از لاندری تا فضای مدرن؛ راهکارهایی برای لاندری ایده‌آل در خانه‌های امروزی!

  • توسط: admin


در خانه‌های امروزی، فضای جدیدی برای شست‌وشو و خشک کردن لباس‌ها طراحی شده است که به آن لاندری روم گفته می‌شود. لاندری روم یکی از فضاهای کاربردی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. در این مقاله از مجله اکالا، به بررسی انواع لاندری روم مدرن در خانه‌های امروزی و امکانات مختلفی که می‌توان در این فضاها داشت، خواهیم پرداخت.

انواع لاندری روم مدرن در خانه‌های امروزی

در ادامه شما را با انواع لاندری روم مدرن در خانه‌های امروزی آشنا خواهیم کرد.

لاندری روم‌های کوچک و جمع‌وجور

این نوع فضا معمولاً در خانه‌ها و آپارتمان‌هایی کوچک که فضای کافی برای یک اتاق بزرگ را ندارند استفاده می‌شود. در این نوع لاندری روم‌ها، از ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن با ابعاد کوچک یا جمع‌وجور استفاده می‌شود که معمولا به صورت روی هم یا کنار هم قرار می‌گیرند.

در این لاندری روم ها اغلب کابینت‌ها و قفسه‌های دیواری برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی بهینه روی دیوار نصب می‌شود که این کابینت‌ها می‌توانند مواد شوینده، نرم‌کننده و سایر لوازم شست‌وشو را در خود جای دهند. یکی از رایج‌ترین انواع لاندری روم در خانه‌های امروزی، لاندری روم‌های کوچک و جمع‌وجور هستند.

بیشتر بخوانید: انواع مدل جاکفشی و جالباسی مدرن

لاندری روم‌های مینیمال و مدرن

در این نوع فضاها، تمرکز بر کارآمدی و ساده بودن است و از هرگونه تزیینات اضافه خودداری می‌شود.

لاندری روم‌های مینیمال و مدرن با طراحی ساده، خطوط تمیز و استفاده از رنگ‌های خنثی مانند رنگ‌های سفید، خاکستری و مشکی برای دیوارها، کابینت‌ها بدون دستگیره یا با دستگیره‌های مخفی برای ایجاد یک ظاهر مینیمال و مدرن به کار گرفته می‌شوند. این سبک لاندری روم ها یکی از انتخاب‌های محبوب برای خانه‌های امروزی هستند.

لاندری روم‌های چندمنظوره

لاندری روم های چند منظوره بیشتر در خانه‌های ویلایی و بزرگ امروزی استفاده می‌شوند. در این اتاق‌ها علاوه بر شست و شو امکانات دیگری مانند دوخت و دوز، اتو، سینک بزرگی برای شست و شویی دستی یا شستن وسایل بزرگ تعبیه شده است.

لاندری روم‌های چندمنظوره معمولاً از کابینت‌ها و کمدهای بزرگ برخوردارند که می‌توانند وسایل نظافت منزل، جاروبرقی، و ابزارهای تعمیرات خانگی را در خود جای دهند. وجود قفسه‌های دیواری و آویز های مخصوص لباس‌ها برای خشک کردن لباس‌های مرطوب و حساسی که نمی‌توانند در خشک‌کن قرار بگیرند، یک ویژگی مهم این نوع لاندری روم است.

بیشتر بخوانید: ایده‌های جذاب برای بالکن مدرن و شیک آپارتمان

لاندری روم در فضای باز

در این نوع لاندری روم‌ها، ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن در زیر پوشش‌های محافظ مانند سایبان‌ها قرار می‌گیرند تا از باران و آفتاب مستقیم محافظت شوند.برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به دستگاه‌ها، حتماً از پوشش‌های محافظتی استفاده کنید و توجه داشته باشید که فضا به خوبی در برابر باد و باران محافظت شود.

لاندری روم‌های لوکس و پیشرفته

در لاندری روم‌های لوکس از ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن‌های هوشمند با قابلیت‌های خودکار و برنامه‌های مختلف شست‌وشو استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها مجهز به نمایشگرهای دیجیتالی و کنترل‌های هوشمند هستند که می‌توانند به تلفن‌های همراه متصل شوند.

نورپردازی مناسب و دلنشین با استفاده از چراغ‌های LED یا چراغ‌های زیرکابینتی به روشنایی بهتر و ایجاد حس لوکس بودن کمک می‌کند. در این نوع فضاها، استفاده از مواد طبیعی مانند چوب برای کابینت‌ها یا سنگ‌های طبیعی برای رویه‌های کار به همراه ترکیب با تکنولوژی‌های پیشرفته، حس لوکس و مدرن بودن فضا را تقویت می‌کند.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله از مجله سبک زندگی آدرینبرایتان مفید واقع شده باشد.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید