمنی گسترشیافته توسط اتولیو
پلتفرم M3X به علت توجه به راحتی سرنشینان، طراحی نرم و بی سر و صدا را در تمامی ویژگیهای کوچک خود حفظ کرده است. این اتومبیل با امکانات ارتقا یافته خود حتی از محصولات هم کلاس خود از جمله تیگو 8 پرومکس پیشی گرفته است.
- برچسب ها: