از طریق تحصیل در ترکیه، جهان پزشکی را بشناسید!

  • توسط: admin


بیاییم در مورد پزشکی در ترکیه صحبت کنیم ! در این مقاله می‌خواییم مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه رو مورد بررسی قرار بدیم و ببینیم آیا تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه سودمند هست یا خیر. پس بدون معطلی بریم سراغ اصل مطلب !

مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه

چرا پزشکی خوندن در ترکیه برای همه جذاب هست. همین اول کار میخواییم به این سئوال پاسخ بدیم و بگیم که چه مزیت هایی در خوندن پزشکی در ترکیه هست.

در دانشگاه معتبر جا نیست:

یکی از دلایل محبوبیت تحصیل پزشکی در ترکیه، کمبود ظرفیت دانشگاه معتبر داخل کشور خودمون هست. به همین خاطر خیلی از افراد که دوست ندارن جا بزنن، برای پزشک شدن و رسیدن به هدف هاشون، پزشکی در خارج از کشور رو انتخاب میکنند.

یک سال و نیم زودتر خلاص میشی :

طول دوره پزشکی در دانشگاه های ترکیه به جای 7.5 سال ، در 6 سال به پایان میرسه که این مسئله، زمان و هزینه و انرژی بسیاری رو براتون نگه میداره.

اعتبار دانشگاه‌های ترکیه در پزشکی:

دانشگاه های ترکیه در سطح جهانی مورد قبول هستند و برنامه های مثل اراسموس رو برای دانشجویان خودشون فراهم کردن که این امکان رو میده شما به مدت یکسال در بهترین دانشگاه های دنیا درس بخونید و در این مدت حتی دانشگاه بخاطر اینکه دارید در بهترین کشورهای دنیا تحصیل میکنید بهتون کمک هزینه میده. به طور مثال ما میتونیم به دانشگاه هایی مانند دانشگاه مدیپول و دانشگاه آیدین اشاره بکنیم.

دانشگاه دم در خونه! :

یکی از دلایل محبوبیت تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های ترکیه، نزدیکی به کشور خودمونه. شما میتونید با یه پرواز از ترکیه به تهران خیلی سریع و در عرض سه ساعت خانوادتون رو ببینید و هر موقع دلتون تنگ شد میتونید در سریعترین زمان ممکن با عزیزانتون دیدار داشته باشید.

ترکیه به شما این شانس رو میده که شهروندشون بشید :

طبق قانون های کشور ترکیه بعد از این که شما فارغ التحصیل شدید و در کلینیکهای دانشگاه شروع به کار کنید و یا اینکه تصمیم بگیرید تخصص بگیرید بعد از دو سال میتویند برای شهروند ترکیه شدن اقدام بکنید. به همین سادگی…

ترکی یا انگلیسی ! :

شما میتونید به دو زبان مشغول به تحصیل بشید ترکی یا انگلیسی. این شرایط به شما این امکان رو میده که گزینه مد نظرتون رو انتخاب کنید و اگر برای شما هر دوی این زبان ها سخت باشه، این شرایط وجود داره توی خود دانشگاه کلاسهای زبان رو بگذرونید.

کار توی ترکیه یا ایران ، هر جور شما راحت‌تری :

بعد از اینکه فارغ التحصیل شدید شما دو گزینه داری. برگردی ایران و اونجا شروع به کار و کسب درآمد کنی(اگر دانشگاهت مورد تائید وزارت بهداشت کشور ایران باشه) و یا اینکه میتونی شما در همون کشور ترکیه شروع به کار کنی. نمیدونیم در جریان هستی یا نه اما درآمد دندانپزشکی توی ترکیه نسبت به ایران خیلی بیشتره. همچنین شما با کار توی کشور ترکیه میتونید اقامت این کشور رو بگیرید و زندگی خودت رو توی ترکیه ادامه بدی.

طرح لازم نیست ! :

پسرهایی که سربازی رو گذروندین، کجایید؟ شما بهتر از بقیه میدونید دو سال جلو افتادن یعنی چی. دانشگاه های ترکیه این امکان رو به شما میدن که بدون نیاز به اینکه طرح بگذرونید و زمان بیشتری رو از دست بدید، سریع وارد بازار کار بشید و کسب درآمد کنید.

گرفتن مدرک بدون دردسر:

دانشگاه ترکیه سریع مدرکتون رو بعد از فارغ التحصیلی در اختیار شما قرار میده. مثل دانشگاه های خودمون نیست که خون به جگرتون کنه که مدرکتون رو آزاد کنه

اراسموس و دیگر هیچ:

شما این امکان فوق العاده رو دارید که در بهترین دانشگاه های ترکیه درس بخونید و در حین این درس خوندن به مدت یک سال تحصیلی در بهترین دانشگاه ها ی اروپایی درس بخونید. حتی دانشگاه های ترکیه برای اینکه شما از این طرح استفاده کنید به شما کمک هزینه هم میده تا با خیال راحت تجربه زندگی و تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی رو داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوره ای ما در ارتباط باشید تا همکارانمون شما رو راهنمایی کنن.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت

شما میتونید در دانشگاه هایی درس بخونید که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند و با این فرصت میتونید که بعد از اتمام تحصیل پزشکی در ترکیه بدون هیچ مشکلی در ایران مدرکتون معادل سازی کنید و در نهایت در ایران شروع به کار کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله سعی کردیم به مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه اشاره بکنیم. نکته‌ی مهمی که ممکن برای شما سوال باشه اینکه مدرکتون کامل نیست یا آزمون ورودی رو دوست ندارید؛ در این حالت چی ؟ باز هم میشه پزشکی در ترکیه خوند ؟! و پاسخ ما اینکه بله میشه ! شما میتونید بدون نیاز به مدرک های زبان و یا عبور از آزمون های ورودی در بهترین دانشگاه های ترکیه ، پزشکی بخونید. تازه بورسیه هم بشید ! یعنی چی ؟! یعنی اینکه با کمک موسسه های معتبری مثل اوگو آکادمی که به واسطه تعامل بلند مدت با دانشگاه های ترکیه ، بورسیه اختصاصی خودشون رو دارند میتونید از پذیرش 100 درصد استفاده کنید و کلی تخفیف بگیرید. بدون اینکه نیاز باشه مدرکتون کامل باشه یا آزمون ورودی بدید. شما میتونید با این موسسه در ارتباط باشید و سوالاتتون رو بپرسید.

پرسش و پاسخ

دانشگاه های ترکیه در رشته پزشکی هم اراسموس دارند؟

دانشگاه های معتبر ترکیه در تمامی رشته های خودشون مثل رشته پزشکی شرایط اراسموس رو فراهم کردند و شما میتونید به مدت یکسال تحصیلی در بهترین دانشگاه های ترکیه تجصیل کنید.

شنیدم مدرک زبان لازمه برای پذیرش گرفتن ؟

درست شنیدید اما شما میتونید در بهترین دانشگاه های ترکیه تحصیل کنید حتی اگر مدرک زبان نداشته باشید. چطوری؟ کافیه دوره‌ی زبان این دانشگاه ها رو بگذرونید تا آماده درستون بشید. اگر در مورد اپلای کردن و بررسی این شرایط سوالی دارید همکارانمون در تیم مشاوره‌ای اگو آکادمی به صورت رایگان به شما مشاوره میدن. وارد سایتشون بشید و سوالاتتون رو اونجا بپرسید.

من حوصله آزمون و این جور دردسرها رو برای پذیرش گرفتن ندارم. باز هم میتونم در این دانشگاه ها درس بخونم ؟!

کاری نداره شما میتونی از طریق بدون آزمون در بهترین دانشگاه های ترکیه در رشته پزشکی درس بخونید. حتی از همین دانشگاه ها بورسیه های مختلف از 20 الی 80 و حتی صد درصدی بگیرید.

در ترکیه طور تقریبی در رشته پزشکی چقدر پول در میارن؟

حدود بازه‌ای اگر بخواییم صحبت کنیم چیزی در حدود 222 هزار لیر در سال میتونن درآمدزایی کنند.

این امکان وجود داره بعد از اتمام تحصیل، توی خود ترکیه کار کرد و اقامت دائم گرفت؟

بله کشور ترکیه این فرصت رو در اختیار دانشجویان بین المللی خودش قرار داده که بعد از اتمام تحصیل بعد از مدت کوتاهی کار کردن در این کشور، اقامت دائم این کشور رو بگیرند.

دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران هم جز برنامه اراسموس هستند؟

تمامی دانشگاه ها خیر اما دانشگاه های برتر کشور ترکیه شامل برنامه اراسموس هستند و شما این فرصت رو دارید حین تحصیل به مدت یک سال تحصیلی در بهترین دانشگاه های دنیا در اروپا و آمریکا، آموزش ببینید. همچنین دانشگاه اصلی شما در کشور ترکیه در این مدتی که در خارج از مرزهای این کشور برای فرصت مطالعاتی رفتید، کمک هزینه‌ای جهت رفاه بیشتر شما پرداخت میکنه.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید